Skocz do zawartości

Jak uratować nowe drzwi po spieprzonym montażu klamek/rozet


Recommended Posts

Napisano

Popełniłam błąd i poprosiłam znajomego złotą rączkę o montaż drzwi.

Przy montażu klamek i rozet łazienkowych tak spieprzył, że wywiercił dziury, które nie są pokryte w całości właśnie klamką i rozetą. Na obrazku pokazuję umiejscowienie tych dziur. One są tam gdzie czarne plamy na załączonym obrazku.

Zapłaciłam za te drzwi jednak sporo i chce mi się płakać, bo wygląda to fatalnie - po prostu dwie dziury z obu stron i najchętniej bym je teraz wywaliła. Drzwi są malowane białą farbą akrylową.

Czy mogę coś zrobić, żeby je uratować?

rozety.JPG

Napisano

No, omsknęła się"złota rączka" i wyszło tak, jak wyszło...

 

Odkręcić pokrętełko, zaszpachlować dziurki - ich części, które nie zostaną zasłonięte rozetą, wyszlifować po wyschnięciu, ewentualnie szpachlowanie i szlifowanie - jeśli będą jeszcze nierówności- powtórzyć, równocześnie ustalić kolor "białej" farby (wg RAL, bo biała białej nie równa) u producenta drzwi, zamówić porcyjkę tej farby i zamalować!

Napisano
4 minuty temu, podczytywacz napisał:

 

Odkręcić pokrętełko, zaszpachlować dziurki - ich części, które nie zostaną zasłonięte rozetą, wyszlifować po wyschnięciu,  

 

Dokładnie tak. Naprawa jest w sumie banalna i oczywista, chociaż wymaga nieco staranności. Trzeba zdemontować mechanizm, odsłonić ubytki i je zaszpachlować,. A potem naprawę zeszlifować na równo z powierzchnią skrzydła. I zamalować. Technologicznie proste, ale w wykonaniu nieco złożone.

Napisano

Oczywiście z gwarancji nici po takich naprawach. Dodatkowo przy szpachlowaniu masz wilgotną masę, a wilgoć może spowodować odspojenie okleiny wokół. To tak na marginesie takich napraw.
Może jakaś inna "chińska" klamka z szerszym rozstawem śrub montażowych?

Napisano
18 minut temu, theme napisał:

 Dodatkowo przy szpachlowaniu masz wilgotną masę, a wilgoć może spowodować odspojenie okleiny wokół. To tak na marginesie takich napraw. 

 

Do tego nie używa się szpachli wodnych, tych do ścian. Nie przesadzaj.

Napisano
49 minut temu, theme napisał:

Może jakaś inna "chińska" klamka z szerszym rozstawem śrub montażowych?

Nie musi być "chińska", nie musi być szerszy rozstaw śrub montażowych (ten rozstaw jest chyba standardem... z naciskiem na "chyba"), może wystarczy znaleźć klamkę z większą rozetą, która zakryje dziury...

 

Można też pod tę rozetę podłożyć krążek o większej średnicy z blachy z podobnego materiału, z którego wykonana jest rozeta (stal polerowana, albo szczotkowana - zależy, jak tam masz u siebie), który zakryje te dziury... i nie pokazywać gościom palcem z komentarzem "patrzcie, jak mi spieprzyli".... Wtedy nie będziesz miał obaw, że odspoi się okleina...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...