Skocz do zawartości

Docieplenie podłogi


Recommended Posts

Napisano

Cześć,

Mam pytanie odnośnie docieplenia podłogi. Jak widać na zdjęciu wygrzebałem glinę i w jej miejsce (między legary) chciałbym ułożyć coś, co dociepli mi podłogę. 

I tutaj pojawia się pytanie, co byłoby najlepsze? Styropian, wełna mineralna, czy może jakiś granulat? Styropian wydaje się strasznie drogi przy tej ilości, jaką będę potrzebował, o wełnie słyszałem lepsze opinie, ale na sufit, czy ściany. O granulacie za dużo nie wiem. Co polecacie?

IMG_20211008_211757.jpg

Napisano

Jeśli nie grozi podciąganie wody, to może być wełna. A co jest pod tymi deskami? Bo widziałem podobne podłogi docieplane keramzytem. Ale on może z czasem "pouciekać" przez te szpary.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Ensid993 napisał:

Mam pytanie odnośnie docieplenia podłogi. Jak widać na zdjęciu wygrzebałem glinę i w jej miejsce (między legary) chciałbym ułożyć coś, co dociepli mi podłogę. 

I tutaj pojawia się pytanie, co byłoby najlepsze? Styropian, wełna mineralna, czy może jakiś granulat? Styropian wydaje się strasznie drogi przy tej ilości, jaką będę potrzebował, o wełnie słyszałem lepsze opinie, ale na sufit, czy ściany. O granulacie za dużo nie wiem. Co polecacie?

Granulat styropianowy.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Pod deskami jest pułap między kolejnymi deskami (ok 15cm) a pod kolejnymi deskami zaczyna się sufit sąsiada

 

Właśnie mi zalecali styropian w granulacie, wchodzi w każdą szparę i fajnie wypełnia. To jest mieszkanie na 1 piętrze, nie widziałem żadnych śladów myszy, tam była glina, ale całą wyzbierałem

Napisano (edytowany)
51 minut temu, retrofood napisał:

Myszy rozniosą.

Chyba za 100 lat, granulat ma to do siebie że nie da się gryzoniom korytarzy budować, muszą łazić po wierzchu.  

40 minut temu, Ensid993 napisał:

Pod deskami jest pułap między kolejnymi deskami (ok 15cm) a pod kolejnymi deskami zaczyna się sufit sąsiada

 

Właśnie mi zalecali styropian w granulacie, wchodzi w każdą szparę i fajnie wypełnia. To jest mieszkanie na 1 piętrze, nie widziałem żadnych śladów myszy, tam była glina, ale całą wyzbierałem

Musisz jeszcze te dechy  wywalić i wyłożyć rynny folią budowlaną, ale folię przybijasz do belek po bokach i nie wolno stawać na deski sufitu sąsiada bo można wpaść do wnętrza. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, animus napisał:

Chyba za 100 lat, granulat ma to do siebie że nie da się gryzoniom korytarzy budować.  

Ale robią korytarze pod nim, więc z czasem wpada w takie pustki.

Napisano

A jest jakas znaczaca roznica w grzaniu miedzy styropianem w granulacie i w zwyklym? Bo ten w granulacie wydaje sie tanszy i lepszy w moim wypadku w uzytkowaniu bo wystarczy go wsypac oczywiscie wpierw wykladajac folie zeby nie powpadalo miedzy dechy. Ale z tymi myszami to poerwszy raz slysze, nie wiem nawet jak moglyby sie tam znalezc

Napisano

A pod deskami? Przecież przeleci przez szpary.

Przed chwilą, Ensid993 napisał:

  Bo ten w granulacie wydaje sie tanszy i lepszy w moim wypadku w uzytkowaniu bo wystarczy go wsypac  

 

Jeszcze się zastanów jak będziesz robił podłogę na tym granulacie. I pytałem o wodę (wilgoć).

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

Widziałeś pracę na granulacie? Kiedy nawet każdy oddech czyni burzę śnieżną?

Nie widzialem szczerze powiedziawszy, ale raczej po wypoziomowanej podlodze (deskami) wsypywalbym styropian i od razu na to OSb zeby mniej roboty miec z tym wlasnie, ale to jeszczs do zastanowienia. Przy obecnej sytuacji cena ma ogromne znaczenie, a jesli miexzy granulatem a arkuszem jest taka przebitka to juz chyba wole babrac sie z granulatem niz placic za arkusx jak za zboze

Napisano
10 minut temu, Ensid993 napisał:

A jest jakas znaczaca roznica w grzaniu miedzy styropianem w granulacie i w zwyklym?

Nie ma różnicy w przegrodzie, zwykłego nie dopasujesz szczelnie w takich przestrzeniach.    

8 minut temu, retrofood napisał:

Widziałeś pracę na granulacie? Kiedy nawet każdy oddech czyni burzę śnieżną?

No co ty tu uprawiasz. :takaemotka:

Napisano
Cześć,
Mam pytanie odnośnie docieplenia podłogi. Jak widać na zdjęciu wygrzebałem glinę i w jej miejsce (między legary) chciałbym ułożyć coś, co dociepli mi podłogę. 
I tutaj pojawia się pytanie, co byłoby najlepsze? Styropian, wełna mineralna, czy może jakiś granulat? Styropian wydaje się strasznie drogi przy tej ilości, jaką będę potrzebował, o wełnie słyszałem lepsze opinie, ale na sufit, czy ściany. O granulacie za dużo nie wiem. Co polecacie?
IMG_20211008_211757.thumb.jpg.52308085d0dc155697999a27df76843d.jpg
Nie wiem dlaczego, ale nie pomyślałem że to strop. Jak przeczytałem podłoga, przekonany byłem że to na gruncie.
Napisano

Styropian ma gorsze właściwości przy izolacji AKUSTYCZNEJ... radziłbym, aby na przyszłość, żeby sąsiad z dołu nie stukał kijem od szczotki w sufit - zastosować raczej wełnę mineralną i podkładki akustyczne między płytę a legary...

A w tym przypadku - przy izolowaniu - bardziej będzie chodzić o akustykę, niż ciepło...

Napisano
22 minuty temu, animus napisał:

A jak była glina to jakie miała właściwości akustyczne. :takaemotka: 

Miała pewnie dobre właściwości -  przenosiła dźwięki :yahoo:

 

Ale przecież on MA POLEPSZYĆ izolacyjność, nie ODTWORZYĆ... wszelką izolacyjność...

Napisano
5 minut temu, podczytywacz napisał:

Ale przecież on MA POLEPSZYĆ izolacyjność, nie ODTWORZYĆ... wszelką izolacyjność...

To zasypując styropianem odtwarza izolacyjność. :takaemotka:  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej nie będzie pan mógł tego robić bez uzgodnienia z konserwatorem. Wpis do ewidencji zabytków oznacz, że w bardzo wielu przypadkach wymagane będzie jednak uzyskanie pozwolenia  w starostwie powiatowym i w ramach tej procedury uzgodnienie prac z konserwatorem. Dotyczy to choćby ocieplenia elewacji. Jak i tym bardziej prac które w "zwykłym' budynku (bez wpisu do ewidencji) wymagały przynajmniej zgłoszenia robót (dobudowa ogrodu zimowego) albo i pozwolenia na rozbudowę (taras na piętrze).  Tu wykorzystywany jest Art. 30 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane 7. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust. 5, obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia, jeżeli ich realizacja może naruszać ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub spowodować: 1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia; 2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków; 3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych; 4) wprowadzenie, utrwalenie, zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.  Podkreślenie dodałem sam. Chodzi o to, że skoro władze lokalne podjęły decyzję o wpisaniu jakiegoś obiektu (budynku) do ewidencji zabytków, to mają pełne prawo żądać uzyskania pozwolenia (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami) na prace, które wpływałyby na stan tego zabytku. Nie mają takiego obowiązku, ale wychodzi na to, że z takiego prawa chętnie korzystają.  Proszę porównać chociażby tu: https://www.eporady24.pl/ocieplenie-domu-wpisanego-do-gminnej-ewidencji-zabytkow,pytania,8,112,28398.html https://www.prawo-budowlane.info/termomodernizacja-budynku-zabytkowego,396,material_prawo_budowlane.html
    • W pierwotnej księdze (całego domu) jest zapis w rubryce 2.3 wlaściciel wyodrebnionego lokalu udział jest określone w pkt 3 Wielkośc udziału w nieruchomości wspólnej którą stanowi grunt oraz cześć budynku i urządzenia nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - wielkość udziałów 43/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania   i drugi 57/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania.
    • Jeżeli rzeczywiście ułożono taką wełnę to ona w ogóle nie powinna być ułożona w podłodze. Ona nie osiadła pod ciężarem wylewki? Ta czarna warstwa (welon szklany) nie pełni zaś roli izolacji przeciwwilgociowej. Krótko mówiąc w żaden sposób jej nie zastępuje.  W takim miejscu należało położyć przynajmniej dwie warstwy grubej, atestowanej folii podłogowej z polietylenu (PE). Najlepiej bez połączeń. Jak nie da się ich uniknąć to z szerokimi zakładami (przynajmniej 30 cm) i sklejonymi. Na to twardy styropian o obniżonej nasiąkliwości albo XPS.  Wełna w takim miejscu, przy dużej ilości wilgoci, to proszenie się o kłopoty.   Ponawiam pytanie o izolację poziomą fundamentu i jej połączenie z izolacją podłogi.
    • Wychodzi więc na to, że proste prace niewymagające decyzji formalnych, mogę sobie dowolnie realizować Bardzo dziękuję za pomoc  
    • tekst napisany w języku ukraińskim o pielęgnacji kwiatów w domu, które stanowią ozdobę wystroju wnętrza. Сансевієрія — витривалий сукулент, який пробачає дрібні помилки та стабільно росте в міській квартирі. Вибір субстрату залежить від культури: сукулентам потрібен легкий добре дренований, фіалкам підійде пухкий і зволожений, орхідеям працюють повітряні суміші без звичного ґрунту, тому, які б сансевієрія види ви не вирощували, ставте на дренаж і помірний полив. Такий підхід дає кореням кисень, зменшує ризик гнилей і підтримує компактну розетку.   Чому сансевієрія ідеальна для квартири   Ця рослина зберігає декоративність за мінімального догляду, витримує перепади у графіку поливу і не вимагає високої вологості. Оптимальне місце — яскраве розсіяне світло біля східних або західних вікон, проте півтінь вона переносить без стресу. Ріст активніший у теплі місяці при 18–28 °C, взимку темп сповільнюється, що дозволяє рідше поливати без шкоди. Для квартир із зайнятим ритмом це надійний зелений акцент, який не потребує щоденних процедур.   Базовий догляд крок за кроком   Щоб рослина довго зберігала виразний візерунок і пружність листя, дотримуйтеся простих правил. Вони допомагають контролювати вологу, живлення та освітлення без складних схем. 1. Поливайте після повного просихання земляного кому. Влітку це зазвичай 7–10 днів, узимку 2–4 тижні. 2. Використовуйте горщик із дренажними отворами та шаром керамзиту на дні. 3. Обирайте легкий субстрат для сукулентів або суміш із мінеральними розпушувачами на кшталт перліту чи грубого піску. 4. Забезпечте яскраве розсіяне світло. У півтіні зменшуйте полив і не чекайте активного приросту. 5. Підживлюйте раз на місяць у теплий сезон слабким добривом для сукулентів. Узимку не підживлюйте. 6. Пересаджуйте кожні 2–3 роки або коли коріння щільно заповнило горщик. 7. Слідкуйте за чистотою листя. Протирайте вологою серветкою без поліролів, щоб не забивати пори.   Розмноження і пересадка без ризиків   Найпростіший шлях — поділ куща під час планової пересадки. Відокремлюйте секції з власними точками росту, підсушуйте зрізи добу та висаджуйте у свіжий дренований субстрат. Поділ зберігає усі ознаки конкретного культивару і швидко дає самостійні розетки. Перший полив робіть мінімальним, щоб не перевантажити травмовані корені. Живцювання листком підходить, коли потрібно отримати кілька екземплярів. Нарізайте сегменти 5–10 сантиметрів, позначайте верхній край, підсушуйте і ставте у воду або легку суміш так, щоб нижній зріз не торкався дна. Тримайте тепло і світло без прямого полуденного сонця. Корені з’являються протягом кількох тижнів, після чого розсаджуйте у невеликі горщики. Помірний полив у цей період критичний, адже саме надлишкова вода найчастіше спричиняє втрати.   Безпека і типові помилки   Сансевієрія містить сапоніни, тому її краще тримати поза доступом дітей і тварин. Найчастіший збій у догляді — перезволоження та відсутність дренажу, що швидко веде до гнилей. Працюйте чистим інструментом, обирайте щільний за розміром горщик і не поспішайте з поливом після пересадки. • Перезволоження. Листя м’якне, з’являється запах від субстрату. Дайте ґрунту повністю висохнути, замініть суміш на легку дреновану, скоротіть полив. • Без дренажу. Вода застоюється, корені задихаються. Додавайте керамзит, перевіряйте отвори в горщику. • Нестача світла. Ріст повільний, візерунок блякне. Перемістіть у зону яскравого розсіяного світла. • Холодні протяги. На листі з’являються плями, ріст зупиняється. Тримайте 18–28 °C без різких перепадів. • Завеликий горщик. Волога тримається довше, ризик гнилей зростає. Добирайте ліпший об’єм і пересаджуйте раз на два чи три роки. • Неправильний полив. Часті невеликі порції зверху не просочують ком рівномірно. Поливайте після просихання, інколи корисний нижній полив.   Дотримання цих орієнтирів знімає рутину і зберігає декоративність без зайвих зусиль. Тримайте акцент на сухому інтервалі між поливами, дренажі та стабільному освітленні. Сансевієрія віддячує щільною розеткою, чітким візерунком і охайним силуетом, а ви отримуєте надійну рослину, яка органічно вписується у щоденний ритм дому.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...