Skocz do zawartości

Problem z płytami gipsowymi


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Mam problem ze skosami na poddaszu wykończonymi płytami gipsowymi jak na załączonych zdjeciach.

Płyty były zamontowane jakieś 4 lata temu i pomalowane farbą dulux kuchnia wtedy nie było żadnych problemów. W tym roku ściany zostały pomalowane farbą beckers kuchnia i wtedy zaczrły się problemy jak na zdjeciach. Dodam iż płyty od wewnętrzne strony są suche(wkładana była kamera). Moje pytanie skąd mogą brać się te zacieki? Są one po wierzchu płyty można je zmyć.

20220412_182710.jpg

20220412_182715.jpg

Napisano

No właśnie nic tam się nie działo i  to jest najdziwniejsze. Jakby to była jakaś wilgoć to płyta by napęczniała a ona jest w porządku.

Napisano

Ja malarzem z wykształcenia nie jestem, ale moim skromnym  zdaniem, pod spodem było czymś zachlapane, może nawet na starej farbie nie było widać, a przez nową farbę to przebija i "wyciąga"

Ja bym pomalował farbą podkładową/ gruntującą a na to kolorek

Napisano
53 minuty temu, drzanudz napisał:

A przed malowaniem było gruntowane? Jeśli tak, to jakim gruntem i wałkiem, pyndzlem, czy natryskowo? 

 

Też pomyślałem o gruncie. Bo to tak wygląda jak zacieki nadmiarem brudnego gruntu. 

Napisano

Po zmyciu tych zacieków na początek spróbowałbym intensywniejszego wietrzenia tego pomieszczenia przez otwieranie okien. Wtedy będzie widać czy to kwestia wentylacji, czy podłoża.

Przy okazji warto zmierzyć, czy temperatura ścian w miejscach gdzie są zacieki nie jest niższa niż w pozostałych miejscach, gdzie zacieków nie ma.

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po zmyciu tych zacieków  

 

Chyba się nie da zmyć. Jeśli to grunt, to "zaciek" jest wchłonięty głęboko.

Napisano
24 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam pierwszy post z opisem sytuacji. Wynika z niego, że to coś jest tylko powierzchniowe. Nie może więc przebijać z podłoża.

 

Ale Autorowi tak się może wydawać. Bo niby zmyje, a to i tak zaraz wyłazi. Zastrzegam, że nie jestem tego pewien, ale taka możliwość istnieje.

Napisano
37 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam pierwszy post z opisem sytuacji. Wynika z niego, że to coś jest tylko powierzchniowe. Nie może więc przebijać z podłoża.

Od wewnętrznej strony była wkładana kamera i jest sucho. A pozatym wydaje mi sie że jakby płyta naciągła wilgoci to powinna spuchnąć.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

No właśnie, jeżeli wilgoć skrapla się na powierzchni, bo farba tworzy warstwę nieprzepuszczalną, to pyta nie nasiąka.

Jak temu zapobiec?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...