Skocz do zawartości

Piec z zamkniętą komorą spalania -> zamiana na kondensacyjny


Recommended Posts

Napisano

Cześć, sprawa tyczy się wymiany pionów wentylacyjnych odprowadzających spaliny. Obecnie używamy pieca Saunier Duval model ThermaClassic f21. Jest to piec z zamkniętą komorą spalania typ TURBO. Tych piecy nie produkują już od 5 lat ze względu na publikacje rozporządzenia ecodesign( ogólnie są nie oszczędne ) . Problem leży w instalacji pionów(kominów wylotowych spalin). Do jednego pionu są podpięte 3 piece. Gdybym założył nowy piec kondensacyjny to siła wylotu spalin produkowanych przez mój piec mogła by zniszczyć piece sąsiadów mieszkających wyżej( jest to zdanie jednego fachmajstra) . Nie są już produkowane części do obecnego pieca a kasy w naprawę włożyłem kilkukrotnie przekraczając wartość obecnego pieca. Ciągle dochodzi do awarii i wycieków. W Administracji nie chcą mi udzielić zgody na założenie nowego pieca. Nie chcą udostępnić planów jak te piony idą twierdząc że inwestor zbankrutował projektant nie żyje kominiarz nie wie. Facet który mi to serwisuje mówi że będzie potrzebna ekspertyza że jest możliwość założenia pieca do obecnych kominów lub nowa instalacja kominowa. Jak to ugryść ? MIał ktoś podobny problem ? 

Napisano

Z fragmentarycznego opisu wynika, że sztucznie stwarzany jest problem wymiany kotła - w nowy odprowadzenie spalin funkcjonuje dokładnie tak samo,jak w poprzednim, a jedynie trzeba zapewnić odpływ kondensatu do kanalizacji (rurką  z kotła). W budynku prawdopodobnie funkcjonuje system kominowy tupu LAS i przy zbliżonej mocy nowego kotła powinien on funkcjonować bez zakłóceń.

Napisano

Czyli generalnie wymieniamy dobre na lepsze i nie wiem, z jakiego powodu administracja robi problem. Są przecież nawet specjalne dofinansowania na wysokosprawne źródła ogrzewania. Jedną rurą kocioł pobiera powietrze, a drugą oddaje. Czyli rura w rurze lub oddzielnie, w zależności od adaptera. Kondensat poprzez neutralizator (odstojnik który zmienia pH skroplin) można odprowadzić do kanalizacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
    • Cześć, potrzebuję pomocy z bardzo niskimi przepływami na ogrzewaniu podłogowym.   1. Opis instalacji Podłogówka na całym parterze ~75 m² 9 pętli na jednym rozdzielaczu (bez mieszacza, zasilanie bezpośrednio z kotła) Kocioł: Immergas Victrix Zeus 25 Zawory kulowe na zasilaniu i powrocie rozdzielacza – w pełni otwarte   2. Objawy Przepływ całkowity pokazywany przez kocioł to tylko 08 (parametr d1.4 - lh/100) Kiedy wszystkie pętle są odkręcone „na maksa”, przepływ NIE przekracza 09 (d1.4) Suma przepływów z rotametrów ~ 9 l/min Podłoga ogólnie chłodna, nawet po długim grzaniu Kocioł przy zadanej 30°C dochodzi do ~34°C i grzeje bardzo długo (ponad godzinę), jakby nie miał odbioru ciepła Najsłabiej grzeje pętla biura (najdalsza pętla), mimo pełnego otwarcia Skręcenie innych pętli prawie nic nie daje (bo przepływ globalny jest wąskim gardłem)   3. Co zostało sprawdzone Zawory kulowe przy rozdzielaczu — na 100% w pełni otwarte Brak filtrów siatkowych przy rozdzielaczu Kocioł nie ma filtra CO wbudowanego (sprawdzone w schemacie) Rotametry działają, pływaki nie drżą Odpowietrzniki automatyczne odkręcone   4. Pytanie do forum Co jeszcze mogę sprawdzić, aby przywrócić prawidłowy przepływ (1,5–2,5 m³/h)? Szczególnie zależy mi na opinii: czy sama pompa w kotle może być za słaba / zapowietrzona, czy mój rozdzielacz jest poprawnie odpowietrzony, czy powinienem mieć dodatkową pompę obiegową na rozdzielaczu, czy widzicie coś na zdjęciach, co mogłoby ograniczać przepływ. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
    • Kołek do betonu to, co naklejone  to cię nie interesuje. Kołek ramowy o średnicy min. 10 mm i odpowiednio dobranej długości, takich jak  Fischer SXRL FUS lub Klimas KPR-FAST K.   Np. Fischer DuoXpand 10x120 FUS 
    • Obecnie, poszukując wydajnych rozwiązań energetycznych, wiele osób zwraca uwagę na panele słoneczne. W stolicy Małopolski, by dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z inwestycji w energię odnawialną, warto odwiedzić stronę [url=https://skomat.pl/fotowoltaika/]fotowoltaika Kraków[/url]. Instalacje te cieszą się rosnącym zainteresowaniem zarówno wśród właścicieli domów jednorodzinnych, jak i przedsiębiorstw. Decydując się na montaż, inwestorzy przyczyniają się do redukcji emisji dwutlenku węgla i uniezależniają się od rosnących cen prądu. Nowoczesne technologie pozwalają na efektywną produkcję energii elektrycznej, a fachowcy zapewniają profesjonalne doradztwo i realizację projektu, dostosowując system do indywidualnych potrzeb. Długoterminowe oszczędności i dotacje stanowią silną zachętę do podjęcia tego ekologicznego kroku.
    • Napiszę Ci tak. Też miałem problem w domu na wsi, chciałem powiesić szafkę w łazience, a tam mam drewniane ściany i otwór wyszedł mi pomiędzy belkami. W mchu i paprociach (takie uszczelnienie pomiędzy belkami). Oczywiście, wcześniej jest płyta g/k i na niej glazura. Pojechałem z problemem do "Mrówki" i tam  gosciu pokazał mi praktycznie zwyczajne kołki fi 10, dość krótkie, chyba 60 mm. I zaręczył, że szafka nie spadnie. Będzie się trzymać na glazurze przyklejonej do płyty g/k. No i się trzyma! Na razie trzy lata minęły.  Płyta g/k mocowana jest do ściany drewnianej na placki klejowe, z tym że w miejscu placków w drewno wbijane były gwoździe tak, aby klej ich się trzymał. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...