Skocz do zawartości

Rozkuty wieniec


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Forumowicze potrzebuje Waszej porady.

Hydraulicy bez konsultacji ze mną wkuli pion kanalizacyjny w ścianę i przekuli się przez wieniec zewnętrzny (wykuli jakieś 13 cm z 25 cm, na długości 20 cm) i do tego przecięli jeden drut zbrojeniowy.

Pytanie na ile to jest ryzykowne dla konstrukcji budynku i pytanie jak to można naprawić?

Zostawić tą rurę i zalać betonem?

Rurę mieli puścić po ścianie i zrobić dziurę w stropie bez ruszania wieńca.

 

Budynek jednorodzinny z dwoma stropami typu ackermann. Fundament i ława z betonu. Ława szeroka na 60 cm i miejscami na 70 cm. Fundament 30 cm z pełnym wieńcem.

 

 

Napisano
22 minuty temu, radus124 napisał:

Pytanie na ile to jest ryzykowne dla konstrukcji budynk

zapewne nic się nie stanie, jeśli wieniec w tym miejscu leży na murze, a nie jest podciągiem czy nadprożem (czyli wisi), . Chyba nie - więc nie powinno się nic stać. 

Ale najlepiej pokazać to fachowcowi na miejscu.  

Nie został przecięty w całości, zbrojenie tylko naruszone - dużo szans ze nic z tym nie trzeba robić.

Jest jedno małe ale - skoro to strop ackerman, czy nie naruszyli zbrojenia stropu, dokładnie prętow żebra? 

Napisano

To mnie trochę uspokoiłeś. Wieniec w tym miejscu w całości lezy na murze.

Jeśli chodzi o zbrojenie stropu, to w tym miejscu belki idą prostopadle do ściany, także kuli między zbrojeniem na ścianą.

Z tego co sprawdzałem zbrojenie stropu i żeber rozdzielczych jest nienaruszone.

Napisano
2 godziny temu, radus124 napisał:

Z tego co sprawdzałem zbrojenie stropu i żeber rozdzielczych jest nienaruszone.

Niemniej:

2 godziny temu, zenek napisał:

najlepiej pokazać to fachowcowi na miejscu.  

 

Napisano

Mój kierownik powiedział, że takie rzeczy robi się otwornicą a nie kuje młotem.

U mnie wykuli... nie wnikałem.

Ale wcześniej hydraulicy sami dzwonili do kierownika.

Napisano
10 godzin temu, usiek napisał:

Mój kierownik powiedział, że takie rzeczy robi się otwornicą a nie kuje młotem.

A jeśli chodzi o bezpieczeństwo wieńca - też coś powiedział kierownik?

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

A jeśli chodzi o bezpieczeństwo wieńca - też coś powiedział kierownik?

Coś tam wspomniał, że go trochę osłabią. I że dzwonili żeby on im przytaknął i automatycznie na niego odpowiedzialność spadła...

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Coś tam wspomniał, że go trochę osłabią. I że dzwonili żeby on im przytaknął i automatycznie na niego odpowiedzialność spadła...

Hydraulicy z łapanki? 

Napisano (edytowany)
10 godzin temu, Takiowaki napisał:

Hydraulicy z łapanki? 

Nie. Z polecenia.

Ponoć dobrzy. Widziałem, że bardzo gościu był solidny. W sumie to z dekarzami najstaranniejsza i najczystsza ekipa jaka była na budowie.

Ale k.... strasznie drodzy. A ja nie miałem czasu ani chęci chociażby dla porównania szukać innych.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...