Skocz do zawartości

Analiza kosztów budowy domów energooszczędnych


Recommended Posts

Napisano

Przyglądamy się kosztom budowy domów w zależności od standardu energetycznego budynku. Jak wyglądają koszty budowy domu energooszczędnego spełniającego obecne wymagania? Jakie będą koszty budowy domu energooszczędnego po 2021 roku? Jakie są koszty budowy domu pasywnego?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/6269-analiza-kosztow-budowy-domow-energooszczednych

Napisano
Te ceny to chyba wzięte są z kosmosu. A marża na robotach to wynosi gdzieś blisko 100%. Koszty budowy domu energooszczędnego wcale nie są wyższe niż w przypadku domu tradycyjnego. Wiem, bo zbudowałem taki dom energooszczędny ok.140m2 w ubiegłym roku w standardzie WT2021r. i z wentylacją mechaniczną - koszty to niecałe 280 tys. Jedną zimę już przeżył - jest OK i warto zdecydować się na taki dom. Ale takie ceny j/w - to zwykłe naciąganie ludzi.
Gość NO COMMENT
Napisano
Autor tego artykułu to chyba jest budowlany ignorant i nie bardzo wie o czym pisze A1. nie komentuję wartości cen ale jeżeli widzę jak ktoś podaje że" koszt wykonania 1 m2 ściany zewnętrznej: jednowarstwowej wynosi od 212 do 354 zł/m2 brutto;" tj z dokładnością do jednej złotówki to mu poprostu współczuję że stracił pracę w aptece ale od budownictwa to niech się trzyma z daleka AD 2 autor pisze "wartość wskaźnika EP na ogrzewanie, podgrzewanie powietrza wentylacyjnego i przygotowanie ciepłe j wody użytkowej poniżej 70 kWh/(m2·rok)"..i dalej pisze ..."Zapotrzebowanie na energię do ogrzania budynku ≤ 70 kWh/(m2·rok)" ...i jeszcze dalej "Zużycie energii pierwotnej do zaspokojenia wszystkich potrzeb energetycznych domu ≤ 120 kWh/(m²·rok) :" CZY TEN CZŁOWIEK WIE O CZYM PISZE ?! AD 3 .cyt "Roczne oszczędności energii dla domu o powierzchni 138 m² wyniosą więc 7912 kWh, co w przeliczeniu na koszty energii wyniesie 1978 zł/rok. To znaczy, że poniesione nakłady inwestycyjne zwrócą się po 17,6 lat. "...... BYĆ MOŻE I PRAWDA ale w zestawieniu z następnym zdaniem ......Jeśli oba domy ogrzewalibyśmy urządzeniami zasilanymi energią elektryczną, w cenie 0,60 zł/kWh, to roczne oszczędności kosztów zakupu energii wyniosły by 3560 zł, a nakłady inwestycyjne na dom pasywny zwróciłyby się po niecałych 10 latach." JEDYNY WNIOSEK JAKI Z TEGO WYNIKA TO TYLKO INSTALACJA ELEKTRYCZNA. zawsze lepiej jak nakłady zwrócą się w 10 lat niż w 17,6 .Tu Autor jest MISTRZEM ale MANIPULACJI.Koszt ogrzewania prądem elektrycznym jest przecież ok 3 razy wyższy jak gazem .No i ta wielkość oszczędności- precyzyjna - 7912 kWh na rok dzieląc przez 138m2 budynku daje na m2 57,333 kWh . Fajna liczbą tylko z czego wynika ? Panie doktorze nauk tech inż TROCHĘ WSTYD, NIEPRAWDAŻ
  • 4 miesiące temu...
Gość domownik
Napisano
Wybudowałem taki dom 8 lat temu - energooszczędny, ale nie pasywny - i wyszło mi mniej niż innym, którzy budowali w tym czasie tradycyjny dom. Dom energooszczędny jest prostszy w architekturze i w konstrukcji, więc dużo na tym się oszczędza. Za oszczędności na konstrukcji budynku wykonałem instalację wentylacyjną i jeszcze GWC żwirowy. Budowa domu energooszczędnego wcale więc nie kosztuje więcej niż domu tradycyjnego. Najwyraźniej komuś bardzo zależy na tym, aby ludzie tak właśnie myśleli. Nietrudno się domyślić dlaczego.
Napisano

ja też tak wybudowałam. 

A teraz temat już nie ma racji bytu, bo nowe WT 2021 są tak wysokie, ze inaczej niż energooszczędnie już się nie da.

  • 1 miesiąc temu...
Gość MARZENA
Napisano
Witam Jestem zainteresowana budową domu pasywnego lub energooszczędnego czy pan Jahu mógłby mi podać namiar na firmę która wykonywała dla niego taką usługą .Jest tyle różnych informacji że trudno coś wybrać. Pozdrawiam Marzena
  • 1 rok temu...
Napisano

Serio nie rozumiem ludzi którym się wydaje że lambda 0,03 jest 10 razy lepsza od 0,04, bo różnica w cenie spora a oszczędności znikome.. nie twierdzę że najlepiej się tym w ogóle nie przejmować ale jakieś maksymalne doszczelnianie budynku to zwyczajna strata kasy. Sam bloczek jest już tak gęsty że i bez ocieplenia daje radę, warto jedynie dobrze zaizolować dach a napewno straty ciepła będą minimalne. Do tego dołożyć reku i nara  ;)

Ważniejsze znaczenie moim zdaniem ma wybór odpowiedniego ogrzewania. Bo to naprawdę rzutuje na komfort użytkowania domu, rachunki oraz temperaturę. U mnie odpadały węgiel i drewno bo nie chcę sobie utrudniać życia.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,  Jeśli ktoś poszukuje sprawdzonego kierownika budowy to myślę, że mogę polecić  ⁠Inspektor nadzoru Wrocław. Solidnie, rzetelnie i naprawdę dobrze można się dogadać.
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...