Skocz do zawartości

Docieplenie sufitu na ganku


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

To mój pierwszy post, więc mam nadzieję, że piszę go w dobrym miejscu - jeśli nie, to proszę o nakierowanie, gdzie go przenieść.

 

Sytuacja jest następująca. Dom z lat 60-tych. Ściany zewnętrzne ocieplone kilkanaście lat temu styropianem 5cm. Ganek (wiatrołap) znajduje się nad wejściem do piwnicy, a nad nim jest zadaszony balkon.

Na samym ganku nie ma żadnego ogrzewania. Niedawno zostały na nim wymienione: okno (z metalowego, takiego gospodarczego, na PCV) oraz drzwi (ze starych drewnianych na ALU-drewno). Oczywiście różnica temperatury przed/po wymianie duża - nie wiem dokładnie, bo w ostatnim czasie nie było dużych mrozów, ale teraz na pewno jest kilka stopni więcej. Pojawiło się jednak inne zjawisko - skropliny na oknie oraz na wkładce zamka. To chyba naturalne zjawisko?

 

I teraz sedno problemu. Ściany ganku są ocieplone, jednakże sufit nie posiada żadnej dodatkowej izolacji cieplnej - jest to po prostu strop betonowy, na którym prawdopodobnie nie ma żadnej dodatkowej izolacji - być może jest warstwa papy w środku. Wiem, że na pewno podczas remontu balkonu (przynajmniej tak twierdził wykonawca) została wykonana izolacja wodna (płynna folia), a na to położone płytki. W przeszłości balkon delikatnie przeciekał i woda dostawała się na ganek, jednakże po remoncie problem ustał - zakładam, że wszystko jest OK, jednakże nie mogę wykluczyć, że problem nie pojawi się ponownie.

 

Nie mam żadnego wykształcenia ani wiedzy budowlanej, ale większość "drobnych" napraw/remontów w domu robię sam i w tym wypadku chciałbym ocieplić sufit, ale...

1. Nie wiem, czy można to zrobić oraz czy jest sens to robić (czy przyniesie to jakiś efekt).

2. Od zewnątrz nie ma technicznie takiej możliwości (oczywiście przy dużych funduszach pewnie by się dało, ale wiązałoby się to zapewne z remontem balkonu).

3. Pozostaje ocieplenie od środka, ale nie wiem czy można go wykonać (z punktu widzenia poprawności i ewentualnych konsekwencji).

4. Nie wiem w razie czego, jakiego materiału użyć. Mam wrażenie, że zwiększyła się wilgotność na ganku i nie wiem, jaki materiał nadaje się do takich warunków. 

4. Jeśli do ocieplenia można byłoby wykorzystać wełnę mineralną szklaną, to jaka powinna być kolejność warstw? Patrząc od sufitu - wełna, folia paroprzepuszczalna, płyty GK? Czy powinno to zupełnie inaczej wyglądać? Ocieplałem już poddasze i wydaje mi się, że tam wyszło wszystko ok, jednakże tutaj jest zupełnie inna sytuacja (tam wełna miała jak "oddychać", a tu zostałaby szczelnie zamknięta i nie wiem czy może to tak wyglądać...).

 

Proszę o poradę, co najlepiej w takiej sytuacji zrobić. Jeśli będą potrzebne dodatkowe informacje, to jeśli tylko będę wiedział to odpiszę. Mogę również w razie czego dorzucić jakieś zdjęcia.

 

W załączniku odręczny, przybliżony schemat jak to wygląda.

Schemat_ganek.jpg

Napisano

Mam identycznie, być może dom też z tych lat, nigdy z żoną w to się nie zagłębialiśmy, ale nie ma żadnego tarasu na gankiem. Natomiast teściowa zainwestowała z 10 lat temu w panele między innymi na ganku, pod którymi jest 2 cm styropianu, na suficie też. Nie chcę wiedzieć co jest pod tym styropianem, ale wiem że jest pleśń. Teraz został przykryty 15cm styropianu i być może sytuacja się zmieni, ale na razie tego nie ruszamy. Bez względu na to czy pomieszczenie jest ogrzewane czy nie, jak para nie ma się gdzie wydostać, zawsze będzie się skraplać. Natomiast ocieplenie nieogrzewanego ganku prawie nic nie da. Po wymianie drzwi wejściowych, na korytarzu jest deko cieplej, przynajmniej nie dmucha przez te drugie drzwi. Lepiej według mnie zainwestować w miarę porządne drzwi jedne i drugie. Zawilgocenie od zalania bym wykluczył, po jednym lecie powinno wyschnąć.



Napisano

Mostek jest przez schody, strop nad gankiem może jeszcze strop zejście do piwnicy.

Nie da się już prawidłowo ocieplić, zamknąć izolacji - duże koszty.

Na strop na ganku, od spodu, trzeba przykleić  10 cm styropianu i na to siatka na klej, gips szpachlowy, farba. 

Potrzebna też wentylacja nawiewno-wywiewna. 

5 cm styropianu na ścianach to za mało, minimum 12 cm potrzebne, żeby ściany za styropianem ni pleśniały.  

Napisano
  Dnia 21.03.2022 o 07:10, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

styropianowe nakładki na okno i zamek.

Rozwiń  

To wtedy znajdzie się inne zimne miejsce i tam para wodna będzie kondensować...

Zrobiłeś zamknięte, SZCZELNE pomieszczenie, w którym kisi się wilgoć... Bez WENTYLACJI żadne ocieplenie nie pomoże, z jeszcze może zaszkodzić...

 

Albo zainstaluj tam osuszacz jakiś dobry i wydajny z odprowadzeniem skroplin poza ganek :yahoo:

automatycznie załączający się po osiągnięciu szkodliwej wilgotności...

Napisano
  Dnia 20.03.2022 o 22:28, retrofood napisał:

Przykleić to mało, trzeba przykręcić!!!!

Tu nie przykręcili.

Rozwiń  

Do tego są kołki, które się wbija. :icon_cool:

Sama czynność to potocznie kołkowanie, kotwienie styropianu. 

Ale faktycznie zrobili bubla, na stare tynki, na placki nie trzyma za długo.  

W nowym budownictwie taka fuszerka mogłaby im się udać. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...