Skocz do zawartości

Jak uratować nowe drzwi po spieprzonym montażu klamek/rozet


Recommended Posts

Napisano

Popełniłam błąd i poprosiłam znajomego złotą rączkę o montaż drzwi.

Przy montażu klamek i rozet łazienkowych tak spieprzył, że wywiercił dziury, które nie są pokryte w całości właśnie klamką i rozetą. Na obrazku pokazuję umiejscowienie tych dziur. One są tam gdzie czarne plamy na załączonym obrazku.

Zapłaciłam za te drzwi jednak sporo i chce mi się płakać, bo wygląda to fatalnie - po prostu dwie dziury z obu stron i najchętniej bym je teraz wywaliła. Drzwi są malowane białą farbą akrylową.

Czy mogę coś zrobić, żeby je uratować?

rozety.JPG

Napisano

No, omsknęła się"złota rączka" i wyszło tak, jak wyszło...

 

Odkręcić pokrętełko, zaszpachlować dziurki - ich części, które nie zostaną zasłonięte rozetą, wyszlifować po wyschnięciu, ewentualnie szpachlowanie i szlifowanie - jeśli będą jeszcze nierówności- powtórzyć, równocześnie ustalić kolor "białej" farby (wg RAL, bo biała białej nie równa) u producenta drzwi, zamówić porcyjkę tej farby i zamalować!

Napisano
4 minuty temu, podczytywacz napisał:

 

Odkręcić pokrętełko, zaszpachlować dziurki - ich części, które nie zostaną zasłonięte rozetą, wyszlifować po wyschnięciu,  

 

Dokładnie tak. Naprawa jest w sumie banalna i oczywista, chociaż wymaga nieco staranności. Trzeba zdemontować mechanizm, odsłonić ubytki i je zaszpachlować,. A potem naprawę zeszlifować na równo z powierzchnią skrzydła. I zamalować. Technologicznie proste, ale w wykonaniu nieco złożone.

Napisano

Oczywiście z gwarancji nici po takich naprawach. Dodatkowo przy szpachlowaniu masz wilgotną masę, a wilgoć może spowodować odspojenie okleiny wokół. To tak na marginesie takich napraw.
Może jakaś inna "chińska" klamka z szerszym rozstawem śrub montażowych?

Napisano
18 minut temu, theme napisał:

 Dodatkowo przy szpachlowaniu masz wilgotną masę, a wilgoć może spowodować odspojenie okleiny wokół. To tak na marginesie takich napraw. 

 

Do tego nie używa się szpachli wodnych, tych do ścian. Nie przesadzaj.

Napisano
49 minut temu, theme napisał:

Może jakaś inna "chińska" klamka z szerszym rozstawem śrub montażowych?

Nie musi być "chińska", nie musi być szerszy rozstaw śrub montażowych (ten rozstaw jest chyba standardem... z naciskiem na "chyba"), może wystarczy znaleźć klamkę z większą rozetą, która zakryje dziury...

 

Można też pod tę rozetę podłożyć krążek o większej średnicy z blachy z podobnego materiału, z którego wykonana jest rozeta (stal polerowana, albo szczotkowana - zależy, jak tam masz u siebie), który zakryje te dziury... i nie pokazywać gościom palcem z komentarzem "patrzcie, jak mi spieprzyli".... Wtedy nie będziesz miał obaw, że odspoi się okleina...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...