Skocz do zawartości

Wilgoć pod listwami i pękanie ścian


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Po roku od zamieszkania listwy przypodłogowe mdf zaczęły sie odklejać przez wilgoć. Na ścianach pojawiają się pęknięcia (załącznik) których jest coraz więcej. 
Wilgotność w domu jest w normie.

Ściany z wilgocią z pęknięciami nie są w całym domu. Są tylko w Wiatrolapie i ściany w salonie graniczące z wiatrołapem.

Jak sobie z tym poradzić?

Proszę o porady.

A3CF8E84-7126-42FA-8575-7D761E9BE388.jpeg

Napisano
1 godzinę temu, JustynaMalina napisał:

Ściany z wilgocią z pęknięciami nie są w całym domu. Są tylko w Wiatrolapie i ściany w salonie graniczące z wiatrołapem.

Jak sobie z tym poradzić?

Proszę o porady.

zamieść więcej fotek, bo z tej jednej niewiele widać

 

Napisano

zrób próbę ciśnieniową instalacji wody, wygląda to na taką właśnie nieszczelność

rozumiem, że kanaliza włazi pod ziemię, a nie "włóczy się" gdzieś nad chudziakiem

ale warto sprawdzić podejścia i syfony

Napisano

A nie masz czasem ogrzewania podłogowego?

 

Być może niewielka nieszczelność, nie zauważona przy próbie ciśnieniowej na zimno, po podgrzaniu wody i zwiększeniu pracy pompki cyrkulacyjnej - przepuszcza coraz więcej... "przerabiałem" taką sytuację :zalamka:

Jak masz rozprowadzone ogrzewanie?

Napisano

Czy jest możliwość ze przyczyną jest farba ? Czytałam kilka wątków gdzie ściany wyglądają tak samo- popękane, odparzone.

w miejscach z pęknięciami jest farba dulux, w innych miejscach już inna farba i jest czysto.

Napisano
1 godzinę temu, JustynaMalina napisał:

Czy jest możliwość ze przyczyną jest farba ?

jest taka możliwość.

Jeśli ten pasek nad podlogą odsłoniety jest suchy - to pewnie nie jest to kwestia wilgoci, tylko farby, podloża w tym miejscu może. 

Może nie było odpylone , może gruntu zabrakło?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...