Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Problem z kupnem działki


Recommended Posts

Witam , mam problem z kupnem działki ( jako rolnik) a mianowicie , mam upatrzone pole, na którym w całości jest III klasa ziemi. Cena ustalona, wszystko prawie gotowe aż w końcu właściciel tej działki (rolnik) mówi mi że on ma to w całości (40ar.) Od początku było ustalone ,że chce kupić 20. Jego odpowiedź brzmiała ,że nie podzieli tego po 20  ,bo na 20 ar nie dostanę pozwolenia na budowę ( jako rolnik) gdyż to jest za małe pole . Dodam że mam 3.75 ja przeliczeniowego i jestem na KRUS-ie . Bardzo proszę o odpowiedź bo to trwa bardzo długo a nie znam się na tych tematach . Czy mogę to kupić z pełną pewnością że dostanę pozwolenie na budowę na warunkach gospodarczych . Proszę o wyrozumiałość , dziękuję pozdrawiam :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Patryk Miśkowicz napisał:

Witam , mam problem z kupnem działki ( jako rolnik) a mianowicie , mam upatrzone pole, na którym w całości jest III klasa ziemi. Cena ustalona, wszystko prawie gotowe aż w końcu właściciel tej działki (rolnik) mówi mi że on ma to w całości (40ar.) Od początku było ustalone ,że chce kupić 20. Jego odpowiedź brzmiała ,że nie podzieli tego po 20  ,bo na 20 ar nie dostanę pozwolenia na budowę ( jako rolnik) gdyż to jest za małe pole . 

Ma rację.

Chwała mu za to - że przestrzegł - a nie robi z siebie "nieświadomego głupa"

Musisz wziąć całość aby mieć możliwość budowania

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działki rolnej nie można (ustawowo) dzielić na "kawałki" mniejsze niż 3.000 m2 (z wyjątkiem, ale tu go nie ma).

53 minuty temu, Patryk Miśkowicz napisał:

Czy mogę to kupić z pełną pewnością że dostanę pozwolenie na budowę na warunkach gospodarczych . Proszę o wyrozumiałość , dziękuję pozdrawiam :)

Jeśli w MPZP nie ma zakazu, to i owszem (na zabudowę zagrodową).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przecież tak nie napisałem. Staram sie pisać precyzyjnie    Wilgoć i grzyb to następstwo wnikania wilgoci do ściany.  Tynku, jeśli to jest wilgoć wewnętrzna, albo całej ściany, jeśli to jest wilgoć zewnętrzna. Gdyby ściana nie miała zdolności przyjęcia tej "wody" (czyli była nieprzepuszczalna przynajmniej w części albo w całości) - nie byłoby grzyba ani wilgoci. Woda skroplona by spłynęła po powierzchni ściany, jak po szkle - i zgłowy.   Powodem roszenia ściany są oczywiście różnice temperatury (pomieszczenia i ściany). A powodem przenikania wilgoci do środka z zewnątrz jest zdolność nasiąkania ściany.  Gdyby ściana nie była nasiąkliwa - wilgoć z zewnątrz nie przeniknęłaby przez nią.   W ten sposób mamy co najmniej dwa powody wilgoci i grzyba na wewnętrznej stronie muru.   A "oddychanie" to jest wtedy kiedy ściana jest w stanie oddać to wilgoć w sprzyjających warunkach temperatur czy ruchu powietrza.   Czy teraz sie zgadzamy?   Czyli chyba się zgadzamy?        
    • Sprawdzałem te skóry, innych do testów nie posiadałem. Wystarczy rozłożyć pod łóżko ewentualnie rozłożyć pod materacem. Dobrze zdawały rezultat także przy liniach geopatycznych.  Jeśli rozłożyłem jakąś sztuczna skóre niestety nie pomagało.  Kolejne doświadczenia pokazały że odpromiennik można wykonać z różnego rodzaju kształtów. Np niektóre kształty ułożone na brzegu żyły wodnej potrafiły przekierować te niekorzystne (promieniowanie) w inną stronę.  W kolejnych testach będę sprawdzał czy skóry nie powodują odbicia w dół... W tedy nie można byłoby stosować tego rozwiązania gdy pod nami w tym miejscu ktoś śpi... Dam znać po testach. 
    • Od kiedy wprowadziliśmy się do naszego nowego domu mieliśmy problem z temperaturą w sypialni. Sypialnie mamy na poddaszu i nie mieliśmy pomysłu jak osłonić okna dachowe, przez które bardzo nagrzewało się pomieszczenie. Tu z pomocą przyszła nam firma Blueberry Group ze Świętochłowic. Zdecydowaliśmy się na rolety zaciemniające z powłoką termiczną (takie sreberko). Od razu poczuliśmy różnicę w temperaturze, a zaciemniający w 100% materiał sprawił, że w końcu zacząłem się wysypiać po nockach.
    • Musisz 7-10 dni  jak najbardziej wygrzać beton, to ilość wody w betonie decyduje o jego mrozoodporności. Czy do betonu zostały dodane jakieś domieszki  przyśpieszającą wiązanie w niskich temperaturach. Z rozbalowaniem z boków, w takich temperaturach,  musisz poczekać ze dwa tygodnie, zwłaszcza że chodzisz po nich, od spodu stemplowanie to najlepiej zostaw do wiosny.    
    • Ściana powinna mieć taką temperaturę wewnętrzną aby nie rosiła się na niej wilgoć, szczególnie w rogach  czy kątach gdzie wilgoci łatwiej dotrzeć niż ciepłu, o mostkach cieplnych nie wspomnę. No właśnie, najlepiej wychodzi kiedy w stronę zewnętrzną maleje opór dyfuzyjny. Ale mają je użytkownicy pomieszczeń stąd, między innymi, większa ilość wilgoci wewnątrz pomieszczenia niż na zewnątrz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...