Skocz do zawartości

Problem z kupnem działki


Patryk Miśkowicz

Recommended Posts

Napisano

Witam , mam problem z kupnem działki ( jako rolnik) a mianowicie , mam upatrzone pole, na którym w całości jest III klasa ziemi. Cena ustalona, wszystko prawie gotowe aż w końcu właściciel tej działki (rolnik) mówi mi że on ma to w całości (40ar.) Od początku było ustalone ,że chce kupić 20. Jego odpowiedź brzmiała ,że nie podzieli tego po 20  ,bo na 20 ar nie dostanę pozwolenia na budowę ( jako rolnik) gdyż to jest za małe pole . Dodam że mam 3.75 ja przeliczeniowego i jestem na KRUS-ie . Bardzo proszę o odpowiedź bo to trwa bardzo długo a nie znam się na tych tematach . Czy mogę to kupić z pełną pewnością że dostanę pozwolenie na budowę na warunkach gospodarczych . Proszę o wyrozumiałość , dziękuję pozdrawiam :)

Napisano
41 minut temu, Patryk Miśkowicz napisał:

Witam , mam problem z kupnem działki ( jako rolnik) a mianowicie , mam upatrzone pole, na którym w całości jest III klasa ziemi. Cena ustalona, wszystko prawie gotowe aż w końcu właściciel tej działki (rolnik) mówi mi że on ma to w całości (40ar.) Od początku było ustalone ,że chce kupić 20. Jego odpowiedź brzmiała ,że nie podzieli tego po 20  ,bo na 20 ar nie dostanę pozwolenia na budowę ( jako rolnik) gdyż to jest za małe pole . 

Ma rację.

Chwała mu za to - że przestrzegł - a nie robi z siebie "nieświadomego głupa"

Musisz wziąć całość aby mieć możliwość budowania

 

Napisano

Działki rolnej nie można (ustawowo) dzielić na "kawałki" mniejsze niż 3.000 m2 (z wyjątkiem, ale tu go nie ma).

53 minuty temu, Patryk Miśkowicz napisał:

Czy mogę to kupić z pełną pewnością że dostanę pozwolenie na budowę na warunkach gospodarczych . Proszę o wyrozumiałość , dziękuję pozdrawiam :)

Jeśli w MPZP nie ma zakazu, to i owszem (na zabudowę zagrodową).

Napisano
26 minut temu, bobiczek napisał:

Ma rację.

Chwała mu za to - że przestrzegł - a nie robi z siebie "nieświadomego głupa"

Musisz wziąć całość aby mieć możliwość budowania

 

Czyli nie ma żadnej szansy obejść tego problemu?

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...