Skocz do zawartości

Podział działki rolnej, wyłączenie z produkcji rolnej - pytania


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Planuję budowę domu na działce rolnej, ale po ostanich rozmowach z geodetami problemy sie piętrzą a wątpliwości rosną. Bardzo proszę o poradę.

 

Rodzice posiadją kilka hektarów ziemi, mam plan zbudowac dom na jednej z działek. Jest to działka o powierzchni 3400m^2 klasa RIIIb usytuowana w zwartej zabudowie. Zacząłem od uzyskania warunków zabudowy na zabudowę zagrodową jeszcze przed przepisaniem działki - bo bedzie prościej, rodzice mają ziemię (choć nie prowadzą gospodarstwa) więc problemów z WZ nie powinno być. W tym tygodniu dzowniłem do gminy i decyzje o warunkach zabudowy powinienem dostać na dniach.

 

Czy po uzykaniu WZ na zabudowę zagrodową jest mozliwość podziału działki? We wniosku o WZ wskazałem tylko fragment działki (ok 1000m^2) na którym chcę sie zbudować, reszta działki to budynki gospodarcze + fragment nieużytków. Działkę chcę podzielić, aby rodzice nie musieli przepisywać na mnie całości, oraz z tego co wyczytałem to banki moga robić problemy z przydzielenie kredytu na inwestycje na działkach powyzej 3000m^2.

 

Jeśli jako osoba niebędąca rolnikiem otrzymam od rodziców (właścicieli gospodarstwa) w darowiznie teren pod budowę domu z WZ na zabudowę zagrodową muszę złozyc wniosek o wyłaczenie gruntu z produkcji rolnej? Z jakimi kosztami się to wiąże?

Napisano (edytowany)

Chyba znalazłem rozwiązanie: Uzyskam pozwolenie na budowę jeszcze na rodziców, w międzyczasie podpisze umowę dzierżawy na co najmniej 1ha przeliczeniowy a po uzyskaniu pozwolenia, rodzice przepiszą na mnie działkę i przeniosę pozwolenie na siebie. Konsultowałem to ze starostwem powiatowym i tam potwierdzili że jeśli będę przynajmniej dzierżawić 1 ha gruntu to nie bedzie problemu z przeniesieniem pozwolenia z rodziców rolników na mnie.

 

Czy podział działki byłby możliwy po wyłączeniu terenu z produkcji rolnej? Przypominam działka 3400m^2, klasa IIIb, położona w zwartej zabudowie otoczona innymi budynkami mieszkalnymi.  Jakie są koszty wyłączenia terenu z produkcji rolnej?

Edytowano przez LvE (zobacz historię edycji)
Napisano

Rozumiem, dziękuję za odpowiedź.

 

A gdybym złożył wniosek o zmianę warunków zabudowy z zabudowy zagrodowej i na jednorodzinną i został on rozpatrzony pozytywnie, to czy to cos zmienia w kwestii podziału działki? 

 

Teoretycznie pewnie bedzie trudno dostać WZ na zabudowe jednorodzinna (i tak mnie wcześniej straszono w gminie) ze względu na klasę ziemi IIIb, ale działka jest położona w zwartej zabudowie, otoczona innymi budynkami jednorodzinnymi wiec to nie jest kawałek pola bez sąsiedztwa i dojazdu utwardzona drogą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...