Skocz do zawartości

dom z lat 90, pomysł na ocieplenie ?


Recommended Posts

Napisano

Dom budowany na początku lat 90 czy można ocieplić w taki sposób? czy lepiej użyć styropianu 15 cm czy mogę połączyć 10 cm i  5 cm i jak unikając szczelin łączących płyty styropianowe przy takim łączeniu

Napisano

Ocieplenie  wykonujemy płytami styropianowymi w jednej grubości (w tym przypadku 15 cm). Nie wolno robić dwóch warstw, gdyż jest to niezgodne z Aprobatą Techniczną (obecna nazwa Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna w skrócie KOT, EOT), którą system ociepleniowy jest objęty. Odpowiednie badania jakie są wymagane w celu osiągnięcia Aprobaty technicznej wykonywane są dla jednej grubości płyt styropianowych. również ze względów ekonomicznych, stosowanie dwóch warstw ocieplenia nie jest w żaden sposób uzasadnione. Jeżeli chcemy zminimalizować szczeliny na połączeniu płyt styropianowych to proponuje zastosować płyt frezowane na zakładkę. System ociepleniowy powinien pochodzić od jednego producenta, ponieważ jest to układ sprawdzony, przebadany i posiadający odpowiednie dokumenty. System dobierany przypadkowo (inne kleje, styropian, tynki, grunty itp.) niesie za sobą duże ryzyko w postaci niekompatybilności poszczególnych składników. Kompletny system ociepleń  Termo Organiki posiada rekomendację  Instytutu Techniki Budowlanej. 

Napisano
  Dnia 18.09.2020 o 07:54, artekj napisał:

Dom budowany na początku lat 90 czy można ocieplić w taki sposób? czy lepiej użyć styropianu 15 cm czy mogę połączyć 10 cm i  5 cm i jak unikając szczelin łączących płyty styropianowe przy takim łączeniu

Rozwiń  

Zrób izolację 15 cm styropianem  grafitowym, szczeliny klej  pianką do styropianu XPS albo grafitowego.

GP-GRAPHITE-STYRO-ADHESIVE-EAN-590285457

Napisano

do Autora - wiesz jaką masz ścianę? 2W, 3W? a jak 3W to co tam w środku jest

 

a to mi się podoba

  Dnia 18.09.2020 o 12:46, Eksperci Termo Organika napisał:

........System dobierany przypadkowo (inne kleje, styropian, tynki, grunty itp.) niesie za sobą duże ryzyko w postaci niekompatybilności poszczególnych składników. Kompletny system ociepleń  Termo Organiki posiada rekomendację  Instytutu Techniki Budowlanej.

Rozwiń  

gdybym nie miał co z kasą robić to pokusiłbym się o kwity z ITB, udowadniające, że każdy mix systemów odpowiednio dobranych jest równie dobry jak monogamiczny wybór, a już z tym styro to zupełny odlot; czy przypadkiem na początku nie handlowaliście tylko samym styro? :scratching:

 

ludzie biorą cały system bo wszyscy straszą utratą gwarancji i tyle, a na 100% jest to najprostszy argument, gdy coś jest nie halo po położeniu, po co się silić na sprawdzenie, że może być problem z samym materiałem, a nie w jakiej konfiguracji został ułożony;

niestety na to wszyscy są skazani, nie ma na to rady... :bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...