Skocz do zawartości

Analiza kosztów budowy domów energooszczędnych


Recommended Posts

Przyglądamy się kosztom budowy domów w zależności od standardu energetycznego budynku. Jak wyglądają koszty budowy domu energooszczędnego spełniającego obecne wymagania? Jakie będą koszty budowy domu energooszczędnego po 2021 roku? Jakie są koszty budowy domu pasywnego?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/6269-analiza-kosztow-budowy-domow-energooszczednych

Link do komentarza
Te ceny to chyba wzięte są z kosmosu. A marża na robotach to wynosi gdzieś blisko 100%. Koszty budowy domu energooszczędnego wcale nie są wyższe niż w przypadku domu tradycyjnego. Wiem, bo zbudowałem taki dom energooszczędny ok.140m2 w ubiegłym roku w standardzie WT2021r. i z wentylacją mechaniczną - koszty to niecałe 280 tys. Jedną zimę już przeżył - jest OK i warto zdecydować się na taki dom. Ale takie ceny j/w - to zwykłe naciąganie ludzi.
Link do komentarza
Gość NO COMMENT
Autor tego artykułu to chyba jest budowlany ignorant i nie bardzo wie o czym pisze A1. nie komentuję wartości cen ale jeżeli widzę jak ktoś podaje że" koszt wykonania 1 m2 ściany zewnętrznej: jednowarstwowej wynosi od 212 do 354 zł/m2 brutto;" tj z dokładnością do jednej złotówki to mu poprostu współczuję że stracił pracę w aptece ale od budownictwa to niech się trzyma z daleka AD 2 autor pisze "wartość wskaźnika EP na ogrzewanie, podgrzewanie powietrza wentylacyjnego i przygotowanie ciepłe j wody użytkowej poniżej 70 kWh/(m2·rok)"..i dalej pisze ..."Zapotrzebowanie na energię do ogrzania budynku ≤ 70 kWh/(m2·rok)" ...i jeszcze dalej "Zużycie energii pierwotnej do zaspokojenia wszystkich potrzeb energetycznych domu ≤ 120 kWh/(m²·rok) :" CZY TEN CZŁOWIEK WIE O CZYM PISZE ?! AD 3 .cyt "Roczne oszczędności energii dla domu o powierzchni 138 m² wyniosą więc 7912 kWh, co w przeliczeniu na koszty energii wyniesie 1978 zł/rok. To znaczy, że poniesione nakłady inwestycyjne zwrócą się po 17,6 lat. "...... BYĆ MOŻE I PRAWDA ale w zestawieniu z następnym zdaniem ......Jeśli oba domy ogrzewalibyśmy urządzeniami zasilanymi energią elektryczną, w cenie 0,60 zł/kWh, to roczne oszczędności kosztów zakupu energii wyniosły by 3560 zł, a nakłady inwestycyjne na dom pasywny zwróciłyby się po niecałych 10 latach." JEDYNY WNIOSEK JAKI Z TEGO WYNIKA TO TYLKO INSTALACJA ELEKTRYCZNA. zawsze lepiej jak nakłady zwrócą się w 10 lat niż w 17,6 .Tu Autor jest MISTRZEM ale MANIPULACJI.Koszt ogrzewania prądem elektrycznym jest przecież ok 3 razy wyższy jak gazem .No i ta wielkość oszczędności- precyzyjna - 7912 kWh na rok dzieląc przez 138m2 budynku daje na m2 57,333 kWh . Fajna liczbą tylko z czego wynika ? Panie doktorze nauk tech inż TROCHĘ WSTYD, NIEPRAWDAŻ
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Gość domownik
Wybudowałem taki dom 8 lat temu - energooszczędny, ale nie pasywny - i wyszło mi mniej niż innym, którzy budowali w tym czasie tradycyjny dom. Dom energooszczędny jest prostszy w architekturze i w konstrukcji, więc dużo na tym się oszczędza. Za oszczędności na konstrukcji budynku wykonałem instalację wentylacyjną i jeszcze GWC żwirowy. Budowa domu energooszczędnego wcale więc nie kosztuje więcej niż domu tradycyjnego. Najwyraźniej komuś bardzo zależy na tym, aby ludzie tak właśnie myśleli. Nietrudno się domyślić dlaczego.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość MARZENA
Witam Jestem zainteresowana budową domu pasywnego lub energooszczędnego czy pan Jahu mógłby mi podać namiar na firmę która wykonywała dla niego taką usługą .Jest tyle różnych informacji że trudno coś wybrać. Pozdrawiam Marzena
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Serio nie rozumiem ludzi którym się wydaje że lambda 0,03 jest 10 razy lepsza od 0,04, bo różnica w cenie spora a oszczędności znikome.. nie twierdzę że najlepiej się tym w ogóle nie przejmować ale jakieś maksymalne doszczelnianie budynku to zwyczajna strata kasy. Sam bloczek jest już tak gęsty że i bez ocieplenia daje radę, warto jedynie dobrze zaizolować dach a napewno straty ciepła będą minimalne. Do tego dołożyć reku i nara  ;)

Ważniejsze znaczenie moim zdaniem ma wybór odpowiedniego ogrzewania. Bo to naprawdę rzutuje na komfort użytkowania domu, rachunki oraz temperaturę. U mnie odpadały węgiel i drewno bo nie chcę sobie utrudniać życia.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...