Skocz do zawartości

Połączenie papy z folią - Fundament, chudziak, styropian, posadzka


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

 

Jestem na etapie układania styropianu pod posadzki. Chudziak wylany bezpośrednio na piasek i jest zatopiony w fundamencie. Fundament ocieplony od zewnątrz styropianem 20cm i jest oddzielony ze ścianą papą. Papa wystaje od zewnątrz 6cm, a od wewnątrz niestety 0.5cm- max 2cm. Tynkarze zaszaleli i pojechali tynkiem cementowym do samego dołu. Czy muszę teraz skuć ten tynk na wysokość tej papy żeby folia od styropianu się z nim połączyła? Jedni mówią że tak drudzy że nie trzeba, co jest fundament ocieplony. Jeżeli mam kuć to - Jak zrobić zakładkę z tej papy tak mało jej wystaje? Czy wewnątrz ściany też mam kuć? Jak później układać styropian jak będzie uskok pomiędzy gołą skutą ścianą a tynkiem. Może wystarczy skuć odcinek 2cm w dół od papy i 2cm w górę od papy żeby odciąć tynk i już nie będzie ciągła wilgoć? Styropian z posadzką na dole będzie mieć 29cm. Styropian 7+7+6 + posadzka. Dodaje zdjęcie przed położeniem tynku. Będę wdzięczny za fachowe porady, bo stoję z robotą. 

IMG_9283.JPG

Edytowano przez pierwsza-budowa (zobacz historię edycji)
Napisano

Folii w podłodze i tak nie da się sensownie połączyć z papą na wierzchu fundamentu, skoro tak mało wystaje. Już na tym etapie popełniono błąd. Pozostaje zrobić tak jak napisano powyżej – skuć pas tynku, nałożyć emulsję żeby zmniejszyć nasiąkliwość. Izolacja nie będzie idealna, ale przerwiemy możliwość podciągania wilgoci przez tynk. 

PS. Podciąganie wilgoci z gruntu nie ma nic do tego czy fundament jest ocieplony, czy nie. 

Napisano

Warstwa izolacji poziomej (przeciwwilgociowej) w postaci papy ma zapobiegać przedostaniu się wilgoci z gruntu na wyższe poziomy, dlatego tynk musi zostać skuty do warstw papy, a dla bezpieczeństwa nawet do kilku centymetrów ponad nią. Folia PE, którą układa się na chudziaku pod izolację z płyt styropianowych powinno się wywinąć co najmniej do styku z papy +  kilkucentymetrowy zapas. Styropian Termo Organika np. TERMONIUM PLUS dach-podłoga układany w kilku warstwach (jak zakłada projekt) nie będzie miał żadnych problemów, nawet jak połączenie papy z folią nie będzie idealnie szczelne. Najważniejsze zadanie to takie by tynk na ścianie wewnątrz był powyżej izolacji z papy. Przy zaniedbaniu tego wymagania istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgoć podciągana kapilarnie będzie skutkować "puchnięciem" tynku, zagrzybieniem i późniejszym odpadaniem. Ten problem występuje często w starych domach, gdzie zaniedbano warstwy hydroizolacji poziomej lub tynk został położony poniżej tych warstw        

  • 2 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano

Witam wszystkich

 

Chciałbym odświeżyć temat.

Jestem po tynkach i chcę na chudziaku wykonać hydroizolację. Problem w tym, że budowlańcy ułożyli na ścianie fundamentowej pasy folii fundamentowej ( gotowy produkt o szerokości 50cm)  na tym zostały wybudowane ściany nośne. Analogicznie, pod ścianki działowe ułożyli taki sam materiał. Spod bloczków wystaje kilkanaście cm tej folii. 

Planowałem wyłożyć chudziak papą (termozgrzewalna/na zimno) ale przedstawiciel producenta pap mówi, że papy nie dogrzeję do tej folii, która jest pod ścianami. Co w takim razie mogę zrobić, żeby zachować ciągłośc izolacji przeciwwilgociowej nie wydając przy tym kroci PLNów

 

Pozdrawiam

waldeek

Napisano

Dzień dobry,

 

należałoby uciąć wystające pasy folii równo z płaszczyzną ściany i wyciągnąć na ścianę hydroizolację mineralną, na ok. 5-10 cm powyżej poziomu folii. Na styku ściana - chudziak należałoby wtopić taśmę weber.tec uni 120/70, w narożnikach kształtki narożnikowe.

 

Polecamy do tej pracy hydroizolację mineralną weber.tec 824: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-824

Taśmy do hydroizolacji: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/akcesoria-do-hydroizolacji-64

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego dostępnym pod nr tel. 800 163 121. Pozdrawiamy! :)

  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...