Skocz do zawartości

ogrzewanie podłogowe skoki temperatury


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie posiadam kocioł kondensacyjny immergas victrix tera 24, system pogłogówek około 110 m2 i trzy grzejniki, 

oczywiście w instalacji znajduje się sprzęgło hydrauliczne i dwie pompki jedna na grzejniki i druga na ogrzewanie podłogowe. kocioł nie jest podłączony do sterownika ani czujnika temp. na zewnątrz

posiadam zawór mieszający którym reguluję temperaturę na podłogi.

moje pytanie czy to normalne że podłogówka nie grzeje cały czas równomiernie tzn. przez godzinę jest ciepła w całym domu a przez następną zimna?

na kotle ustawione jest 50 stopni, na zaworze mieszającym ustawione 30 stopni na podłogówki, dlaczego podłogówka nie utrzymuje cały czas równej temperatury tak jak grzejniki? 

w rozdzielaczach przepływy na poziomie 2 l

pompka podłogówki działa na max mocy, grzejników na najsłabszej

 

Napisano
22 minuty temu, Arris5 napisał:

 moje pytanie czy to normalne że podłogówka nie grzeje cały czas równomiernie tzn. przez godzinę jest ciepła w całym domu a przez następną zimna?

 

Kochany, jak ktoś ma Ci na to odpowiedzieć technicznie? Nie znając instalacji i jej ustawień? No bądź poważny...

Napisano

Z początkiem sezonu zawsze i wszędzie pokazują się takie wpisy, z obniżeniem temperatury na zewnątrz zwykle się to normuje. Z instalacją mieszaną jak z kobietą, nigdy nie wiesz jak będzie działać. A zagadnień jeszcze więcej, często nawet zgodnie z dobrym projektem. Obawiam się że jedynie na Forum Info-ogrzewanie więcej Ci powiedzą. Jak widzisz niby wszystko ok, a nie działa. Czy pompa (pompy) od podłogówki działają cały czas? Możesz jeszcze próbować kryzować grzejniki na termostatach, ale od pomp trzeba zacząć. Przepływ 2L raczej spory, bo zwykle na 1.2-1.5 chodzą.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że te 2L to trochę dużo, że sterowniki dostaje impuls że jest już ciepło i wyłącza. Jakby woda trochę wolniej krążyła to może wszystko by bardziej płynnie chodziło.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Miałem podobny problem, tylko mam inny kocioł. Przy wygrzewaniu podłogówki (bez włączonych kaloryferów) też temperarura skakała. U mnie pomogło podniesienie minimalnej temperatury na piecu, bo fabrycznie była 20 stopni

Napisano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.  Zastanawiam się czy czasem cykle włączania kotła są za krótkie. Czy to może być przyczyną? Temperatura na wyjściu kotła to 45 stopni a powrót 38. W przyszłości chce założyć sterownik na pompki oraz w rozdzielaczach podłogówki. 

 

IMG_20211121_200133049~2.jpg

Napisano

Częste załaczanie kotła to jest skutek, a kolejny to jest to, że Ci nie równo grzeje. Najpierw muszisz znaleźć przyczynę częstego załączania, żeby Ci caly czas podłogówka grzała, nie pulsacyjnie. Kocioł nie załącza się często bo tak lubi, czy grzeje na czas. Na to tak jak wyżej może się składać kilka przyczyn. A to już wyższa szkoła jazdy. Mogą być złe ustawienia krzywej, pomp, za cienkie rurki, za duży przepływ na rotametrach i kilka jeszcze innych powodów.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Ponawiam pytanie o to co steruje załączaniem się pompy ogrzewania podłogowego? I co steruje samym kotłem? Bo jeżeli nie ma nigdzie czujnika temperatury, to kocioł reaguje tylko na zmiany różnicy temperatury zasilania i powrotu. 

 

Na początek spróbowałbym spowolnić przepływ, Na którym biegu pracuje pompa podłogówki? Przy zbyt szybkim przepływie woda nie schładza się wystarczająco w pętlach podłogi i kocioł traktuje to jako brak zapotrzebowania na ciepło. W przypadku kotła lepiej żeby było te 10 stopni różnicy pomiędzy zasilaniem i powrotem. Bardzo możliwe, że kocioł się wyłącza, gdy różnica temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem spada do 5 stopni.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ponawiam pytanie o to co steruje załączaniem się pompy ogrzewania podłogowego? I co steruje samym kotłem? Bo jeżeli nie ma nigdzie czujnika temperatury, to kocioł reaguje tylko na zmiany różnicy temperatury zasilania i powrotu. 

 

Na początek spróbowałbym spowolnić przepływ, Na którym biegu pracuje pompa podłogówki? Przy zbyt szybkim przepływie woda nie schładza się wystarczająco w pętlach podłogi i kocioł traktuje to jako brak zapotrzebowania na ciepło. W przypadku kotła lepiej żeby było te 10 stopni różnicy pomiędzy zasilaniem i powrotem. Bardzo możliwe, że kocioł się wyłącza, gdy różnica temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem spada do 5 stopni.

Pompa ogrzewania podłogowego działa ciągle nie jest podłączona do żadnego sterownika (zostanie dołożony w nowym roku wraz z termostatami w pokojach i sterowaniem na rozdzielaczach) 

Kocioł też nie jest podłączony do sterownika. 

Pompka działa na najwyższym 3 biegu. Spróbuję zmniejszyć przepływy. Rozumiem żeby zmniejszyć też moc z jaką pracuje pompka?

Napisano

W bardzo wielu instalacjach wystarcza nawet I bieg pompy obiegowej. Na razie przełączyłbym na niego i nie ruszał rotometrów. Wtedy należy sprawdzić jak ustabilizuje się różnica temperatury zasilania i powrotu ogrzewania podłogowego. 

A jak są ustawione głowice termostatyczne na grzejnikach? Bo jeżeli one są mocno przykręcone to mogą prawie całkiem tłumić przepływ przez grzejnikową część obiegu c.o. Wtedy prawie nie ma odbioru ciepła przez tę część instalacji.

Skoro nie ma żadnego regulatora temperatury to znaczy, że cała instalacja reaguje tylko na różnicę pomiędzy temperaturą zasilania i powrotu do kotła. Jaka temperatura zasilania jest ustawiona na kotle? Proszę ustawiać najniższą możliwą, która wystarcza do zapewnienia komfortu w pomieszczeniach.

Tak w ogóle, to jeśli moc kotła jest mocno zawyżona w stosunku do potrzeb, to kocioł będzie miał skłonność do częstego wyłączania się w okresach, gdy na zewnątrz jest względnie ciepło (wiosną i jesienią). 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...