Skocz do zawartości

Podłączenie do prywatnego wodociągu


Recommended Posts

Napisano

Pytanie: Witam. Jestem w posiadaniu działki przez którą przechodzi prywatny wodociąg. Jego właścicielami jest aż 40 osób, powstał przed nabyciem mojej działki. W księgach wieczystych nie ma mowy o służebności, dzierżawa nie jest płacona ani nigdy nie była, obecnie chcąc się budować chciałam wystąpić o zgodę odpłatnie oczywiście na podłączenie i tu zaczynają się schody bo 5 osób z tych 40 nie wyraża na to zgody. Co mogę w tej sytuacji, właścicielem jestem od 10 lat i nie miałam wcześniej informacji o tym że biegnie przez działkę wodociąg.

Napisano

No trzeba wystąpić do nich o rozpoczęcie płacenia dzierżawy z alternatywą usunięcia wodociągu z Twojej działki.

 

Ale tej zasuwy poszukaj. Ona nie rzuca się w oczy, po latach może być zarośnięta, zasypana warstewką ziemi... Ja mam tak na swojej działce na wsi. Sam zapominam, że jest i parę razy ze zdziwieniem odkrywałem, że grabie mi o coś zaczepiają. 

Napisano

Dziękuję za podpowiedź poszukam i o wystąpienie w opacie za dzierżawę od momentu kiedy zostałam właścicielem także pomyślałam, chce załatwić to w sposób polubowny ale chyba się nie da. Woda jest doprowadzona do 40 domostw, ustaliłam że poprzedni właściciele mający działkę obok  ustnie zgodzili się aby rury szły w tej działce, bo nie było innej możliwości aby wodę doprowadzić do innego z sąsiadów, zawiłe to. Gmina także nie doprowadziła tam wodociągu gminnego to samo zrobią z kanalizacja jak się okazuje o ta część wsi leży na pewnym podwyższeniu terenu. Boje się że zostanie mi kopanie studni, woda na pewno jest tylko koszty dużo wyzsze

Napisano
Dnia 8.12.2021 o 12:49, Dorotka Szubert Kubieniec napisał:

Pytanie: Witam. Jestem w posiadaniu działki przez którą przechodzi prywatny wodociąg. Jego właścicielami jest aż 40 osób, 

Jak średnica rury jest mała to może lepiej pociągnąć własną nitkę od głównej.

 

 

Napisano
Dnia 8.12.2021 o 20:25, retrofood napisał:

No trzeba wystąpić do nich o rozpoczęcie płacenia dzierżawy z alternatywą usunięcia wodociągu z Twojej działki.

 

Ale tej zasuwy poszukaj. Ona nie rzuca się w oczy, po latach może być zarośnięta, zasypana warstewką ziemi... Ja mam tak na swojej działce na wsi. Sam zapominam, że jest i parę razy ze zdziwieniem odkrywałem, że grabie mi o coś zaczepiają. 

Niestety nie ma jej sprawdzałam i kontaktowałam się z poprzednimi właścicielami i to potwierdzili . Czy mogę coś jeszcze, czy mam jakieś prawne furtki w uzyskaniu zgody na podłączeniu. Proszę o pomoc

Napisano

Jak wykażesz sądownie, że to zwykły zarząd.

Zgodnie z treścią art. 201 Kodeksu cywilnego „do czynności zwykłego zarządu rzeczą wspólną potrzebna jest zgoda większości współwłaścicieli, a nie wszystkich. 

Napisano

z innej beki

na geoportalu jest wykazany wodociąg?

skoro w KW nie jest ujawniona jakakolwiek służebność to możesz pierw delikatnie wspomnieć, że "ciało obce" zostanie usunięte, jeżeli z niego nie możesz korzystać

a potem na wydrę, sądownie to możesz się sądzić o działkę na księżycu, tyle samo Ci zajmie, kolega radzi z tarota :bezradny:

 

a co oznacza na wydrę? - kwestia zawartości ewidencji geodezyjnej

Napisano
Dnia 8.12.2021 o 20:25, retrofood napisał:

Ale tej zasuwy poszukaj.

 

Dnia 10.12.2021 o 08:07, Dorotka Szubert Kubieniec napisał:

Niestety nie ma jej sprawdzałam i kontaktowałam się z poprzednimi właścicielami i to potwierdzili

 

Ta zasuwa może być usytuowana w niedalekiej odległości od "głównej" nitki, np na trawniku przy ulicy, na chodniku - niekoniecznie na terenie działki Dorotki... bo na pewno musi być na początku tego odgałęzienia...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
57 minut temu, Dorotka Szubert Kubieniec napisał:

Jest ale u sąsiada 🙈

A co tak się męczysz  odkop rurę, poczekaj jak przyjdzie mróz, rura zamarznie woda przestanie im lecieć. :takaemotka: 

Napisano
54 minuty temu, animus napisał:

A co tak się męczysz  odkop rurę, poczekaj jak przyjdzie mróz, rura zamarznie woda przestanie im lecieć. :takaemotka: 

 

Tylko przygotuj jakieś wiarygodne wytłumaczenie tego wykopu. Żeby nie było sabotażu. Ja np. badałem grubość wierzchniej warstwy gleby, aby ustalić jej żyzność. Albo w nadziei wykopania złota na przykład...

Najlepiej jest zrobić dyskretny odwiert wiertłem do słupków. W oczy się nie rzuca.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...