Skocz do zawartości

Przemarzanie ścian


Recommended Posts

Ten nizszy sufit robiłem rok temu. 

A co jeśli dam na rogi te listwy styropianowe? Moze wtedy się nie pokaze co ? :)

powiedźcie mi.. czy lepiej najpierw okna wymienić z których naprawdę ciągnie.. chodzi o boki ram.. czy ocieplenie ? A może dach ?

na dach na pewno styropian - jak będzie dobry to go nie będę zrzucać

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Oki rozumiem. 

Tam jest tylko stelaż. Wszystkie sufity mam tak że tylko stelaż i płyty.

Ocieplenie jest tylko 3cm. Teraz mam potwierdzenie.

I ten wypuszczony dach też nie ma ocieplenia ani nic.

Nie wiem jak to się dokładnie nazywa :) styropian jest tylko do końca ściany.

IMG_20201215_133001.jpg

Link do komentarza
Dnia 25.12.2020 o 18:34, Awek napisał:

A co jeśli dam na rogi te listwy styropianowe?

Gdybyś jednak kleił te listwy, to postaraj się je przykleić na pełną spoinę.

Bo jak będą szczeliny to ten syf zacznie szybko wyłazić, jeszcze lepiej niż teraz.

Ja bym na twoim miejscu okleił całą tę ścianę XPSem 3cm, albo przynajmniej jak Ci nie chce się całej ściany, to taki pasek o szerokości np. tego łukowatego pudełka, które ma pewnie jakieś 15 cm.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W tym moim "azylu" gdzie teraz siedzę mam oklejoną od środka jedną niewielką ścianę i sufit (ok 12 m2) 5-centymetrowym zwykłym styropianem. Podobnie w głównej części domu. Oklejone są dwie ściany w pokoiku ok 10 m2. Czy na placki czy na pełną spoinę nie pamiętam. Ponad 10 lat jest OK,bez "grzyba"

Link do komentarza
43 minuty temu, Buster napisał:

. Czy na placki czy na pełną spoinę nie pamiętam.

Ja zawsze radzę żeby wypełnienie było pełne, bo w sumie żaden to kłopot naciągać klej pacą zębatą, a też ściana którą chcemy zaizolować zazwyczaj już jest otynkowana, więc równa. 

No i najważniejsze żeby to było szczelne, żeby nie wchodziło wilgotne powietrze pod ten styropian.

 

Link do komentarza

Zastanawiam się czy wystarczy ten pas 15cm około.. czy lepiej cała ścianę. Ale z tym w kuchni będzie problem straszny.

I jak to robić ? Pomalowana ścianę unigruntem, styropian , a na to siatka i gips czy jak ?

 

Xps 5 czy 3 lepiej ?

Mam ten styropian od sufitu robić czy wystarczy od sufitu podwieszonego czyli od płyty

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
17 godzin temu, Awek napisał:

Xps 5 czy 3 lepiej ?

Oczywiście że lepiej jest 5, ale w tym przypadku wystarczy też 3.

17 godzin temu, Awek napisał:

Mam ten styropian od sufitu robić czy wystarczy od sufitu podwieszonego czyli od płyty

Miło by było od właściwego sufitu, ale trochę roboty będzie bo trzeba odsłonić płytę GK, a przy ścianie mogą być profile metalowe, więc może jednak od sufitu podwieszonego.

Link do komentarza
2 godziny temu, Awek napisał:

A jak poprawić wentylację w domu ?

Sprawdzałem zapalniczka przy kratce i powiem że coś tam ciągnie ale malutko.

Najpierw sprawdź, czy masz wystarczający nawiew zewnętrznego powietrza. Może wystarczy rozstrzelnić okna?

W wentylacji musisz mieć nawiew i wywiew. Świeże powietrze zimne powoduje wyparcie do wentylacji powietrza zużytego ciepłego, które grawitacyjnie uchodzi kominem wentylacyjny do góry na zewnątrz. 

Jak nie ma nawiewu, to i nie ma wywiewu, a czasem jest nawet cofka, czyli czerpanie zimnego powietrza z komina do środka mieszkania na skutek podciśnienia w środku.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 28.12.2020 o 19:48, zenek napisał:

Najpierw sprawdź, czy masz wystarczający nawiew zewnętrznego powietrza. Może wystarczy rozstrzelnić okna?

W wentylacji musisz mieć nawiew i wywiew. Świeże powietrze zimne powoduje wyparcie do wentylacji powietrza zużytego ciepłego, które grawitacyjnie uchodzi kominem wentylacyjny do góry na zewnątrz. 

Jak nie ma nawiewu, to i nie ma wywiewu, a czasem jest nawet cofka, czyli czerpanie zimnego powietrza z komina do środka mieszkania na skutek podciśnienia w środku.

Mam w salonie takie okno że przy nim jest 14 stopni słychać sąsiada 200m jak garaż zamyka. A w pokoju 22. 

W innych jest przy oknie 19, 20 stopni.

Link do komentarza
18 minut temu, Awek napisał:

Mam w salonie takie okno że przy nim jest 14 stopni słychać sąsiada 200m jak garaż zamyka. A w pokoju 22. 

W innych jest przy oknie 19, 20 stopni.

Rozumiem - ale:

1. Dlatego jest zimno, że przez nie wieje?

2. Czy dlatego że tyle zimna idzie przez szyby?

3. Może jest duże, i przez duże ono więcej zimna przechodzi naraz?

 

no i nawet, jeśli wieje, czy wystarczająco?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 28.12.2020 o 19:48, zenek napisał:

.........

......Świeże powietrze zimne powoduje wyparcie do wentylacji powietrza zużytego ciepłego, które grawitacyjnie uchodzi kominem wentylacyjny do góry na zewnątrz. 

....

uhu, nowa fizyka, pewnie zgodna z nową linią, płyniesz z nurtem, nie inaczej :D

 

ale dalej już trochę lepiej, tj.:

Cytat

Jak nie ma nawiewu, to i nie ma wywiewu, a czasem jest nawet cofka, czyli czerpanie zimnego powietrza z komina do środka mieszkania na skutek podciśnienia w środku.

 

Dnia 28.12.2020 o 22:47, Awek napisał:

Z okien tak wieje że chce je wymienić właśnie. Jest przy nich przynajmniej 2,3 stopnie mniej niż w środku pokoju.

to wieje, czy jest 2-3 st mniej niż w pokoju? bo jak wieje to czym? na zewnątrz masz tylko 2-3 st (no - 3 do 4) mniej niż wewnątrz?

 

Link do komentarza

W salonie wieje... Już je próbował naprawić chłop od okien - ale jest niewymiarowe, ciężkie i znów coś się popsuło. 

W innych nie wieje. Jest poprostu zimno od nich. 

W pokoju jest 22, na parapecie 19 , 20.

W salonie 22, parapet 14.

 

 

Co myślicie o tym pomyśle z ocieplaniem ścian w środku ? Duzo negatywnych opini o tym słyszę.

 

Proszę powiedzie mi.. jak mam ogrzac ściany w domu jak mam rozszczelnić okna ? Przeciez to jedna wyklucza drugie.

Czyli jak wymienię okna na nowe to będzie gorzej - przy czym temperatura będzie większa przecież to i ściany będą cieplejsze tak ?

 

Link do komentarza
12 godzin temu, Awek napisał:

Co myślicie o tym pomyśle z ocieplaniem ścian w środku ?

Ty masz dom do ocieplenia od zewnątrz i  tego sie trzymaj. 

Od wewnątrz ociepla się tylko wtedy, gdy nie ma możliwości od zewnątrz.

 

15 godzin temu, aru napisał:

uhu, nowa fizyka, pewnie zgodna z nową linią, płyniesz z nurtem,

wytłumacz, co jest nieprawdą, co jest nową fizyką, konkretnie:takaemotka:

13 godzin temu, Awek napisał:

W salonie 22, parapet 14.

No to albo wieje dołem przez okno, ramiak - albo między oknem a murem, może tam jest nieocieplone - jaki parapet wewnętrzny - drewniany?

Link do komentarza

W salonie po prawej stronie okna nie do końca dochodzi do ramy. Jakiś zaczep jest spiepszony albo coś.

A w innych jest ok. Jedynie ta temperatura niższa. 

Powiedźcie mi, czy warto wymieniać okna jeśli mam teraz je rozszczelnić ? Nie rozumiem tego.

 

Ocieplenie zewnątrz wiadomo jaki koszt. Może na ten czas aż nie zrobię zewnątrz warto za parę groszy zrobić środek ?

Link do komentarza
18 minut temu, Awek napisał:

Powiedźcie mi, czy warto wymieniać okna jeśli mam teraz je rozszczelnić ? Nie rozumiem tego.

Bo tu mówimy równocześnie o dwóch, różnych sprawach...

 

Pierwsza, to szczelność i jakość okna - powinno być szczelne, dobrze zamykane w czasie, kiedy POWINNO być domknięte, a rozszczelnione na tyle, żeby wentylacja grawitacyjna miała szanse zadziałać...

 

A druga - to właśnie ta wentylacja, która MUSI być sprawna, żeby możliwa była wymiana powietrza i usuwanie nadmiernej wilgoci z pomieszczeń... A tutaj wymagany jest NAPŁYW - ciągły, ale taki, żeby nie był uciążliwy (bez przeciągu, bez nadmiernego wyziębiania)... no i sprawny przepływ przez cały lokal, do kratek wentylacyjnych w kuchni i łazience...

 

 

30 minut temu, Awek napisał:

za parę groszy

Tych parę groszy może zabraknąć Ci na wykończenie od zewnątrz...

Teraz, jak ocieplisz za parę groszy miejsca mokre, to wilgoć wyjdzie trochę dalej... nie wygrasz z nią tej przepychanki :bezradny:

Link do komentarza

No rozumiem. 

Ale ściany przemarzają dlatego że są zimne. Czy jest możliwość że one sie tak wychładzają z powodu takiej różnicy przy oknach ? Czy najwięcej robi tutaj ocieplenie ?

Wymienię okna i powiedzmy przy oknach będzie 22 stopni - czy ściany dalej będą zimne tak bardzo jak teraz ?

IMG_20210115_170634.jpg

IMG_20210115_164922.jpg

Link do komentarza
15 godzin temu, Awek napisał:

No rozumiem. 

Ale ściany przemarzają dlatego że są zimne. Czy jest możliwość że one sie tak wychładzają z powodu takiej różnicy przy oknach ? Czy najwięcej robi tutaj ocieplenie ?

Wymienię okna i powiedzmy przy oknach będzie 22 stopni - czy ściany dalej będą zimne tak bardzo jak teraz ?

To zależy od kilku czynnikow.

1. Temperatury wewnątrz pomieszczenia. Im wyższa, tym wyższa temperatura powierzchni ściany wewnątrz.

2. Od sciany - jaką ona jest barierą dla ucieczki ciepła z pomieszczenia na zewnatrz. teraz jest slaba. Przypuszczalnie ocieplenie 20 cm styropianu zwiększy tą barierę co najmniej kilka razy.

3. Okna są największymi przepuszczaczami ciepła na zewnątrz - kilka razy większymi niż ściana, nawet teenergooszczędna - a wiec im mniejsze, tym oszczędniejsze dla ciepła.

4. Przemarzanie tez zalezy od ilości wilgoci w pomieszczeniu - i wieksza, tym wieksza ilość jej skropli się na ścianie zimnej.

5. To skraplanie wilgoci tez zależy od roznicy temperatury w pomieszczeniu i naścianie - im większa, tym szybciej to skraplanie następuje - czyli ciepłe wilgotne powietrze w srodku + zimna wewnetrzna ściana = skraplanie.

 

Czyli paradoksalnie - wg mnie zaznaczam - jeśli ograniczymy dopływ wilgotnego powietrza do pomieszczenia to pomieszczenie może być zimne i nie będzie skraplania - jak w garażu wolnostojącym np.

Normalnie zaleca się co najmniej 12 st ciepla w domu - ale tez przy ograniczeniu wilgoci, przewetrzaniu.

 

Radykalnie i sensownie - to ocieplić dom z zewnątrz (nawet samemu sie nauczyć - skoro brak funduszy, można się tego nauczyć) razem z węgarkami, nadprożami i parapetami, ocieplić osadzenie okna, uszczelnić okno przy ocieplaniu węgarka, nadproża i  parapetu (jeśl brak funduszy na nowe). Oczywiście nie jest to latwe, jest pracochłonne i wymaga dokładności. 

Ocieplić porządnie strop ostatni domu.

11 godzin temu, Awek napisał:

No tak. 

Myślałem że znajdę tutaj pomoc ale widać że nic z tego. 

Co jeszcze konkretnie potrzebujesz?

 

Link do komentarza
2 godziny temu, zenek napisał:

Co jeszcze konkretnie potrzebujesz?

Żeby ktoś zadecydował za niego jaki wariant pozbycia się problemu wybrać.:)

 

Moja decyzja by była taka że bym przykleił ten pasek xps o którym pisałem i zobaczył co będzie się dalej działo.

Koszty niewielkie, tylko trochę wkładu np. własnej robocizny.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...