Skocz do zawartości

Problem z płytami gipsowymi


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Mam problem ze skosami na poddaszu wykończonymi płytami gipsowymi jak na załączonych zdjeciach.

Płyty były zamontowane jakieś 4 lata temu i pomalowane farbą dulux kuchnia wtedy nie było żadnych problemów. W tym roku ściany zostały pomalowane farbą beckers kuchnia i wtedy zaczrły się problemy jak na zdjeciach. Dodam iż płyty od wewnętrzne strony są suche(wkładana była kamera). Moje pytanie skąd mogą brać się te zacieki? Są one po wierzchu płyty można je zmyć.

20220412_182710.jpg

20220412_182715.jpg

Napisano

No właśnie nic tam się nie działo i  to jest najdziwniejsze. Jakby to była jakaś wilgoć to płyta by napęczniała a ona jest w porządku.

Napisano

Ja malarzem z wykształcenia nie jestem, ale moim skromnym  zdaniem, pod spodem było czymś zachlapane, może nawet na starej farbie nie było widać, a przez nową farbę to przebija i "wyciąga"

Ja bym pomalował farbą podkładową/ gruntującą a na to kolorek

Napisano
53 minuty temu, drzanudz napisał:

A przed malowaniem było gruntowane? Jeśli tak, to jakim gruntem i wałkiem, pyndzlem, czy natryskowo? 

 

Też pomyślałem o gruncie. Bo to tak wygląda jak zacieki nadmiarem brudnego gruntu. 

Napisano

Po zmyciu tych zacieków na początek spróbowałbym intensywniejszego wietrzenia tego pomieszczenia przez otwieranie okien. Wtedy będzie widać czy to kwestia wentylacji, czy podłoża.

Przy okazji warto zmierzyć, czy temperatura ścian w miejscach gdzie są zacieki nie jest niższa niż w pozostałych miejscach, gdzie zacieków nie ma.

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po zmyciu tych zacieków  

 

Chyba się nie da zmyć. Jeśli to grunt, to "zaciek" jest wchłonięty głęboko.

Napisano
24 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam pierwszy post z opisem sytuacji. Wynika z niego, że to coś jest tylko powierzchniowe. Nie może więc przebijać z podłoża.

 

Ale Autorowi tak się może wydawać. Bo niby zmyje, a to i tak zaraz wyłazi. Zastrzegam, że nie jestem tego pewien, ale taka możliwość istnieje.

Napisano
37 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam pierwszy post z opisem sytuacji. Wynika z niego, że to coś jest tylko powierzchniowe. Nie może więc przebijać z podłoża.

Od wewnętrznej strony była wkładana kamera i jest sucho. A pozatym wydaje mi sie że jakby płyta naciągła wilgoci to powinna spuchnąć.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

No właśnie, jeżeli wilgoć skrapla się na powierzchni, bo farba tworzy warstwę nieprzepuszczalną, to pyta nie nasiąka.

Jak temu zapobiec?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...