Skocz do zawartości

witam . Czy ktoś z państwa ma rozwiązanie z wilgotna rurą z łazienki na piętrze .


Recommended Posts

Napisano

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Napisano

Poci się w tej dolnej łazience?

Co jest na piętrze? rura odpowietrzająca? nie jest zaizolowana? Jakie odpływy zbiera? wystaje ponad dach?

 

Wentylacja w tej zapoconej łazience jest sprawna? grawitacyjna, czy mechaniczna?

 

Wentylacja - a raczej jej brak - może być podstawową przyczyną nieodprowadzania wilgoci z łazienki i kondensacji na wyziębionej  - przez zimną rurę - ścianie... a jak para się skondensuje, to prawem grawitacji - spływa na podłogę...

 

A taka rura, przed obudową powinna była być zaizolowana wełną, czy chociażby pianką na grubo...

Napisano
16 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

Różnica temperatury między tym co płynie w rurze a temperaturą przy podłodze. Izolacja rury by pomogła, ale skoro jest zabudowana, to nie ma jak tego zrobić bez "demolki". Ewentualnie - jakąś dziurkę bym nawiercił i piankę niskoprężną wcisnął. Chodzi o izolator. Może ma ktoś lepsze pomysły?

Napisano (edytowany)
18 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Powodem pocenia jest brak izolacji na rurze kan..

Na ostatnim piętrze zawsz trzeba izolować rurę kanalizacyjną połączoną z odcinkiem rury wywiewnej w dachu., punkt rosy wypada na zewnętrznej ściance rury, wilgoć przenika dalej, rura kanalizacyjna jest zakończona na dachu rurą wywiewną, powietrze zewnętrzne wlewa się do środka przy ściankach a środkiem wylatuje ciepłe z gazami. 

Trzeba odkuć, przy następnym remoncie,  owinąć rurę np. izolacją ekran za grzejnikowy:     

https://allegro.pl/listing?string=ekran zagrzejnikowy&bmatch=e2101-d3794-c3683-p4311-hou-1-5-1021

EKRAN-ZAGRZEJNIKOWY-MATA-ALUMINIOWA-10M

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

A bardzo różni się od mojej? :scratching:

 

Czekamy - póki co - na odpowiedzi na zadane @klon'owi pytania...

 

Co z wentylacją łazienki???

Napisano

A to ciekawe, bo my mamy wyziew fi 50 ale PVC i nigdy nie była mokra, ani w kibelku, ani na strychu. Także autor ma pewnie żeliwną i tu jest pies pogrzebany. I nie wiem nawet czy izolacja w takim wypadku cokolwiek pomoże.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 autor ma pewnie żeliwną

Wystarczy PCV , robi się to samo, przerabiałem ludkom już takie niedoróby,

Wystarczało  w nowszej wersji opianować, albo dawniej gdy nie było jeszcze styropianów, zawinąć papierem falistym przed zamurowaniem, tak żeby ściana nie domykała bezpośrednio do ścianki rury kanalizacyjnej.   

Napisano

 Nad tą rura jest łazienka  i z tej łazienki idzie rura do dołu , na dole przyłączona jest do niej kolejna łazienka i to wszystko wchodzi pod podłogę w łazience dolnej i ok 8 mb pod domem w piasku zasypowym - do kanalizacji , Jak rozumiem muszę ja ocieplić pianką ( da się to zrobić tylko muszę wyciąć trochę okienek może pomoże Dzięki

  • 8 miesiące temu...
Napisano

Rurę ociepliłem pianką niby wszystko OK ale jak mam teraz sprawdzić czy rura wchodząca w dolnej łazience do kanalizacji nie przekazuje wilgoci w podłogę ( podłoga ogrzewanie podłogowe a rura w podłodze zaizolowana od betonu . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
    • Zdecydowanie. Wszystkie węglowodory gaszą styropian, z tego powodu przecież niedopuszczalne jest klejenie styropianu klejami zawierającymi węglowodory. Taki butapren na przykład absolutnie się do styropianu nie nadaje. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...