Skocz do zawartości

Ubytki w pustakach ceramicznych?


Recommended Posts

Napisano

Ekipa postawiła mi ściany domu i wykorzystali uszczerbione pustaki ceramiczne. Zobaczyłem dopiero jak już były postawione. Czy to będzie miało negatywny wpływ? Ubytki jak na zdjęciu są od strony wewnętrznej domu i są dość duże. Czy jest sens teraz walczyć o ich wymianę?

 

 

Zrzut ekranu 2021-04-12 o 08.00.20.png

Napisano
2 godziny temu, salmon2000 napisał:

Ubytki jak na zdjęciu są od strony wewnętrznej domu

 

19 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Nie wiem, czy to od wewnątrz czy na zewnątrz, dlatego napisałem

:scratching:

 

Dom będzie najpewniej ocieplony, więc mostków termicznych być nie powinno, ale jeśli się martwisz o izolacyjność w tych miejscach - użyj niskorozprężnej pianki, wpuść w niepokojące Cię miejsca, potem zakryje to tynk wewnętrzny i będzie OK!

 

Nie wygląda to tragicznie...

 

 

Napisano
3 godziny temu, salmon2000 napisał:

Ekipa postawiła mi ściany domu i wykorzystali uszczerbione pustaki ceramiczne. Zobaczyłem dopiero jak już były postawione. Czy to będzie miało negatywny wpływ? Ubytki jak na zdjęciu są od strony wewnętrznej domu i są dość duże. Czy jest sens teraz walczyć o ich wymianę?

 

 

 

 

Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

 

I co chciałeś przez to powiedzieć?

 

A co do pomysłu:

4 godziny temu, salmon2000 napisał:

Czy jest sens teraz walczyć o ich wymianę?

Jak sobie wyobrażasz wymianę tak kruchych elementów już zamurowanych w ścianę? Próba wykucia każdego z nich spowoduje pękanie i rozpadanie się sąsiednich pustaków, do których przywiera masa spajająca mur...

 

Zrób tak jak radzi Buster:

4 godziny temu, Buster napisał:

Daj spokój. Zaklajstruj jakąś zaprawą i po kłopocie.

albo zaklajstruj pianką (zaprawa cementowa może utworzyć mostek termiczny, który będzie zlikwidowany/zmniejszony do minimum przez ocieplenie).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...