Skocz do zawartości

Jaki rodzaj tynku zastosować ?


Recommended Posts

Napisano

Właśnie rozpoczynają się prace ociepleniowe na moim domu. Będzie to styropianowa okładzina i tu mam mały problem. Nie za bardzo się orientuję jaki rodzaj tynku byłby najlepszy, akrylowy czy silikonowy ? Każdy z nich ma inne właściwości i nie wiem na które zwrócić uwagę. A może jest jeszcze jakiś inny warty zastanowienia.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, rady, kilka słów o tym jak się sprawdza na waszych domach, czy wymaga malowania, czy nie zachodzi pleśnią, itp. Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

Napisano

Dzięki za podanie linku do artykułu o tynkach. 

Wykonawca ocieplenia proponuje mi tynk silikonowy, mówiąc, że nie trzeba go malować. W artykule takiej informacji nie znalazłem więc czy jest tak rzeczywiście ?

Napisano

Dobrze mówi.

Są silikonowe i silikatowe.... jeszcze nie znam różnicy :) 

Ja też mam w planach taki tynk, którego co kilka lat nie będę musiał malować

Napisano
Dnia 21.03.2022 o 11:55, rett napisał:

Właśnie rozpoczynają się prace ociepleniowe na moim domu. Będzie to styropianowa okładzina i tu mam mały problem. Nie za bardzo się orientuję jaki rodzaj tynku byłby najlepszy, akrylowy czy silikonowy ? Każdy z nich ma inne właściwości i nie wiem na które zwrócić uwagę. A może jest jeszcze jakiś inny warty zastanowienia.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, rady, kilka słów o tym jak się sprawdza na waszych domach, czy wymaga malowania, czy nie zachodzi pleśnią, itp. Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

Głównym kryterium wyboru moim skromnym zdaniem będzie lokalizacja budynku i możliwy stopień zabrudzenia elewacji różnymi substancjami.

Link wystawiony przez Redakcję BD to znakomite źródło informacji.

W ciemno można celować w tynk silikonowy lub siloksanowy.

 

Napisano

Najlepszym wyborem będą tu tynki silikonowe. Mają właściwości samoczyszczące, są trwalsze i bardzo dobrze zabezpieczają przed działaniem alg, glonów czy grzybów pleśniowych. W przypadku zabrudzeń nie ma problemów z ich czyszczeniem np. myjką wysokociśnieniową. Kolor tynków silikonowych jest też bardziej trwały.
Co do malowania, to tynki gotowe: czyli takie które dostarcza się w wiadrach nie wymagają malowania, ponieważ dostarczane są już w zamówionym kolorze np. TYNK SILIKON PROTECT 031

 

Oferta tynków KREISEL dostępna pod linkiem: 
https://www.kreisel.pl/produkty/tynki-cienkowarstwowe 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak zamontować okap podszafkowy że stelażem i regipsowa ściana  co będę poczebował zęby zamontować.
    • Hej wszystkim, Dołączam do grona budowlanców  jestem z całkowicie innej branży i i nie znam się na tym więc wybaczcie jeśli coś banalnego nie jest mi znane.   Zacząłem remontować dom z '88 roku. Sciągnąłem starą posadzkę z parteru - beton na wełnie mineralnej z papą - został chudziak (ok. 5cm). Już na tym etapie pojawiły się niepokojące objawy bo wełna była cała mokra. No ale ekipa od podłogówki zapewniała mnie, ze nie będzie problemu. Położyli folie, styropian i rury, pieniądze wzieli i do widzienia. Poźniej w jednym miejscu musiałem coś zmienić i okazało się, że na folii (od spodu) są strugi wody. Sciągnąłem wszystko i wody na folii jest naprawdę dużo. Sam chudziak nie jest mokry. Zmierzyłem wilgotnościomierzem i jest ok 5% na dłużej odkrytym betonie, 7-8% (a czasem poza ponad), tam gdzie na świeżo odkryłem. Tak przygotowana podłogówka leżała ok 3 miesiące (bez ogrzewania).   Grunt gliniasty, fundamenty 1,2m bez żadej izolacji. Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   Myślałem, żeby nałożyć hydroizolację. Żeby nie robić reklamy opisze składy tego co znalazłem: - szlam cementowy - jednoskładnikowy do niepracujących powierzchni: piasek (kwarc) 50-75%, cement portlandzki 25-50% lub - dwuskładnikowa (elastyczna): dyspersja żywic syntetycznych,  mieszanina cementu z wypełniaczami mineralnymi   Wystarczy to? Na próbę nałożyłem na fragment chudziaka 2x2m szlam i zrobię próbę z folią, ale wolę dopytać jak to widzą bardziej doświadczeni.
    • Dziękuję bardzo za odpowiedzi.   Za Panów radami zmniejszyłem na rotametrze przepływ do 2l przy zachowaniu tej samej temperatury na zasilaniu. Kocioł jest sterowany przez pogodówkę. Efekt? Zdjęcia chyba lepiej to oddadzą niż tysiąc słów. Przepraszam za niewyraźne pierwsze zdjęcie (na powrocie 28.2*C): To miejsce podłogi było zawsze najcieplejsze i miało ok 28*C.   Podsumowanie zdjęć: * belka zasilania: 38*C * belka powrotu: 28.2*C * temperatura podłogi w najcieplejszym miejscu: 24.6*C * temperatura w pokoju: 18.7*C   Rozumiem, że skoro teraz różnica temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem wynosi 9.8*C, to rura jednak oddaje ciepło w podłogę, tylko ta szybko się wychładza i nie jest w stanie zakumulować ciepła i zagrzać pomieszczenia? Żeby było lepiej konieczna jest termomodernizacja, ale podłogówka sama w sobie działa dobrze i normalnie? Tutaj nie ma żadnego problemu z wykonaniem?   Z uwagi, że to jest tylko jedna pętla, to tymczasowo pewnie mogę zwiększyć przepływ do 2.5 albo nawet 3l, co zwiększy temperaturę na powrocie, ale także temperaturę podłogi i powietrza - przynajmniej do czasu aż podłączony zostanie ponownie grzejnik, który też powinien poprawić sytuację?
    • Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez przemyślaną i kompleksową termomodernizację budynku. Zarówno zakres prac ociepleniowych, jak i sam projekt instalacji ogrzewania podłogowego, muszą wynikać z precyzyjnych obliczeń i profesjonalnego projektu. Podejmowanie decyzji „na oko” w tej kwestii to prosta droga do poważnych błędów. .
    • Wszystko jest dobrze, (pokój narożny z dwoma ścianami zewnętrznymi), jeżeli temperatura na zewnątrz  jeszcze spadnie, to różnica temperatur jeszcze się zwiększy, Aby utrzymać obecną temperaturę w pokoju (19,5-20°C), system grzewczy będzie musiał pracować jeszcze ciężej, co może skutkować koniecznością podniesienia temperatury podłogi, dłuższym czasem pracy instalacji. W skrajnym przypadku, przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych, system może nie być w stanie utrzymać nawet  zadanej przez pana temperatury powietrza w pomieszczeniu.     Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez izolację ścian zewnętrznych. W przeciwnym razie ogrzewanie podłogowe stanie się niekomfortowe, a temperatura płyty podłogowej może negatywnie wpływać na zdrowie mieszkańców.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...