Skocz do zawartości

jaki parapet wybrać?


Jagódka

Recommended Posts

Mam u siebie zalozone parapety z konglomeratu marmurowego. Nie mieszkam jeszcze wiec moge jedynie powiedziec ze sa estetyczne. Parapety zewnetrzne mam zrobione z plytki ceramicznej parapetowej (mam 45 cm obmurowanie zewnetrzne nad fudamentami z cegly klinkierowej wiec to sie ladnie komponuje). Ogladalem parapety wykonane z blachy i plastykowe robione na wymiar. Jak dla mnie sympatyczniej wygladaja parapety z plytki ceramicznej. Najwazniejsze jest dobre zafugowanie zeby woda nie podchodzila pod plytki. A jak sie beda spisywaly to czas pokaze.
Pozdrawiam ADARKAR
Link do komentarza
Radzę jeszcze poszukać parapetów kamiennych w innym miejscu, ponieważ:
1. cena parapetów kamiennych wynosi od ok. 250pln/m2 (ok. 60pln/mb o szer. 25cm)
2. ceny konglomeratów, płytek ceramicznych i innych substytutów zazwyczaj są wyższe od w/w
3. kamień naturalny jest najtrwalszym rozwiązaniem, naturalnym w 100% i posiadającym często najciekawsze walory estetyczne (ale tu wymienione zamienniki radzą sobie, poza tym każdemu podoba się coś innego)
Link do komentarza
UWAGA: przy wyborze parapetów kieruj się tym co masz na dachu. Oczywiście jeśli dachówkę to moim zdaniem najładniej wygląda wtedy rozwiązanie takie jak na dachu - czyli płytka.
Tak naprawdę według mnie jest to rozwiązanie optymalne bo:

blacha - jest tania, ale nie za dobrze wygląda i wymaga zabiegów konserwacyjnych
płytka ceramiczna/klinkierowa - średnia cena, nieźle wygląda i ładnie komponuje się z dachówka na dachu.
parapety kamienne - są drogie,
Link do komentarza
Cytat

UWAGA: przy wyborze parapetów kieruj się tym co masz na dachu. Oczywiście jeśli dachówkę to moim zdaniem najładniej wygląda wtedy rozwiązanie takie jak na dachu - czyli płytka.
Tak naprawdę według mnie jest to rozwiązanie optymalne bo:

blacha - jest tania, ale nie za dobrze wygląda i wymaga zabiegów konserwacyjnych
płytka ceramiczna/klinkierowa - średnia cena, nieźle wygląda i ładnie komponuje się z dachówka na dachu.
parapety kamienne - są drogie,




Czyli Twoim zdaniem najlepsza byłaby ta płytka ceramiczna/klinkierowa. Nie ukrywam,że bardzo zainteresowała mnie ta średnia cena, znasz może jej orientacyjny koszt? icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

UWAGA: przy wyborze parapetów kieruj się tym co masz na dachu. Oczywiście jeśli dachówkę to moim zdaniem najładniej wygląda wtedy rozwiązanie takie jak na dachu - czyli płytka.
Tak naprawdę według mnie jest to rozwiązanie optymalne bo:

blacha - jest tania, ale nie za dobrze wygląda i wymaga zabiegów konserwacyjnych
płytka ceramiczna/klinkierowa - średnia cena, nieźle wygląda i ładnie komponuje się z dachówka na dachu.
parapety kamienne - są drogie,



parapety kamienne mają duży rozstrzał cenowy, ale mówić krótko, że są drogie to za duże uproszczenie... to tak jakby mówić, że samochody włoskie są drogie mając w pamięci cenę ferrari
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam pytanie związane z wyborem parapetów (zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych). Sprzedawca namawia mnie na parapety z kamienia naturalnego ale to niestety nie na moją kieszeń, Czy ktoś z Was może mi doradzić inny rodzaj materiału na parapet?
P.S. Taki w rozsądnej cenie icon_wink.gif




Ładnie wyglądają parapety wewnętrzne z drewna, tym bardziej,że robi się je praktycznie ze wszystkich gatunków
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 lata temu...
Moim zdaniem najlepsze i najbardziej trwałe są parapety z granitu. No ale jeśli dla Twojej kieszeni jest to zbyt duże obciążenie to polecam zrobić następująco: do środka wstawić parapet z plastiku PCV ewentualnie z postformingu w ostateczności najtaniej jest założyć nakładki PCV na stare parapety, a na zewnętrzny wybrać stalowy.

Dlatego, że parapety z PCV mają dużą liczbę wzorów i kolorów co na pewno pozwoli Ci wybrać jakiś pasujący do stylu twojego pomieszczenia. Ponadto są odporne na grzyba, czy pęknięcia za naprawdę niewielką cenę.... Jeśli chodzi o stalowe to raczej sugeruje się skromnym budżetem bo wiadomo, że są dość mało trwałe... Edytowano przez novii (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna.    11 x 9,43 = 103,73 z dostarczeniem dokładnie w miejsce, gdzie będzie układane. Koszty ułożenia żadne, a przytnę se sam.  Do betonu trzeba kupić kostkę, przywieźć, rozładować i zamówić ekipę do układania. Nie wiem jak liczysz koszty.
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę Chcesz, abyśmy upewnili Cię w tym co i tak masz już niemal postanowione...   A tu dochodzi i kasa - no chyba, że to Ty zgarnąłeś ostatnią kumulację z Jackpota...   Zrób tak jak ja radzę, a będziesz zadowolony   1 m2 Twojego wynalazku to ponad 125 zł,    A kostka betonowa:       Do tego 2 obrzeża       I taczka suchego betonu...   Pod furtkami rzucisz na chudy beton - ewentualnie podocinasz do słupków - po 4 płyty,.. (nawet jak popękają, to i tak wiatr ich nie wywieje)     Bez kupy roboty i kasy na wyrównywanie podłoża... To Twoje wytrzymało tyle lat - wytrzyma i kostkę...     A poza tym - sam porównaj swój pierwszy post (chodzi o zawarte w nim informacje o "lokalizacji" problemu), w którym apelujesz o pomoc:     a postem #29, w którym nieco inaczej i szerzej opisałeś problem...   A my już po pierwszym dywagujemy,,, Kumasz o co mi chodzi?   Rób jak uważasz - Twoja decyzja, Twoje małpy w Twoim cyrku...    
    • Jak posadzisz rośliny błotne to tej wody może być 5 cm nad poziomem gruntu. Ale sam piach spowoduje, ze rośliny nie będą rosły, bo skąd miałyby czerpać substancje odżywcze? Chyba, ze robiłbyś torfowisko wysokie z rosiczka
    • Jedna płytka ma co najmniej 50 punktów podparcia, bo zaczepy są wydłużone na dół i krawędzie na nich się opierają, aby boki się nie uginały.
    • Nie macie racji bo nie znacie budowy tej płytki. Ona pod spodem ma kratownicę, w narożnikach której znajdują się nie punkty, tylko takie wysunięte rurki i to na nich wspiera się cała płytka. Tych rurek jest ponad 30. Cała płytka jest więc uniesiona 4 mm nad powierzchnią podłoża i pod spodem swobodnie przepływa powietrze, Poza tym, boki płytek nie przylegają do siebie, oddzielone są tymi zaczepami, którymi się je łączy. Właśnie dlatego nie chciałem deski kompozytowej, bo deska ma płaszczyzny, wprawdzie rowkowane, to jednak. Te "rurki", czyli takie słupki mają 8 mm średnicy każda i to jest cała powierzchnia do której może nie być dostępu powietrza. Może, a nie musi, bo przecież beton nie jest super szczelny, z czasem i spod nich wilgoć wywieje.   Dla mnie, po przemyśleniach, najważniejszą rzeczą jest wytrzymałość dodanej warstwy naprawczej na betonie, bo właśnie krawędzie tych rurek - słupków będą przy nacisku atakowały tę powierzchnię. Płytki nie mocowane, mogą się minimalnie przemieszczać, więc ścinanie na krawędziach może być duże I tego sie obawiam, nie wilgoci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...