Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam przeprowadzam remont generalny w mieszkaniu z wielkiej płyty. Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm. W kuchni między przeciwnymi rogami jest różnica 3cm, a na samym środku 4-5cm. Żeby wyrównać całe mieszkanie musiałbym brać punkt zero z najwyższego punktu czyli z kuchni, ale nie mogę tego zrobić bo w pomieszczeniu na drugim końcu mieszkania (najniższy punkt) są drzwi balkonowe 2cm od podłogi. Jak wyrównam całe mieszkanie to ich nie otworzę. Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

Czy dobrym pomysłem jest użycie do tego kleju np. Zaprawa klejowa TOP 100 25 KG KREISEL lub Zaprawa klejąca do styropianu 25 kg BASIC FX?

Przesunięcie drzwi balkonowych do góry nie wchodzi w grę.

W całym mieszkaniu będą panele laminowane 12mm + podkład XPS 4 lub 6mm.

Nie biorę pod uwagę łazienki w tym poście - posadzka samopoziomująca. 

 

 

Edytowano przez michal321 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaprawa klejowa - jak sama nazwa wskazuje - JEST DO KLEJENIA  PŁYTEK!!!

 

Do równania posadzek są specjalne zaprawy dedykowane do tego celu.

 

Poleciłbym ATLAS POSTAR 60

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-postar-60-523-2085/

 

albo samopoziomujący ATLAS SAM 100, droższy

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-sam-100-521-466/

 

Atlasa polecam, bo na nim przede wszystkim pracowałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecić!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, michal321 napisał:

Witam przeprowadzam remont generalny w mieszkaniu z wielkiej płyty. Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm. W kuchni między przeciwnymi rogami jest różnica 3cm, a na samym środku 4-5cm. Żeby wyrównać całe mieszkanie musiałbym brać punkt zero z najwyższego punktu czyli z kuchni, ale nie mogę tego zrobić bo w pomieszczeniu na drugim końcu mieszkania (najniższy punkt) są drzwi balkonowe 2cm od podłogi. Jak wyrównam całe mieszkanie to ich nie otworzę. Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

Czy dobrym pomysłem jest użycie do tego kleju np. Zaprawa klejowa TOP 100 25 KG KREISEL lub Zaprawa klejąca do styropianu 25 kg BASIC FX?

Przesunięcie drzwi balkonowych do góry nie wchodzi w grę.

W całym mieszkaniu będą panele laminowane 12mm + podkład XPS 4 lub 6mm.

Nie biorę pod uwagę łazienki w tym poście - posadzka samopoziomująca. 

 

 

W nawiązaniu do odpowiedzi w poprzednim poście. Podłogę trzeba zrobić samopoziomującą warstwą dedykowaną lub warstwą izolacyjną + warstwą wyrównawczą. Zaprawy klejowe, z uwagi na panele, nie przydadzą ci się w tym zamierzeniu. Poniżej film, który ci rozjaśni w głowie. Dodatkowo link do rozwiązań podłogowych tego samego producenta. https://www.pl.weber/files/pl/2018-05/Folder_Podloga_idealna_Weber_2017.pdf

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klej do płytek ma za małą wytrzymałość mechaniczną, żeby "robić" za podkład...

 

17 godzin temu, michal321 napisał:

Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm.

 

Popatrz... tyle lat ludzie mieszkali w mieszkaniu z tak krzywymi podłogami :zalamka:...

 

Tak w ogóle to uważam, że takie SUPERPOZIOMOWANIE jest przereklamowane...

Jeśli podłoga w kuchni jest bardzo krzywa i masz poziomicę laserową, lub dostęp do niej, to możesz największe krzywizny zeszlifować szlifierką do betonu (można wypożyczyć na dobę) i po zagruntowaniu - wylać samopoziom tego, czy innego producenta...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, michal321 napisał:

Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

To juz lepiej jednak założyć pewne spadki tak, by przy drzwiach łączących pomieszczenia były jednak na tym samym poziomie.

Takie drobne "stopnie" między pomieszczeniami są bardziej odczuwalne, niż drobne ale równe spadki na całej szerokości pomieszczenia.

A więc nie treba podnosić drzwi balkonowych, tylko założyć drobny spadek podłogi w ich kierunku.

Natomiast "wybrzuszenia" podłogi należy zlikwidować.

To wg mnie. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczytywacz głównie chodzi o kuchnie to najbardziej nierówne pomieszczenie w mieszkaniu. Zeszlifowanie szlifierką nie da rady bo jest to bardzo twarda płyta.

Posadzka samopoziomująca nie wchodzi w grę bo wyleje 10 worków wszystko zbierze mi się w drzwiach, następnie wyleje kolejne 10 i zostanę z progiem 5cm. Zero korzyści cena powyżej 1000zł i próg którego nie da się zniwelować. Myślałem nad zwykłą wylewką np. ten atlas postar 60 co wyżej został polecony, ale ten czas 100% wyschnięcia 28 dni... No i żeby ustawić poziom to nadal zostaję z progiem między kuchnią a przedpokojem.

Wpadłem na pomysł z tym klejem, położę poczekam kilka dni aż wyschnie ułożę panele z podkładem. Czołgiem po tym jeździć nie będę i uważam że nic nie powinno się z tym stać.

A co do tego Atlasa postar 60

"Podkład podłogowy o grubości 10-100 mm" gdzieniegdzie w mieszkaniu jest poniżej 10mm 

"Średnio: 20 kg zaprawy na 1 m²/10 mm grubości warstwy." bardzo duże zużycie 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A o takiej szlifierce nie pomyślałem, zastanowię się.

15 godzin temu, podczytywacz napisał:

Dalej odradzam klej...

 

Dlaczego odradza Pan klej? Szukałem informacji w Internecie i niczego nie mogłem znaleźć. Znajomi mówili mi że kładli dechy pod panele ze starych mebli itp. rzeczy, ale po kilku miesiącach panele zaczynały piszczeć. Mógłby Pan uzasadnić swoją odpowiedź dlaczego odradza Pan klej? Odpowiedź typu klej jest do płytek mnie nie usatysfakcjonuje...

 

A co do wytrzymałości kleju to gdy skuwałem płytki ze ścian i podłogi w tym mieszkaniu to musiałem się nieźle namęczyć nie z płytką a właśnie z klejem, używałem do tego makity młotowiertarki.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, michal321 napisał:

 Myślałem nad zwykłą wylewką np. ten atlas postar 60 co wyżej został polecony, ale ten czas 100% wyschnięcia 28 dni... 

Kochany ale pod panele nie musisz czekać 28 dni, tak samo jak i pod cokolwiek innego, te 28 dni to taki dupochron producencki. Tydzień wystarczy.

Jak dla mnie to możesz wyrównać byle czym, tym bardziej że będziesz miał podkład z xps 4-6 cm. Ale właśnie z tym planowanym podkładem xps to możesz mieć problem z piszczeniem, tak jak ci znajomi z dechami.

Bo jak powierzchnia nie będzie idealnie liniowa to będzie to wszystko się kolybać i styropian zacznie piszczeć.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, michal321 napisał:

Ok, a może mi Pan powiedzieć czego mogę się spodziewać po zastosowaniu kleju na podłodze i użytkowaniu przez kilka lat? 

Jeśli będzie to klej pod styropian i na to wylewka, to wytrzyma, ale... jak Pan go równo ułoży i jak nim wypoziomuje podłoże? Naszym zdaniem, wyrównanie to zadanie wylewki samopoziomującej. Płytka, zespolona z klejem i podłożem zupełnie inaczej pracuje niż klej wykorzystany jako wyrównanie podłoża pod posadzkę wykończoną panelami. Kleje do płytek mają niską wytrzymałość i zastosowanie ich jako wyrównanie pod panele będzie skutkowało tym, że one po prostu mogą się pod tymi panelami pokruszyć.


Styropian klawiszuje na nierównym podłożu i należy wziąć to pod uwagę przy układaniu paneli, ponieważ te nierówności dalej się przeniosą na kolejne warstwy wykończeniowe.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Eksperci Weber napisał:

Styropian klawiszuje na nierównym podłożu i należy wziąć to pod uwagę przy układaniu paneli, ponieważ te nierówności dalej się przeniosą na kolejne warstwy wykończeniowe.

 

3 godziny temu, demo napisał:

i styropian zacznie piszczeć.

 

Nie mam zamiaru kłaść pod klej styropianu tylko do równania użyć kleju. 

Chcę użyć kleju do wyrównania dziur i nierównych wgłębień w posadzce, a nie poziomowania jej w całości do równego poziomu - zostawić lekki spad.

XPS jest to produkt przeznaczony do kładzenia pod panele i nic nie będzie piszczeć.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli klej będzie bezpośrednio pod panelami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, klej do płytek ma niską wytrzymałość i prawdopodobnie pod wpływem nacisku na panele, popęka. Inaczej pracuje pod płytką zespoloną z podłożem, inaczej z wykończeniem pływającym (nie jest do tego przeznaczony).

 

Pozdrawiamy

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Eksperci Weber napisał:

Czyli klej będzie bezpośrednio pod panelami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, klej do płytek ma niską wytrzymałość i prawdopodobnie pod wpływem nacisku na panele, popęka. Inaczej pracuje pod płytką zespoloną z podłożem, inaczej z wykończeniem pływającym (nie jest do tego przeznaczony).

 

Pozdrawiamy

Między klejem a panelami XPS.

To czym zastąpić klej? Nie mogę zrobić tego normalną wylewką ponieważ takiej wylewki musi być około 1cm. Wyczytałem w Internecie że nie można położyć wylewki betonowej na istniejącą już wylewkę ponieważ się nie połączy i będzie cała latać. 

Edytowano przez michal321 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można do tego użyć wylewki samopoziomującej, dowolnej, jeśli będzie związana z podłożem (np. weber NIVELO, weber.floor POZIOM) a panele nie będą klejone. Oczywiście wcześniej wymagane jest dokładne odkurzenie i zagruntowanie podłoża.

Do samego szpachlowania może Pan wykorzystać masę weber.floor 4045, która ma konsystencję jak hm... gęsta śmietana i bardzo łatwo się ją aplikuje. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4045

 

Przykład zastosowania może Pan obejrzeć na filmie:

 

 

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, podczytywacz napisał:

:icon_eek: Raczej 4 - 6 mm...

No tak przepraszam, myślałem że chodzi o centymetry, w takim razie wyrównać może czym chce byle było równo.

No naprawdę nie ma to znaczenia żadnego, bo ta warstwa równająca nie jest bezpośrednio narażona na obciążenia mechaniczne, więc nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia czym wyrówna.

35 minut temu, michal321 napisał:

. Wyczytałem w Internecie że nie można położyć wylewki betonowej na istniejącą już wylewkę ponieważ się nie połączy i będzie cała latać. 

W internecie to różne głupoty piszą, nic nie będzie latać, będzie leżeć, nawet jak się nie połączy. Ale jak odkurzysz i zaimpregnujesz podłoże, to się i połączy.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wróciłem z mieszkania pomierzyłem i posprawdzałem wszystko jeszcze raz.

Fioletowy - żeby każdy ogarnął w którym miejscu na jakim zdj jest poziomica...

Niebieski - tam będzie lodówka na nóżkach ją sobie ustawie że będzie prosto

Czerwony - do kreski jest mocny spad z narożnika 

Żółty - miejsce gdzie jest przerwa między poziomicą a posadzką - max do 1.1cm

Zielony - jest to miejsce w którym brakuje 1.5cm (zdjęcie z grzejnikiem w tle i kątownikiem)

 

Na ten moment chciałbym te ubytki w posadzce wyrównać. Czym je wyrównać? 

 

 

20201028_161433.jpg

20201028_161440.jpg

20201028_161505.jpg

20201028_161532.jpg

20201028_161546.jpg

20201028_161601.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry. Po sillikonowaniu plytek w miejscu styku silikonu z fugą pojawilo się na niej ciemniejsze przebarwienie. Wyglada to tak jak by zostala cieniutka warstwa silikonu ktory miał tam dostep podczas sciągania nadmiaru. Czy macie sposob jak mogę się tego przebarwienia pozbyć? Pozdrawiam
    • Znalazłem ostatnio artykuł: https://www.psychologia.org/moja-opinia-na-temat-artykulu-inz-gracjana-kuzniaka-pt-bezplodnosc-a-polaryzacja-magnetyczna/ Pod spodem fragment. Co o tym myślicie?  fragment pracy inż. Gracjana Kuźniaka zasługujący na głębszą analizę: Zjawisko zapłodnienia komórki jajowej pod kątem energetycznym było badane przez ostatnie pół wieku. Badania były przeprowadzane w zakresie ładunków elektrycznych i wykazały, że plemniki, w zależności od tego czy zawierały chromosom X czy Y , były przyciągane przez różny ładunek elektryczny. Kolejne odkrycie wykazało, że błona komórki jajowej w przewidywalnych cyklach ma zmienny ładunek elektryczny, który przyciąga albo odrzuca plemniki z chromosomem X albo Y. Zmienna polaryzacja elektryczna błony komórki jajowej to naturalny sposób na regulację zmienności płci. Przypuszczalnie podobne zjawisko wywołuje polaryzacja magnetyczna komórki jajowej i plemników. Tak możemy wyjaśnić np. dlaczego nie dochodzi do zapłodnienia, jeżeli obaj partnerzy mają jednakową polaryzację lub zanik polaryzacji. Przy polaryzacji męskiej główka plemnika ma polaryzację plusową. W przypadku niewłaściwej polaryzacji kobiety zmienia się polaryzacja biegunowa komórki jajowej. Może to powodować, że plemnik o polaryzacji „męskiej” nie może wykonać reakcji akrosomalnej z komórką jajową o zmienionej polaryzacji. Układ polaryzacji męskiej i żeńskiej ma szczególne zacznie w chwili zaplemnienia i w pierwszych godzinach po zapłodnieniu tj. przy reakcji akrosomalnej plemnika, przy zespalaniu się obu komórek i na początku rozwoju płodu. W stosunkowo prosty sposób można dokonać przywrócenia prawidłowej polaryzacji osoby. Zmiana lub ugruntowanie polaryzacji może pozostać na stałe lub zmienić się po kilku godzinach lub dniach. Wtedy regulacje należy powtórzyć. Ważnym jest by odmienna polaryzacja u obu partnerów występowała w chwili poczęcia. Po tym okresie nie powinien następować zanik polaryzacji magnetycznej u kobiety. Omówione zmiany polaryzacji magnetycznej mają również znaczny wpływ przy zabiegach inseminacji czy In Vitro (część zabiegów kończy się niepowodzeniem). W przypadkach 3 i 4 zabieg inseminacji nie przynosi oczekiwanego efektu – poczęcia. W przypadku 4 zabieg In Vitro nie doprowadza do ciąży w przypadku zaniku polaryzacji u jednego z partnerów. Poziom ryzyka szczególnie wzrasta jeżeli zanik polaryzacji dotyczy kobiety. Przy tej metodzie mamy skuteczność na poziomie 40-50 %. Na zakończenie artykułu Autor pisze: Jako wiceprezes Stowarzyszenia Rzeczoznawców Radiestezji w Warszawie, proponuję współpracę ze specjalistycznymi gabinetami i klinikami leczenia bezpłodności. Podjęcie współpracy w celu przeprowadzenia badań pod kątem wpływu polaryzacji magnetycznej na bezpłodność. Nasze spostrzeżenia w połączeniu z osiągnięciami medycyny pozwolą na dalsze zmniejszenie liczby par oczekujących, często bezskutecznie, na własne dzieci. Zdaję sobie sprawę, że przy ciągle jeszcze istniejącym w polskiej medycynie sceptycznym stosunku do procesów energetycznych organizmu takie podejście do spraw bezpłodności wydaje się nie do przyjęcia. Ale w medycynie i biologii ważniejsze od koncepcji teoretycznych są fakty, a te przemawiają na korzyść najnowszej radiestezji, wspieranej fizyką kwantową i nową biologią submolekularną. Czas najwyższy aby polscy decydenci polityczni i medyczni przełamali bariery psychologicznie i zaczęli się otwierać na szeroko pojętą integrację w medycynie, wbrew pozorom korzystną dla wszystkich, a niezbędną dla polskich pacjentów. 
    • Ja mam drewniany blat, jest bardzo ładny a na to spora, owalna umywalka nablatowa cersanit  https://bokaro.pl/oferty/caspia
    • Zawsze można położyć pod prysznic dywanik łazienkowy antypoślizgowy Ja mam w łazience płytki imitujące drewno  Kupiliśmy je w sklepie Bokaro z kolekcji https://bokaro.pl/oferty/boisee
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...