Skocz do zawartości

Rant w pustaku


Recommended Posts

Napisano

Po pierwsze - opisz całą sytuację dokładnie. Po co i na co Ci taka wartość. Po drugie, bloczki komórkowe z lat 80-tych to mnóstwo wytwórni, jedną z nich miałem na swoim podwórku. I samodzielnie wyprodukowałem ponad 600 (sześćset) sztuk. Więc ilu producentów, ile serii wyrobów, tyle wartości wytrzymałości.

Napisano

Dawniej stropy leżały bez problemów i o ile mnie oczy nie mylą, to leżą nadal. Bo mijam codziennie co najmniej kilka takich budynków, znaczy zbudowanych z takich pustaków. A jeden to nawet mam na podwórku.

 

PS. Że Starowolskimi to nie słyszałem, ale że produkował podobne Kolbet w Stalowej Woli (później Prefabet), to wiem.

Napisano

Na takich wgłębieniach to się opierało strop łukowy. 

Prosiłem, byś nie cedził informacji, ale jesteś tajemniczy jakbyś u Kamińskiego i Wąsika pracował. Szukaj więc informacji na portalu wrozka.pl

Napisano

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

Napisano
  Dnia 2.02.2022 o 12:40, krzysieczox3 napisał:

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

Rozwiń  

To chcesz zrobić wieniec szerokości 8 cm? No bo tyle sie wetniesz w pustaka.

 

1. Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

Strop żelbetowy - to poważna konstrukcja - w dodatku taka dobudowywana.

 

2. Wieniec leży na murze i ma m.in. rozłożyć równo na nim ciężar stropu. Ten wieniec mam mieć szerokość wcięcia w mur - tj 8 cm? Moim zdaniem malo.

Poza tym na pustakach to powinno być przynajmniej 12 cm (nigdy nie wiadomo, ile one wytrzymają).

Ale - zależy to też od rozpiętości, ciężaru stropu. i od obciążenia na nim -  użytkowego i faktycznego.

 

Napisano

Głębokość oparcia płyt

Płyta powinna być oparta na podporze w taki sposób, aby zapewnić możliwość prawidłowego zakotwienia prętów zbrojeniowych. Ponadto głębokość oparcia płyty nie powinna być mniejsza niż:

80 mm w przypadku oparcia płyt na murze lub ścianie z betonu lekkiego bądź zwykłego klasy C12/15,

60 mm dla płyt opartych na ścianie z betonu zwykłego o klasie nie większej niż C12/15,

40 mm w przypadku płyt opartych na konstrukcji stalowej.

UWAGA: W przypadku płyt posiadających zbrojenie górne przewidziane do zabetonowania razem z wieńcem żelbetowym, dopuszcza się zmniejszenie głębokości oparcia płyt o 20 mm. Oparcie płyt w takiej sytuacji nie może być jednak mniejsze niż 40 mm.

Napisano
  Dnia 7.02.2022 o 11:02, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

Rozwiń  

No to nie masz wyjścia.

Konstruktor jest niezbędny.

  Dnia 7.02.2022 o 11:20, krzysieczox3 napisał:

Głębokość oparcia płyt

Rozwiń  

No i teraz to piszesz o stropie prefabrykowanym z płyt.

Tyle, że płyty sa oparte pośrednio na scianie na wieńcu. A wieniec jest głębiiej oparty na ścianie, niż plyta. 

Z twojego tekstu wynikało, że  zamierzasz wyciąć w murze tylko 8 cm.

Gdzie miejsce na wieniec?

Nie za bardzo też wiadomo - dlaczego chcesz wycinać tylko 8 cm?

Napisano
  Dnia 8.02.2022 o 10:42, krzysieczox3 napisał:

jest to budynek istniejący

Rozwiń  

To może teraz zacznij od początku;

Napisz gdzie, co i po co chcesz w tym budynku zrobić...

 

Sączysz te informacje, skąpisz ich -widzisz, że ludzie chcą Ci coś podpowiedzieć, ale nie wiedzą o co chodzi...

 

 

 

  Dnia 7.02.2022 o 11:20, krzysieczox3 napisał:

na ścianie z betonu zwykłego

Rozwiń  

A czy nie widzisz różnicy (w wytrzymałości) pomiędzy ścianą z betonu zwykłego, a ścianą, której materiał to:

 

  Dnia 1.02.2022 o 17:07, krzysieczox3 napisał:

Pustak bloczek komórkowy z lat 80

Rozwiń  

???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...