Skocz do zawartości

Schody zewnętrzne do balkonu-pozwolenie na budowe


Recommended Posts

Napisano

Witam

 Zamierzam wykonać schody metalowe zewnętrzne w celu osobnego wejścia na piętro. Planuje również zadaszenie balkonu. Czy zgoda na budowę będzie konieczna?

Jakieś podpowiedzi co do wykonania? 

Dzięki 

Screenshot_20210831_194823.jpg

Screenshot_20210831_194808.jpg

Napisano
2 godziny temu, hunterrr napisał:

Witam

 Zamierzam wykonać schody metalowe zewnętrzne w celu osobnego wejścia na piętro. Planuje również zadaszenie balkonu. Czy zgoda na budowę będzie konieczna? 

 

Ogólnie, to ja się zgadzam.

Napisano

Sądziłem, że zrozumiesz. Im więcej informacji podasz, tym odpowiedź będzie dokładniejsza. A ona zależy nawet od tego, gdzie ten budynek się znajduje. Bo dla tego terenu mogą obowiązywać jakieś ustalenia i zasady. Poza tym nie wiadomo jak mają wyglądać schody, jakie ma być ich umieszczenie w stosunku do obiektu, do granic... 

A wróżenie z fusów to nie na tym portalu. 

W ogóle czyj jest ten budynek. 

Napisano
26 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Mi ten obiekt wygląda raczej na stalinowski socrealizm na warszawskiej Woli, Muranowie, etc. :) Jeśli zgadłem, idę puścić totka.

 

Uważaj, bo to może być Nowogrodzka. A tam na zgłoszenie nie da rady...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 1.09.2021 o 08:00, retrofood napisał:

Sądziłem, że zrozumiesz. Im więcej informacji podasz, tym odpowiedź będzie dokładniejsza. A ona zależy nawet od tego, gdzie ten budynek się znajduje. Bo dla tego terenu mogą obowiązywać jakieś ustalenia i zasady. Poza tym nie wiadomo jak mają wyglądać schody, jakie ma być ich umieszczenie w stosunku do obiektu, do granic... 

A wróżenie z fusów to nie na tym portalu. 

W ogóle czyj jest ten budynek. 

Budynek nie jest zabytkiem. Schody mają być poprowadzone z podwórka na balkon. Po prostu zastanawiam się czy jest potrzeby projekt od architekta na to czy firma może się za to brać odrazu. U architekta i tak będzie potrzebna Inwentaryzacja 2 nowych lokali(potrzebna do podziału). Jestem współwłaścicielem budynku. 

IMG_20210913_140803.jpg

Dnia 1.09.2021 o 09:56, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jeśli jest faktycznie zabytkowy, to musi byc ślad w rejestrze zabytków. Mi ten obiekt wygląda raczej na stalinowski socrealizm na warszawskiej Woli, Muranowie, etc. :) Jeśli zgadłem, idę puścić totka.

Przesadzacie panowie. Normalny dom z lat 50 :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...