Skocz do zawartości

montaż zlewu, jaki zlew wybrać


darek4x4

Recommended Posts

Napisano
Znajomi polecali nam montaż zlewu w blacie tak aby nie wystawał ponad górna płaszczyznę .
Czy wiąże się to z zakupem innego blatu i zlewu.
który zalew polecacie stalowy plastikowy emaliowany icon_confused.gif??:
dzięki za odpowiedzi. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Znajomi polecali nam montaż zlewu w blacie tak aby nie wystawał ponad górna płaszczyznę .
Czy wiąże się to z zakupem innego blatu i zlewu.
który zalew polecacie stalowy plastikowy emaliowany icon_confused.gif??:
dzięki za odpowiedzi. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif




Jeśli kupisz zlew pokryty emalią, musisz liczyć się z tym, że jest on nieodporny na uderzenia, bardzo szybko na jego powierzchni pojawiają się rysy i odpryski,a w późniejszym etapie rdza. Zlewozmywaki ze stali nierdzewnej są dużo bardziej odporne.
Napisano
Cytat

Znajomi polecali nam montaż zlewu w blacie tak aby nie wystawał ponad górna płaszczyznę .
Czy wiąże się to z zakupem innego blatu i zlewu.
który zalew polecacie stalowy plastikowy emaliowany icon_confused.gif??:
dzięki za odpowiedzi. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif




Najtrwalsze i jak twierdzą specjaliści "z gwarancją na całe życie" są zlewozmywaki wykonane z tworzyw mineralnych. Ich struktura przypomina lity kamień, a do produkcji używa się między innymi zmielonego granitu spojonego przy pomocy np. żywic akrylowych. Niestety są bardzo droge, widziałam taki za ponad 1000 złotych icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Znajomi polecali nam montaż zlewu w blacie tak aby nie wystawał ponad górna płaszczyznę .
Czy wiąże się to z zakupem innego blatu i zlewu.
który zalew polecacie stalowy plastikowy emaliowany icon_confused.gif??:
dzięki za odpowiedzi. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif



Jeszcze jeden szczegół mi się przypomniał:przy wyborze odpowiedniego zlewozmywaka ważna jest również kwestia jego zamocowania. Jedynym sposobem osadzania zlewu było ( i chyba do tej pory jest) nałożenie go na dostosowaną wymiarem szafkę.Nie jest to jednak do końca dobre rozwiązanie (przynajmniej u mnie), ponieważ wpadająca przy zmywaniu w przestrzenie międzyszafkowe woda, w ciągu kilku lat potrafi uczynić prawdziwe spustoszenie: drewno pod jej wpływem pęcznieje i dochodzi do deformowania konstrukcji szafek. icon_sad.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

1000 zl za zlew? Trochę drogo.


Owszem drogo! Ale jak chcesz ładny zlew aluminiowy z praktyczną powłoką i do tego dwukomorowy to też musisz dać dobre kilkaset złotych. A nawiązując do zlewozmywaków mineralnych. Zaletą ich jest również to, iż są barwione w masie na różne kolory i możesz dopasować kolor zlewu np. do kolorów w kuchni.
Napisano
Cytat

Najtrwalsze i jak twierdzą specjaliści "z gwarancją na całe życie" są zlewozmywaki wykonane z tworzyw mineralnych.



i nie da się ich , na przykład, potłuc?
Napisano
nie kombinuj - kup zlewozmywak ze stali nierdzewnej.
Kuchnia to miejsce gdzie eksperymenty są dobre w przypadku gotowania.
Z praktycznego puktu widzenia najlepszy jest zlew ze stali nierdzewnej i do tego koniecznie dwukomorowy.

Moim zdaniem lepiej zdecydować się na stal nierdzewna ale w zamian zainwestować w wysokiej klasy baterię taką z prysznicem i innymi bajerami. Oczywiście te zlewy sa popularne więc jeśli chcesz mieć coś oryginalnego po prostu wybierz niestandardowy kształt itp.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Czytam o zlewozmywakach mineralnych które są drogie i ze stali niedzewnej (tańszych?). Dlaczego te ze stali nierdzewnej są lepsze?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Owszem drogo! Ale jak chcesz ładny zlew aluminiowy z praktyczną powłoką i do tego dwukomorowy to też musisz dać dobre kilkaset złotych. A nawiązując do zlewozmywaków mineralnych. Zaletą ich jest również to, iż są barwione w masie na różne kolory i możesz dopasować kolor zlewu np. do kolorów w kuchni.



Sobie nie wyobrażam granatowego (np) zlewu. VCzy czerwonego
Napisano
Cytat

Sobie nie wyobrażam granatowego (np) zlewu. VCzy czerwonego


Cze.Nie musisz sobie wyobrażać są w sprzedaży nawet w ciapki,kropki,delfinki ,ze szkła różnych metali,kamienne,z konglomeratów itp czyli do wyboru do koloru .Są też różne
sposoby montażu ,kasa i gust albo brak jednego i drugiego decydują otym co masz w domu.
Ps wolę dwukomorowy ,z ociekaczem ,ze stali nierdzewnej Pozdro
Napisano
Cytat

Cze.Nie musisz sobie wyobrażać są w sprzedaży nawet w ciapki,kropki,delfinki ,ze szkła różnych metali,kamienne,z konglomeratów itp czyli do wyboru do koloru .Są też różne
sposoby montażu ,kasa i gust albo brak jednego i drugiego decydują otym co masz w domu.
Ps wolę dwukomorowy ,z ociekaczem ,ze stali nierdzewnej Pozdro


te w ciapki (mineralne) mi sie nie podobają gdyż wyglądają jakby były z plastiku.
Napisano
Cytat

Cze.Nie musisz sobie wyobrażać są w sprzedaży nawet w ciapki,kropki,delfinki ze szkła różnych metali,kamienne,z konglomeratów itp



Dawno widać nie oglądałam zlewów bo czuję się dziwnie. Zlew w delfinki ze szkła?
Napisano
Cytat

Czytam o zlewozmywakach mineralnych które są drogie i ze stali niedzewnej (tańszych?). Dlaczego te ze stali nierdzewnej są lepsze?


Są lepsze, ponieważ nie rdzewieją, są bardziej odporne na uderzenia mechaniczne i bardzo trwałe.
Napisano
Cytat

Dawno widać nie oglądałam zlewów bo czuję się dziwnie. Zlew w delfinki ze szkła?


Cze.Oj dawno,dawno.Mogę dodać że w owe delfinki można dokupić umywalkę i deskę sedesową z ABS-em/opada wolno bez hałasu/Pozdro icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mój zlew ze stali nierdzewnej ma już 7 lat i wygląda jak nowy (po umyciu oczywiście). icon_biggrin.gif



Też jestem za stalą nierdzewną. I wygląda lepiej niż emaliowany i łatwiej się czyści.
Napisano
Cytat

Cze.Oj dawno,dawno.Mogę dodać że w owe delfinki można dokupić umywalkę i deskę sedesową z ABS-em/opada wolno bez hałasu/Pozdro icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif



Nie. Delfinki to zdecydowanie nie mój styl. Dobrze wiedzieć co panowie producenci nam oferują i czego unikać. Już sobe wyobrażam to marudzenie w domu o sedes w dalmatyńczyki. Dzięki za ostrzeżenie. icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...