Skocz do zawartości

Jaki strop wybrać?


Recommended Posts

Napisano

Podstawową funkcją stropu jest przeniesienie obciążeń użytkowych i ciężaru własnego na ściany, a za ich pośrednictwem - na fundamenty budynku. Stropy usztywniają też ściany budynku, oddzielają od siebie kondygnacje, pełnią funkcje przegród akustycznych i cieplnych między piętrami.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budownictwob2b.pl/przegrody/baza-wiedzy/sciany-i-stropy/21180-jaki-strop-wybrac

Napisano
Kupiłem dom w stanie surowym, zamkniętym (ściany z Ytonga). Dom na bazie kwadratu 9m x 9m, ma w sumie 4 kondygnacje (przyziemie, 2 piętra i poddasze. Stropy są z prefabrykowanych płyt o długościach ok. 4,5 m i szerokości na pewno większych niż 1,5 m oraz o grubości 19 cm. Wierciłem w nich na wylot wpuszczając z górnych kondygnacji peszle do punktów oświetlenia i nie natrafiłem nigdy na żadne kanały powietrzne. Problem polega na tym, że nie wiem co to za stropy i jakim obciążeniom mogą być poddane. Robię ogrzewanie podłogowe i żeby jastrych zlicował się z ostatnim stopniem prefabrykowanych schodów, który na każdym piętrze opiera się na takiej płycie stropowej, to musi być 3 cm styropianu i 7 cm jastrychu (żeby zmniejszyć wagę, zdecydowałem się na półsuchy). Czy ktoś zna ten rodzaj syropu i mógłby choć w przybliżeniu wskazać czy syrop spokojnie wytrzyma ciężar tego jastrychu + później normalne obciążenia użytkowe?
Napisano

do kierownika? jeżeli takowy jest (a niekoniecznie) to i tak odeśle do DOKUMENTACJI, bo sam, nawet jak to nadzorował, to NIE MUSI wiedzieć z czego to jest zrobione

czyli Gościu Avocem - DOKUMENTACJA, a jak kupiłeś bez żadnych kwitów to teraz dochodź co to za strop, lub zapytaj Wróża, jakiego? Zawsze polecam Macieja, pełna profeska,

no, możesz jeszcze sobie popytać w Ytongu, czy coś takiego robią, sprawdzić na ich stronie, itp itd

Napisano

Trzeba sprawdzić dokumentację projektową i dziennik budowy (czy w trakcie budowy nie dokonano zmian). Bez tego nie sposób powiedzieć na jakie obciążenia przewidziano strop. Bo i sam rodzaj stropu jeszcze niczego nie przesądza. Ważne jak jest podparty (rozpiętość pomiędzy ścianami nośnymi) oraz co już go obciąża (jakie i gdzie są ścianki działowe).

Może to być systemowy strop Ytong, ale bez konkretów mamy wróżenie z fusów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...