Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam mam takie pytanie w schowku który mam na poddaszu jest ocieplenie z wełny , niestety jest cała mokra od strony dachowki  i widzę krople na foli (dach nie deskowany ) .Pytanie co z tym zrobić , może zrezygnować z tego ocieplenia i wyrzucić ta wełne i tak tam nie korzystam z tego pomieszczenia  a ścianę od pokoju mam ocieplona styropianem , wrzucę rys. Tego . 

IMG_20210103_130633.jpg

Napisano

Rozumiem, że chodzi o ten trójkąt z prawej strony na szkicu. Jeśli tak, to, wełna może być mokra z powodu wykraplania się wilgoci zawartej w powietrzu, nie jest odprowadzana przez folię.Ta folia bez szczeliny wentylacyjnej, której na szkicu nie widzę, powinna być wysokoparoprzepuszczalna.

Jeśli zrezygnujesz z ocieplenia, to jak zatrzymasz ucieczkę ciepła z pomieszczeń poniżej? Ten kawałek podłogi z prawej strony na szkicu musisz ocieplić nawet prowizorycznie.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Rozumiem, że chodzi o ten trójkąt z prawej strony na szkicu. Jeśli tak, to, wełna może być mokra z powodu wykraplania się wilgoci zawartej w powietrzu, nie jest odprowadzana przez folię.Ta folia bez szczeliny wentylacyjnej, której na szkicu nie widzę, powinna być wysokoparoprzepuszczalna.

Jeśli zrezygnujesz z ocieplenia, to jak zatrzymasz ucieczkę ciepła z pomieszczeń poniżej? Ten kawałek podłogi z prawej strony na szkicu musisz ocieplić nawet prowizorycznie.

Mam taki pomysł żeby zdjąć tą wełne i między murłata a dachem zrobić wentylację (jeszcze nie wiem co tam jest liczę że styropian ) plus wentylacja w szczycie jakiś otwór z kratką min setka , druga sprawa to zrobienie też wentylacji na strychu w szczycie żeby to razem się wietrzylo . Teraz pytanko 

Jak ocieplić podłogę w tym ,,trójkącie " skosie to jak najpierw na podłogę rozlozyc folie paroizolacyjna i na to wełne i tak zostawić ? Tylko czy strop nie będzie dostawał po dupie jak para przejdzie przez strop (drewniany )i się tam zatrzyma na foli ?

  • 3 miesiące temu...
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czyli puść parę do góry pod połać na poddaszu i wtedy o co się będziesz martwił? Czy wilgoć nie wykropli się na krokwiach od spodu i na deskowaniu od spodu?

Na pewno

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...