Skocz do zawartości

Jaki cement na pale fundamentowe?


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich. Planuję na działce postawić wiatę drewnianą o wymiarach 12mx8m . Chcę to posadowic na palach fundamentowych i dlatego potrzebuje informacji jaki cement użyć i w jakich proporcjach z piaskiem. Dziękuję z góry za wszystkie informacje.

Napisano

Przede wszystkim potrzebny będzie nie tylko piasek, ale i żwir lub tłuczeń. Bez grubszego kruszywa, o zróżnicowanym uziarnieniu zrobimy co najwyżej zaprawę cementową, a nie beton.

Szczerze radziłbym kupić raczej bloczki betonowe. Ewentualnie beton z betoniarni. Z gruszki, jeżeli potrzebna jest duża ilość, albo suchą mieszankę do rozrobienia z wodą.

Jeżeli już robić go samemu to wystarczą proporcje objętościowe 1:2:4 (cement:piasek:żwir), ewentualnie 1:5, jeżeli zamiast kruszywa i piasku używamy pospółki. 

Wody jak najmniej, tak żeby masa miała konsystencję wilgotnej ziemi.

Ale przygotować dobry beton naprawdę trzeba umieć. To nie jest takie proste, jak się wydaje. Bezpieczniej jest kupić bloczki betonowe.

Napisano
9 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Szczerze radziłbym kupić raczej bloczki betonowe. Ewentualnie beton z betoniarni.  

Jestem za betonem z betoniarni.

 

Bloczki trzeba na czymś posadowić.

Napisano (edytowany)

Co do bloczków miałem na myśli żeby użyć ich zamiast słupów betonowych. W przypadku takiej konstrukcji jak drewniana wiata zwykle wystarczy ułożenie ich na powierzchni ziemi. Ewentualnie można je też wkopać w grunt. Roboty dużo mniej niż wylewać samemu słupki.

Jak już ktoś się bardzo uprze to polecam użycie rur kanalizacyjnych jako form do wypełnienia betonem.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Co do bloczków miałem na myśli żeby użyć ich zamiast słupów betonowych. W przypadku takiej konstrukcji jak drewniana wiata zwykle wystarczy ułożenie ich na powierzchni ziemi.  

 

Rozumiem, brałem to pod uwagę, ale podany rozmiar czyli 12 na 8 metrów wg mnie takie rozwiązanie wyklucza. 

Napisano

Mam inne doświadczenia i spostrzeżenia. Mamy tu na wsi halę, której mury były po dwóch latach wiązane ściągami, bo po zimie (i dużym obciążeniu śniegiem) zaczęły się zwyczajnie rozłazić. Gdyby miały solidny fundament prawdopodobnie by do tego nie doszło. Rozpiętość 8 metrów w zimie to nie w kij dmuchał.

Dlatego przy tych rozmiarach wykorzystanie samych bloczków uważam za zbyt duże ryzyko.

Napisano
13 godzin temu, Drakula74 napisał:

Planuję na działce postawić wiatę

Tutaj PIERWSZYM  pytaniem powinno być pytanie o projekt...

Co to za wiata, jak wysoka, jak (i czy) obudowana, z jakim dachem...

Potem należałoby obliczyć wytrzymałość punktów podparcia słupów ( uwzględnić warunki atmosferyczne ) i dopiero wtedy zastanawiać się jakiego betonu - nie cementu - użyć...

 

1 godzinę temu, retrofood napisał:

Rozpiętość 8 metrów w zimie to nie w kij dmuchał.

12x8 m to już niezły kawałek budowli... dla amatora, nie mającego praktyki i wiedzy...

Napisano

Pomiędzy drewnianą wiatą i murowanym budynkiem jest ta zasadnicza różnica, że dla konstrukcji drewnianej nie są groźne niewielkie ruchy gruntu, wysadziny mrozowe itp. 

Pisałem przecież, że bloczki można zagłębić w ziemię, a odpowiednią liczbę bloczków połączyć zaprawą. Wylewanie słupów to trudniejsza robota. I tak jak napisałem w pierwszym poście - w takiej sytuacji najlepiej zamówić beton z betoniarni, zamiast go samemu przygotowywać. 

Napisano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi ale nadal mam wątpliwości która podpowiedź jest najlepsza . Według mnie na logikę idąc musi to stać na palach gdyż powierzchnia dachu sprawia że konstrukcja będzie ciężka i że względu na powierzchnię dachu podatna na silne wiatry, bloczki więc odpadają.Wiata ma mieć po długości 5 filarów co 3 m i po szerokości 3 filary co 4m.

Napisano
55 minut temu, Drakula74 napisał:

Dzięki za wszystkie podpowiedzi ale nadal mam wątpliwości która podpowiedź jest najlepsza . Według mnie na logikę idąc musi to stać na palach gdyż powierzchnia dachu sprawia że konstrukcja będzie ciężka i że względu na powierzchnię dachu podatna na silne wiatry, bloczki więc odpadają.Wiata ma mieć po długości 5 filarów co 3 m i po szerokości 3 filary co 4m.

 

Czyli tak, jak kiedyś  na wsiach stawiano stodoły. Porozglądaj się po okolicy. Stopa słupa była wylewanym fundamentem, a słupy murowane z tego co było pod ręka. Teraz zamiast murowanych słupów często stosuje się  rury stalowe. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To na głębszą wodę.  
    • Dziękuję za informację jednak proszę na przyszłość czytać uważniej to co napisane ponieważ pyta Pan o sprawy które już opisałem.    Taśma uszczelniająca dekarska to taśma uszczelniająca. Gdyby była paroprzepuszczalna lub wentylujaca to bym nie pisał że sąsiad rozciął żeby zrobić szczelinę wentylacyjna.    Budynek ma około 250m2 i każde pomieszczenie jest rozdzielone ścianami.  Spadek dachu 12%.  Okienka są na przelot.    Ten sposób z uchyleniem wejść to nie wiem czy to coś da bo ten filc jest mokry i raczej nie wyschnie tak szybko (o ile wogole o tej porze roku i wilgotności).    Sąsiad który zamontował wywietrznik polaciowy widoczny na zdjęciach ma jakby najwięcej miejsc gdzie dociera powietrze. Ma szczelinę wentylacyjna, w części okapowej usunął ten beton, na strychu są małe drzwi i tam od dołu są podcięte jakieś 15 cm gdzie też wlatuje powietrze. Wczoraj mówił że że filc był wilgotny a jak przejechał dłonią to dłoń była mokra. Dziś mówi że z daleka widać że filc jest mokry bo zrobił się ciemny od wody i widać zwisające kropel wody.  Mówi też że zastanawia się czy nie zamontować jeszcze dwóch wywietrzników ale też nie wiadomości czy to coś pomoże. Razem próbujemy cos z tym zrobić i dlatego postanowiłam popytać tu na forum.    Jeszcze raz dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam        Dziękuję za odpowiedź jednak zawsze byłem w przekonaniu że forum to ludzie którzy wzajemnie sobie pomagają.  Gdybym chciał zatrudnić kolejnego fachowca to bym nie fatygował się tutaj na forum.  Jestem od wielu lat na różnych forach o różnej tematyce i zawsze jak ktoś potrzebował pomocy to jeżeli była taka możliwość to się pomagało. Nikt nigdy, nikogo nie "wyganiał" do fachowca.  Forum stworzyli ludzie dla ludzi. Jak ktoś szuka fachowca to pyta od razu a nie opisuje swojego problemu.  Trzeba być poprostu człowiekiem.  Po     
    • Komentarz dodany przez Ja: Data publikacji 2015 r i wszystko w temacie
    • W tej konkretnej sytuacji nie zachodzi taka sytuacja żeby profile musiały się stykać z instalacją grzewczą.  Napiszcie jeszcze że na rurki które będą przechodzić przez płytę GK trzeba założyć elastyczne kołnierze kompensacyjne bo rozsadzi gips.      To chyba oczywiste i zostało wkalkulowane w całą operację.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...