Skocz do zawartości

Schody stalowe na działce, może ktoś doradzi.


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Chce zrobić na działce stalowe schody na piętro i zastanawiam się z jakich profili uspawać te konstrukcje.

Może ma ktoś doświadczenie i może doradzić jakie profile na jaką cześć użyć i dysponuje dobrymi radami.

Z założenie jest by konstrukcja wspierała się głównie na konstrukcji spocznika bo nie chce jej zawieszać na scaniach.

Musi być po części skręcana (spocznik+nogi+wsparcie schodów) bo nie chce spawać w środku.

1.png

2.PNG

3.PNG

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

A co masz tam na pietrze, że chcesz aż pancerne schody?

Pancerne schody?

A jaka jest twoja propozycja?

Dodam ze spocznik jak i stopnice chce dębowe.

Napisano
1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

retrofood to wcale nie są pancerne schody, wszystko zalezy od profili, rozstawu słupków (podparcia) etc. Fajnie z tym wyglądają trepy drewniane. Konstrukcja, o której ja mówię sprawia wrażenie lekkiej. Będą fotki - sami panowie ocenicie.

 

Ciekawy jestem jakie profile użył "szwagier" na poszczególne elementy bo nad tym się najbardziej zastanawiam.

Napisano
43 minuty temu, Marek Kabiesz napisał:

 

Ciekawy jestem jakie profile użył "szwagier" na poszczególne elementy bo nad tym się najbardziej zastanawiam.

Jak dobrze pójdzie, to coś będę wiedział ASAP :) Najwyżej pobawię się w listonosza i będę go cytował. Swoją drogą - ciekawy temat. Świeża dostawa :) Trepy właśnie odkręcane do malowania. Jeszcze będę miał fotkę stopy (na zdjęciu 3 prawym widać słupy ale stopy nie widać) chwila, coś leci już do mnie. :)

taras_schody.jpg

...

Napisano
26 minut temu, Marek Kabiesz napisał:

Pancerne schody?

A jaka jest twoja propozycja?

Dodam ze spocznik jak i stopnice chce dębowe.

 

Nie mam propozycji dopóki nie wiem, co ma być na piętrze. Przecież w domach na poddasze robi się wejścia o wiele bardziej dyskretne.

Napisano

Racja, ale jest punkt wyjścia. Różnica w zabezpieczeniu trepów i konstrukcji nośnej przed czynnikami atmosferycznymi a sama konstrukcja czyli jej nośność - bez różnicy. Na pierwszym zdjęciu pod słońce widać fragmencik tarasu, z którego jest wejście na piętro. Na trzecim zdjęciu też widać fragment tarasu. Taras zakotwiony w ścianie i podparty czyli stabilny jak diabli. Tańczyć można :)

Napisano
15 minut temu, retrofood napisał:

 

Nie mam propozycji dopóki nie wiem, co ma być na piętrze. Przecież w domach na poddasze robi się wejścia o wiele bardziej dyskretne.

Co na piętrze.... napisałem "domek na działce", powierzchnia mieszkalna i łazieneczka.

Nie wiem co masz na mysli z tą dyskrecja ale to zwykła klatka schodowa z małą toaletą  w drugiej czesci schodów (pod nimi).

Szukam tu jakiejś konstruktywnej rady a nie dyskusji o pencernosci lub dyskretnosci schodów wiec pozwolisz ze nie bede odpisywał na posty które w żaden sposób nie przyblizają mnie do technicznego rozwiązania problemu.

Napisano
21 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jeszcze jedna fotka i będzie jeszcze jedna i koniec. Resztę szwagier dopowie, jak się wieczorkiem może zaloguje. To tyle - koniec sesji zdjęciowej :)

 

schody wejscie.jpg

taras_koniec.jpg

Pomijając fakt ze sama balustrada wydaje sie całą spawana i zapewne także jest elementem nosnym to nogi to moze 50x50 w kwadracie a podparcie stopni to moze 80x40 grubosc to 2 lub 3 mm, ale to moje domysły dopotwierdzenia.

Napisano (edytowany)
28 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Mam nadzieję, że po tym materiale zdjęciowym coś już się w głowie rysuje. Dlatego mówię zawsze, że jedno zdjęcie warte tysiąc słów. Ten rysunek w czym robiłeś Kolego? Profeska.

Bawie sie w druk 3D i projektuje w aplikacjach sprzyjających takiemu projektowaniu. A problem dużo większej skali nie jest problemem a wynikowo mam model 3D który moge oglądać z wszystkich stron.

Edytowano przez Marek Kabiesz (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Racja, ale jest punkt wyjścia. 

 

Owszem, z tym, że na zewnątrz nie ma takiego ograniczenia powierzchni do dyspozycji. Więc można rozwinąć skrzydła.

58 minut temu, Marek Kabiesz napisał:

Co na piętrze.... napisałem "domek na działce", powierzchnia mieszkalna i łazieneczka.

Nie wiem co masz na mysli z tą dyskrecja ale to zwykła klatka schodowa z małą toaletą  w drugiej czesci schodów (pod nimi).

Szukam tu jakiejś konstruktywnej rady a nie dyskusji o pencernosci lub dyskretnosci schodów wiec pozwolisz ze nie bede odpisywał na posty które w żaden sposób nie przyblizają mnie do technicznego rozwiązania problemu.

 

Wcale nie musisz odpowiadać, nie ma problemu. Ja chciałem sie dowiedzieć co na piętrze, znaczy w sensie jak często schody będą używane. 

Ale skoro uznajesz, że zbytnio wtrącam się w prywatność, to spoko. Już uciekam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...