Skocz do zawartości

Robię tynk cementowo-wapienny i mam wrażenie, że wszystko odpada


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

 

Dzień dobry,

robię tynk cementowo-wapienny na ścianie z bloczka komórkowego w garażu wolno stojącym. Zagruntowałem ścianę gruntem głęboko penetrującym a później wykonałem tzw. Szpryc z cementu i piasku. Po wstępnym wyschnięciu szprycu i przejechaniu po nim ręką mam wrażenie, że wszystko odpada, jakby było za dużo piasku choć zrobiłem 1:1. Czy w takim przypadku mogę teraz przed położeniem tynku zagruntować jeszcze ten szpryc, aby tynk się lepiej trzymał?

Link do komentarza

Rozumiem, że tynk robiłeś samemu a nie kupiłeś worka z gotowcem? Tak zrozumiałem z opisu. Skoro ci odpada szpryc lub masz takie wrażenie, to sprawdź dokładnie, czy to się trzyma ściany, gruntowanie i gładzenie podłoża niestabilnego nie ma raczej sensu. Wszystko razem odleci. . Tutaj film, dla tych, którzy chcą się zmierzyć z zawodem tynkarza. Tynkowanie "wapnem".

 

Link do komentarza

Kupilem gotowy tynk a dokladnie zaprawe tynkarska. Szpryc następnego dnia po dokładniejszym wyschnieciu jednak się trzyma . Teraz tylko mnie martwi czy ten tynk bedzie się trzymał jak będę go nakladal przy temperaturze + 2°C ( w nocy - 2 °C ) . Niestety nie mogę z tym za bardzo czekać bo mają przyjechać montować bramę do garażu i trzeba przygotować ścianę. 

Link do komentarza

Dzień dobry,

Proszę o doprecyzowanie wypowiedzi o kilka informacji. Poniżej moje pytania. Tak będzie mi łatwiej udzielić odpowiedzi.

  • Ile czasu w dniach minęło pomiędzy wykonaniem szprycu a „wstępnym wyschnięciem” ?
  • w jakiej temperaturze był nakładany szpryc ?
  • Jaka panowała temperatura w garażu podczas wiązania szprycu ?
  • Czy do szprycu użyto płukanego piasku ?
  • Jakiego cementu użyto do szprycu, portlandzkiego ? hutniczego ? o jakim symbolu ? o jakiej klasie ? jaki był czas przydatności cementu?

Pozdrawiam

Link do komentarza

Wykonanie szprycu a wstępne schniecie to było kilka godzin( scierał sie), dzis juz mija 7 dzień (szpryc trzyma sie ładnie i nie odpada). Temperatura podczas nakładania to 8°C .Podczas wiązania temperatura to 8°C w ciągu dnia i 3°C w nocy (przez dwa dni) w kolejnych dnia temperatura spadła do 2°C w ciągu dnia i -1°C w nocy. Do szprycu użyłem zwykłego piasku oraz cement firmy gorażdże 325. Teraz musze nałożyć zaprawe tynkarska tylko temperatura jest ujemna ale w za kilka dni ma sie troszkę ocieplić ( około 4°C w ciągu dnia oraz około zera w nocy) i właśnie wtedy myślałem nałożyć tynk. Ale czy to nie odpadnie? 

Link do komentarza

Witam ponownie,

 

Temperatura przez kilka dni powinna być wyższa od zera, tak aby podłoże nie było przemrożone. Po nałożeniu następnej warstwy tynku temperatura w pomieszczeniu też powinna być przynajmniej przez tydzień dodatnia. Do następnych warstw polecam użyć zaprawy cementowo-wapiennej. Co do szczegółów to proszę sobie ściągnąć bezpłatnie broszurę ze strony Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego – „Tradycyjne zaprawy murarskie i tynkarskie”.

Link: http://wapno-info.pl/pl/budownictwo,8,publikacje,101.chtm

 

Z pozdrowieniami

112957-tradycyjne-zaprawy-murarskie-i-tynkarskie.pdf

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...