Skocz do zawartości

fotowoltaika i piec elektryczny


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Musze poradzić się fachowców.

Mam dom 160 m2 i dodatkowo budynek gospodarczy 80 m2, mam założoną instalacje fotowoltaiczną 9,5 kw i ogrzewam wszystko śmieciuchem CO i CWU. Spalam 2,5 t węgla i 30 mb drzewa liściastego sezonowanego.

Chce to zmienić myślałem o pompie ciepła powietrznej  ale to koszt 50.000 zł. i do tego koszty przeglądów 300 zł. rocznie.

Dlatego mam pytanie czy może jednak nie założyć pieca elektrycznego np. z buforem ciepła. 

Może ktoś coś podpowie ?

Napisano
15 godzin temu, gladus napisał:

Witam, 

Musze poradzić się fachowców.

Mam dom 160 m2 i dodatkowo budynek gospodarczy 80 m2, mam założoną instalacje fotowoltaiczną 9,5 kw i ogrzewam wszystko śmieciuchem CO i CWU. Spalam 2,5 t węgla i 30 mb drzewa liściastego sezonowanego.

Chce to zmienić myślałem o pompie ciepła powietrznej  ale to koszt 50.000 zł. i do tego koszty przeglądów 300 zł. rocznie.

Dlatego mam pytanie czy może jednak nie założyć pieca elektrycznego np. z buforem ciepła. 

Może ktoś coś podpowie ?

Musisz to dokładnie policzyć czyli zapotrzebowanie na ciepło (co +cwu). Ten bufor musi byc na miarę zapotrzebowania na wymianę ciepła. Powierzchnia domu to parametr orientacyjny. Przyda się jeszcze informacja o ociepleniu a najlepiej o zapotrzebowaniu na ciepło. Jako koszty początkowe - kocioł elektryczny i bufor wyjdzie taniej niż pompa ciepła. Jest tu kilka osób, które na temat pompy ciepła po kilka latach użytkowania wiedzą bardzo dużo i mają swoje bezcenne doświadczenia. latem ten kocił będzie stał bezczynnie a przygotowanie cwu przy takiej elektrowni w słoneczny dzień zajmie "chwilę".

Napisano

Przede wszystkim potrzeba znacznie więcej informacji, żeby coś z sensem doradzić. Jak duży jest to budynek i jaki jest standard jego ocieplenia  (ściany, okna, dach)? Z czego jest wzniesiony? Jakie grzejniki są w pomieszczeniach, jaka jest moc kotła i na ile jest wykorzystywana?

Od kiedy działa ta instalacja PV? Ile energii dostarcza, na co jest ona obecnie zużywana?

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Może skupię się tylko na budynku mieszkalnym :

wybudowany w 2002r.  Pow. 163 m2, parterowy w kształcie "L" , bez piwnicy.

Ściany od zewnątrz cegła max, styropian 12 cm, beton komórkowy razem 55 cm,

11 okien ( przyjmując za okno 140x140 cm),  1 drzwi balkonowe.

Jest poddasze nie użytkowe, strop betonowy ze styropianem "10". Dach deskowany z wełną '15".

Grzejniki aluminiowe i do tego podłogówka w salonie, kuchni, jadalni, korytarzu, dwóch łazienkach.

Instalacja Fv założona w październiku 2021r, o mocy 9,5 kw ale najgorętszych dniach nie działa ( za wysokie napięcie sieciowe),  ale mimo to  nie zapłaciliśmy za prąd w zeszłym roku.

W tej chwili modernizuje kominek - dużego Jotula, robię rozprowadzenie po strychy z wymuszonym nadmuchem, aby w zimne dni się nim dogrzewać.

Myślę o piecu elektrycznym z buforem ciepła ( nie wiem tylko jakiej pojemności ). Chciałbym osiągnąć efekt kosztów na poziomie 300 zł. miesięcznie.

.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Sama na chwilę obecna właśnie zastanawiam się nad fotowoltaiką, ale jak już to od razu z pompą ciepła. Chciałabym zainwestować w te rzeczy jednocześnie. Podobno to się bardziej opłaca.  Co do pieca elektrycznego to sie nie wypowiem na razie, bo ten temat dopiero przede mną.  Gladus, a ogólnie jesteś zadowolony z tej instalacji pv ?

Napisano

Nie .... bo w sezonie letnim jest za wysokie napięcie sieciowe i falownik się wyłącza. Przyczyną jest nie przystosowana sieć energetyczna i duża liczba użytkowników pomiędzy mną a transformatorem, którzy jaka pompy ciepła, pv i itp. urządzenia podnoszące napięcie. Sugeruje sprawdzić jak to będzie w pani przypadku, tylko nie pytać handlowca z pv . tylko np. z pogotowia energetycznego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...