Skocz do zawartości

Formalności przy wymianie pieca


qropatwa

Recommended Posts

Napisano

Mam na korytarzu piec gazowy i węglowy, których chcę się pozbyć. W pomieszczeniu obok wisi junkers. Instalacja gazowa jest doprowadzona w oba miejsca. Chciałbym zdemontować oba piece i za zaworem gazu instalację zaślepić, czyli zabezpieczyć przed przypadkowym otwarciem zaworu. W miejsce junkersu chciałbym powiesić piec kondensacyjny. W obu przypadkach nie jest wymagana ingerencja w instalację gazową. W pomieszczeniu z junkersem jest okno, wentylacja oraz komin. Posiadam pisemną pozytywną opinię kominiarza, który zaleca użycie tego samego przewodu kominowego dla nowego pieca, po uprzednim odłączeniu junkersa.

Czy potrzebuję coś jeszcze? Wymiana pieca to bierząca konserwacja, instalacja gazowa zmieniana nie będzie. W takim wypadku pozwolenie na budowę nie jest chyba potrzebne? Piec z zamkniętą komorą spalania można zamontować niemal w dowolnym pomieszczeniu, np. w kuchni, więc typowej kotłowni budować chyba także nie trzeba? Wydaje mi się, że zmiana przeznaczenia pomieszczenia tutaj także nie zachodzi, tym bardziej, że i tak jest to pomieszczenie piwniczne. Co o tym sądzicie?

W gazowni jako odbiorniki zgłoszone są kuchenka gazowa oraz piec dwufunkcyjny. Przy podpisywaniu umowy wskazałem junkers oraz stary piec gazowy, z zamiarem wymiany na piec kondensacyjny. Pani wpisałą od razu piec, tłumacząc że później nie będę musiał im tego zgłaszać. Z uwagi na to, że nie ogrzewam domu gazem, Pani określiła zużycie na poziomie do 8000kWh i umieściła mnie w grupie taryfowej W2.2.

 

Jakich formalności powinienem jeszcze dopełnić?

Napisano

Musisz podłączyć nowy kocioł do przewodu kominowego rura w rurze. Czyli w komin monter wpuści taki przewód dedykowany do spalania gazu ziemnego. Robia to jeszcze tak, ze wpuszczają w komin jeden przewód a wolnym przekrojem kocioł zasysa powietrze. Oczywiści czopuch jest szczelny i do kotła dochodzi juz przewód rura w rurze. Druga opcja może spowodować szybsze zabrudzenie wymiennika, bo nie wiadomo jak czysty/brudny jest kanał spalinowy. Potrzebujesz jeszcze odprowadzić skropliny czyli kondensat po przejściu przez neutralizator mozesz je odprowadzić do kanalizacji. Kondensat jest lekko kwaśny.  Dodatkowo naczynie wyrównawcze z grupa pompową i zamknięta instalacja (o ile wczesniej była otwarta). To wszystko zrobi ci uprawniony instalator. Kocioł na gaz ziemny może wisieć nawet w kuchni oby tylko pomieszczenie miało odpowiednią kubaturę. Nie pamiętam sczegółów. Kominiarz przy odbiorze prawdę ci powie a instalator doradzi.

 

I jeszcze jedno - stary kocioł weglowy trzeba zezłomować a nie sprzedawać. Handel kopciuchami jest prawnie zakazany, o ile nie sa klasy 5 i chyba EcoDesign tez muszą mieć. Tak czy inaczej - dożywocia za to nie dostaniesz, ale na wszelki wypadek informuję :)

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Jesteście w stanie powiedzieć jak to wygląda od strony prawnej? Muszę coś jeszcze załatwiać, jeżeli kocioł będę kupował u autoryzowanego dealera z montażem na 8% VAT? Obecnie posiadam jedynie opinię kominiarza. Próbowałem coś znaleźć na ten temat, ale większość pytań dotyczy przenoszenia kotła i przebudowy instalacji gazowej, co w moim przypadku nie jest konieczne. Czy w związku z tym czekają mnie jeszcze jakieś formalności?

Napisano

Jeżeli kupisz u dealera sam na własna rękę do na 23 VAT. Jeżeli zrobi to za ciebie monter - oni współpracują ze sklepami i mają upusty, to potem dostaniesz fakturę z wyszczególnionymi pozycjami i np. będzie pozycja - kocioł z montażem 8%. Przypilnuj ewentualnie żeby zakup przez montera był dla ciebie opłacalny. Nie będę tu tłumaczył - jak? :)

Zaleta jest taka poza tym, ze instalator odpowiada za całość prac i jeżeli ma uprawnienia danej marki to ci z marszu podbije gwarancję. Te procedury gwarancyjne sa rózne także dopytaj z uwagi na konkretna markę czy musisz odrebnie wzywać serwisanta marki.

Napisano

Nie  kupuję na własną rękę. Kupuje piec z montażem u autoryzowanego przedstawiciela. Na wycenie mam kilka pozycji, min. piec, komin spalinowy, materiały dodatkowe i robociznę. Oni zajmą się wszystkim od A do Z. Chciałbym natomiast wiedzieć czy ze swojej strony powinienem coś jeszcze zrobić, poza załatwieniem opinii kominiarskiej, dzięki której mam pewność że do tego kanału kominowego mogę podłączyć nowy piec a stary kanał po piecu zasypowym wykorzystać w dowolnym celu, np. jako pion techniczny do puszczania przewodów. Wydaje mi się, że pozwolenie na budowę nie będzie potrzebne, bo od niedawna nie jest potrzebne nawet przy przebudowie instalacji gazowej, a u mnie takiej przebudowy nie będzie. Podejrzewam, że zmiany przeznaczenia pomieszczenia też nie będzie. Czy coś pominąłem?

  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...