Skocz do zawartości

Jak naprawić sufit po zalaniu?


levy52

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich.

Garaż murowany, kiedyś musiał przeciekać dach. Na suficie widać wystające pręty, które trochę przyrdzewiały. Załączam zdjęcia. Sufit oczywiście już dawno suchy, dach naprawiony.

Chciałbym to rozwiązać dość tanio i mało czasochłonnie. Ktoś ma jakieś pomysły? Co mogę zrobić z tym sufitem, żeby jakoś wyglądał?

IMG_20210419_172329.jpg

IMG_20210419_172334.jpg

IMG_20210419_172343.jpg

Napisano

Wydaje mi się że nie ma tu żadnych wielkich mecyi. Podstawowa sprawa to czy ten sufit jest już na tyle suchy by cokolwiek można by robić z nim. Nie wiem jaka wilgotność powinna być w garażu, ale pewnie max 70%. Dobrze byłoby zmierzyć sam sufit. Jak jest wszystko ok, to gips budowlany, albo zarzucić tynkiem gipsowym i na to gładź. Natomiast co do tego zardzewiałego zbrojenia to spróbuj wydłubać tego tynku na ile się da, bo tak to co napisałem wyżej to może być rozwiązanie doraźne na max 5 lat, bo od rdzy i tak to raczej spuchnie. A jakby się dało dostać do tego pręta, skuć na tyle, wyczyścić i zamalować jakimś Hamerajtem to tylko na plus.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Właśnie zastanawiałem się czy jakikolwiek tynk gipsowy w połączeniu z tymi prętami nie spowoduje, że wyjdzie rdza przez ten tynk. W sumie pomalowanie ich farba antykorozyjną powinno załatwić ten problem. Czy mógłbym to zakleić czymś innym co by nie powodowało korozji tych prętów, w razie gdyby nie udało się ich całkiem zamalować?

Napisano

to wygląda na dach z płyt, takich paneli, akurat jakby jedno łączenie się wykruszyło (a widocznie łączenia były dozbrajane prętem) widać taki pas tylko nie wykruszony na prawo od kabla elektrycznego i dalej

 

dziura- wydłub ten szajs, i albo zaprawą klejową lub czymś w podobie (elastyczne, mrozoodporne)

sufit - zdrap to co jest i albozostaw goły beton, albo pomaluj farbą do betonu (?), jeżeli jest suche (przydałby się pomiar, roboty po dobrym wywietrzeniu, latem lub suchą zimą)

 

garaż masz zapewne nieocieplony więc dach może przemarzać, wszystko co położysz na sufit - zwróci Ci się w podobny sposób jak jest teraz, szkoda walki; jak będzie zimno to na suficie będzie się skraplać para, namaczać materiał na suficie, mróz spulchniać i efekt widzisz

może lepiej pomalować jakąś farbą wapienną (pobielić) dla zachowania estetyki :scratching:, ale nic na grubo

Napisano

Są takie zaprawy szczepne, które kładzie się na odkryte zbrojenie, rdzę etc. Potem ewentualnie gładź i farba na plamy po kilku dniach obserwacji jezeli wyjdzie rdza. Raczej po "zakitowaniu" dedykowaną zaprawą nie powinna wyjść. Punkt 4., 5. i 6. z instrukcji webera. Dokładnie o tym mowa.

https://www.pl.weber/zaprawy-budowlane/jak-naprawiac-elementy-betonowe

Napisano

niby tak, ale (moim zdaniem) to tylko pręt w szparze, więc styknie jakiekolwiek klajstrowanie, żeby rdza nie wylazła, trudno to nazwać elementem betonowym, żeby tak naprawiać;

nadal pozostanie tylko prętem w szparze :)

Napisano

Już mam jakiś pogląd na tą sprawę. Czym później wykończyć ten sufit? Gładź jak dla mnie odpada, bo w garażu jednak nie panują warunki jak w domu. Nie musi być idealnie gładko ale żeby po malowaniu jakoś to wyglądało.

Napisano
Na pewno nie można użyć zapraw gipsowych powodują korozję i tak zardzewiałej stali, a w wilgotnym garażu tracą wytrzymałości. Szczeliny po oczyszczeniu trzeba wypełnić cementową zaprawą naprawczą .
Słuszna uwaga. Nie zdażyło mi się nic klajstrować z elementami metalowymi. Także nawet nie wiedziałem o tym.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...