animus Napisano 20 czerwca 2020 Udostępnij #301 Napisano 20 czerwca 2020 15 minut temu, mhtyl napisał: On lubi zamęczać przeciwnika To prawda, drąży na maksa. Link do komentarza
dedert Napisano 20 czerwca 2020 Autor Udostępnij #302 Napisano 20 czerwca 2020 To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem. Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Jeśli ułożę deski tak jak na pierwszym rysunku to deski w większości spoczywać będą na gruncie rodzimym ubitym. A jak na drugim rysunku to deski znajdujące się na czerwonym mogą osiąść. Tak mi się zdaje. Link do komentarza
animus Napisano 20 czerwca 2020 Udostępnij #303 Napisano 20 czerwca 2020 (edytowany) 15 minut temu, dedert napisał: To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem. Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Nic tu nie ma osiadać, masz to zagęścić wodą, albo jak nie umiesz to ktoś mechanicznie. Deski nawet na krzyż nic nie dadzą. Belki coś by tam dały, w niektórych miejscach, ale nie deski. Edytowano 20 czerwca 2020 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 20 czerwca 2020 Udostępnij #304 Napisano 20 czerwca 2020 1 godzinę temu, dedert napisał: To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem. Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Jeśli ułożę deski tak jak na pierwszym rysunku to deski w większości spoczywać będą na gruncie rodzimym ubitym. A jak na drugim rysunku to deski znajdujące się na czerwonym mogą osiąść. Tak mi się zdaje. Szukasz dziury w całym. proste dla Ciebie bo ty wiesz o czym piszesz ale My niekoniecznie musimy podążać za tokiem twojego myślenia. Ma być zagęszczone tak aby nic nie siadło. Przy zagęszczaniu polewaj piach wodą, wtedy ubity piach będzie twardy jak beton. Link do komentarza
animus Napisano 20 czerwca 2020 Udostępnij #305 Napisano 20 czerwca 2020 Dodam, przy ścianach można oprzeć na fundamencie, pod kątem stawiając wypory. Link do komentarza
dedert Napisano 20 czerwca 2020 Autor Udostępnij #306 Napisano 20 czerwca 2020 Belki pewnie jakieś się znajdą. Wszystko jasne, chodzi też o to że zasypuję piaskiem z gliną a wiadomo jak glina się zageszcza. Bardzo ciężko. Link do komentarza
animus Napisano 21 czerwca 2020 Udostępnij #307 Napisano 21 czerwca 2020 Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 czerwca 2020 Udostępnij #308 Napisano 21 czerwca 2020 20 minut temu, animus napisał: Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę. Kufa, doradzałem mu kiedyś dla jaj, brał to doradzanie to na serio, teraz doradzam mu ja i TY na poważnie a on robi sobie jaja. Co za ciężki typ, doradzamy mu jak ma być a on dale swoja tfurczosć wciska. Mam nieodparte wrażenie że architektem/kierownikiem/wykonawcą a na końcu inwestorem jest nikt inny jak On sam. Link do komentarza
zenek Napisano 21 czerwca 2020 Udostępnij #309 Napisano 21 czerwca 2020 19 godzin temu, dedert napisał: Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Tam nie ma nic siadać, bo przecież tam będzie podłoga garażu. 29 minut temu, animus napisał: Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę. Tak jest 11 godzin temu, dedert napisał: Wszystko jasne, chodzi też o to że zasypuję piaskiem z gliną a wiadomo jak glina się zageszcza. l lejesz wode i warstwami po 30 cm zagęszczasz. Choc najlepiej samym piaskiem z wodą. Link do komentarza
dedert Napisano 21 czerwca 2020 Autor Udostępnij #310 Napisano 21 czerwca 2020 Ale ja to zageszcze, mam zageszczarke spalinową, ale wiem jaka jest masa stropu i wydaje mi się że i tak będzie siadać Link do komentarza
animus Napisano 21 czerwca 2020 Udostępnij #311 Napisano 21 czerwca 2020 To zalej chudziaka. Link do komentarza
dedert Napisano 21 czerwca 2020 Autor Udostępnij #312 Napisano 21 czerwca 2020 Teraz nie mogę bo będę jeszcze grzebał w gruncie a nie na na to czasu, chce szybko wylać strop. Przy okazji co sądzicie o folii kubelkowej na xps? Ja swoją zasypuje piaskiem bez kamieni w odległości ok 20 cm od folii a później mieszaniną gliny piasku i tego zo zostało po wykopach. Kubełkami w stronę xps. Zauważyłem że mimo xps to wolia zbija się w niego. Czytałem opinie że pod wpływem nacisku gruntu potrafi się wbić znacznie głębiej i że tak na prawdę to nie jest zbyt dobry materiał na ochronę xps. Jako hydroizolacji tego nie traktuje, bardziej jako ochrona xps przed uszkodzeniami oraz żeby wilgoc mogła jakoś uciekać góra (?) za listwę systemową. Czy są jakieś inne lepsze systemy na xpsa? Link do komentarza
dedert Napisano 25 czerwca 2020 Autor Udostępnij #313 Napisano 25 czerwca 2020 W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? Link do komentarza
zenek Napisano 25 czerwca 2020 Udostępnij #314 Napisano 25 czerwca 2020 22 minuty temu, dedert napisał: W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? a ściany nie będziesz ocieplał - zostawisz tylko te bloczki? Link do komentarza
dedert Napisano 25 czerwca 2020 Autor Udostępnij #315 Napisano 25 czerwca 2020 Będę, pozatym jeśli już to wydaje mi się że lepszy byłby doklejony xps niż gazobeton. A te pręty w murze potrzebne? Link do komentarza
dedert Napisano 25 czerwca 2020 Autor Udostępnij #316 Napisano 25 czerwca 2020 (edytowany) Dostałem od projektanta wstępy model ze zmienionym dachem ale nie do końca tego oczekiwałem. Połączył jak widać połacie (jeśli dobrze to nazywam) ale pomylił odległości pomiędzy stropami czyli zrobił 160 cm zamiast 130 cm i zrobił za wysoką ścianę kolankową domu do 115 cm. Liczyłem bardziej na 75 cm żeby budynek nie stracił na wyglądzie, teraz robi się grzyb. Lub na podwyższenie ścianki nad garażem. Oczywiście można by pewnie wydłużyć okap o dwie dachówki, ale nie wiem czy tak wolno. Chciałbym jednak ten wątek kontynuować w innym temacie i poszukać innych rozwiązań lub jakiegoś konstruktora, który mógłby to ogarnąć. Edytowano 25 czerwca 2020 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 29 czerwca 2020 Udostępnij #317 Napisano 29 czerwca 2020 Dnia 25.06.2020 o 17:29, dedert napisał: W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? Pręty to sobie można wsadzić, bloczki też, robi się sztraby. Link do komentarza
dedert Napisano 1 lipca 2020 Autor Udostępnij #318 Napisano 1 lipca 2020 Pamiętacie jak ktoś mi tutaj proponował zamiast robić zakłady prętów to dać łączniki zbrojeniowe. Zapytałem firme Halfen o takie łączniki do prętów 16mm. Dostałem wycenę. Jeden łącznik MBT kosztuje po rabacie 138 zł, Potrzebowałbym 40 szt, razem 5500 zł. Fajnie Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 lipca 2020 Udostępnij #319 Napisano 1 lipca 2020 3 godziny temu, dedert napisał: Pamiętacie jak ktoś mi tutaj proponował zamiast robić zakłady prętów to dać łączniki zbrojeniowe. Zapytałem firme Halfen o takie łączniki do prętów 16mm. Dostałem wycenę. Jeden łącznik MBT kosztuje po rabacie 138 zł, Potrzebowałbym 40 szt, razem 5500 zł. Fajnie No to faktycznie, trochę ich poniosło z ta ceną. O wiele taniej będziesz miał jakbyś udał sie do jakiegoś tokarza i dowiedział się ile wziąłby za wykonanie takich łączników. Link do komentarza
dedert Napisano 2 lipca 2020 Autor Udostępnij #320 Napisano 2 lipca 2020 (edytowany) Chyba za dużo zachodu. W sklepie żelaznym są nakrętki 6 kątne na 16mm o długości 10 cm po 2 zł. Może czymś takim połączyć? Prętów oczywiście nie będę gwintowac. Samo nałożenie tulejki pewnie za wiele nie da? Edytowano 2 lipca 2020 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
dedert Napisano 2 lipca 2020 Autor Udostępnij #321 Napisano 2 lipca 2020 Kręcę teraz zbrojenie garażu a dokładnie słupy i widzę że jeszcze brakuje mi eLek. Jak poprawnie powinno być zrobione takie łączenie gdzie słup będzie wyciągnięty w ścianę kolankową i później kolejny wieneic. Oraz łączył się z wiencem stropu. Czy coś takiego jak na czerwono? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 lipca 2020 Udostępnij #322 Napisano 2 lipca 2020 6 godzin temu, dedert napisał: Chyba za dużo zachodu. W sklepie żelaznym są nakrętki 6 kątne na 16mm o długości 10 cm po 2 zł. Może czymś takim połączyć? Prętów oczywiście nie będę gwintowac. Samo nałożenie tulejki pewnie za wiele nie da? Są za krótkie aby mogły być dawane bez gwintowania prętów, a po drugie pręta 16 nie włożysz w nakrętkę M16, jest za gruby. 4 godziny temu, dedert napisał: Kręcę teraz zbrojenie garażu a dokładnie słupy i widzę że jeszcze brakuje mi eLek. Jak poprawnie powinno być zrobione takie łączenie gdzie słup będzie wyciągnięty w ścianę kolankową i później kolejny wieneic. Oraz łączył się z wiencem stropu. Czy coś takiego jak na czerwono? O zgrozo, przerwij to. Link do komentarza
dedert Napisano 3 lipca 2020 Autor Udostępnij #323 Napisano 3 lipca 2020 Co przerwać? Link do komentarza
dedert Napisano 5 lipca 2020 Autor Udostępnij #324 Napisano 5 lipca 2020 Co mam przerwać, słupa czy jak? Link do komentarza
dedert Napisano 6 lipca 2020 Autor Udostępnij #325 Napisano 6 lipca 2020 Tak jest poprawnie? : Link do komentarza
dedert Napisano 8 lipca 2020 Autor Udostępnij #326 Napisano 8 lipca 2020 Dyskutowaliśmy tutaj kiedyś o konieczności stosowania poduszek pod wieniec wylewany na gazobetonie. A taką znalazłem informację na muratorze o podciągach: Cytat Zazwyczaj dla podciągów żelbetowych opartych na murze przy typowych obciążeniach oraz rozpiętościach głębokość oparcia wynosi 25 lub 38 cm, jeśli wysokość podciągu przekracza 60 cm. Niezależnie od wymiarów podciągu i obciążeń zaleca się, by głębokość oparcia belek była nie mniejsza niż 10 cm oraz nie mniejsza niż 1/3 wysokości podciągu. Przy znacznych obciążeniach punktowych przekazywanych na murowane ściany podciągi opiera się na poduszkach betonowych lub trzech-czterech warstwach cegieł pełnych na zwykłej zaprawie cementowej lub cementowo-wapiennej. Link do komentarza
zenek Napisano 9 lipca 2020 Udostępnij #327 Napisano 9 lipca 2020 10 godzin temu, dedert napisał: A taką znalazłem informację na muratorze o podciągach To dobra wskazówka. Link do komentarza
dedert Napisano 9 lipca 2020 Autor Udostępnij #328 Napisano 9 lipca 2020 Czyli ironia rozumiem Link do komentarza
zenek Napisano 9 lipca 2020 Udostępnij #329 Napisano 9 lipca 2020 2 godziny temu, dedert napisał: Czyli ironia rozumiem widzisz tam jakiś znaczny błąd? Link do komentarza
zenek Napisano 11 lipca 2020 Udostępnij #330 Napisano 11 lipca 2020 Dnia 6.07.2020 o 10:27, dedert napisał: Tak jest poprawnie? : Raczej odwrotnie Link do komentarza
Gość Napisano 11 lipca 2020 Udostępnij #331 Napisano 11 lipca 2020 Dnia 9.07.2020 o 11:40, zenek napisał: To dobra wskazówka. Dnia 9.07.2020 o 14:36, zenek napisał: widzisz tam jakiś znaczny błąd? 19 minut temu, zenek napisał: Raczej odwrotnie Kurde, co się dzieje??? zenek, może mniej lakonicznie... rozwiń po swojemu zagadnienie... Link do komentarza
dedert Napisano 20 lipca 2020 Autor Udostępnij #332 Napisano 20 lipca 2020 (edytowany) Jest jakaś norma na minimalna/maksymalną otuline dla stropu? Chce zamówić liniowe dystanse i nie wiem czy wziąć 25mm czy 35mm. Strop pogrubiamy do 16 cm. Zbrojenie było przygotowane pod 14 cm wiec górne pręty przypodporowe będą miały o te 2 cm grubszą otuline. Czy w takim przypadku zwiększyć podkładki dystansowe do 35 mm? Wtedy góra i dół powinny mieć po 35mm. Edytowano 20 lipca 2020 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 20 lipca 2020 Udostępnij #333 Napisano 20 lipca 2020 Pogrubienie stropu spowoduje zwiększenie jego ciężaru, potrzebne jest w takim wypadku nowe wyliczenie ilości i grubości zbrojenia. PN-B-03264 minimalna grubości otuliny wynosi dla klasy ekspozycji XO - 10 mm + 5-10 mm, XC - 15-25 mm + 5-10 mm, XD - 40 mm + 5-10 mm, XS - 40 mm + 5-10 mm Link do komentarza
dedert Napisano 20 lipca 2020 Autor Udostępnij #334 Napisano 20 lipca 2020 Taka grubość stropu została zaproponowana przez konstruktora jak przedstawiłem sposób zbrojenia z projektu czyli kratka 12x12 cm, z prętów 12mm. I to nie pierwsza osoba która dziwiła się że w projekcie jest tylko 14cm pod takie zbrojenie bo ponoć powinno być 15-16cm. Link do komentarza
animus Napisano 20 lipca 2020 Udostępnij #335 Napisano 20 lipca 2020 14 minut temu, dedert napisał: Taka grubość stropu została zaproponowana przez konstruktora I tego się trzymaj. Link do komentarza
dedert Napisano 29 lipca 2020 Autor Udostępnij #336 Napisano 29 lipca 2020 Inna firma która ma łączniki zbrojeniowe podała cenę 67 zł. Także łączników nie zastosuje. A czy nie można tych prętów złączyć kawałkami rur w odcinkach np. 30 cm? Link do komentarza
aru Napisano 29 lipca 2020 Udostępnij #337 Napisano 29 lipca 2020 podobno wikliną można splatać.... podobno wikliną można splatać... ewentualnie na kropelkę, o kowalu nie wspomnę.... Link do komentarza
dedert Napisano 31 lipca 2020 Autor Udostępnij #338 Napisano 31 lipca 2020 Ok zainteresuje się tym rozwiązaniem Link do komentarza
dedert Napisano 2 sierpnia 2020 Autor Udostępnij #339 Napisano 2 sierpnia 2020 Czy w monolicie dozbraja się ukośne tylko 4 zewnętrzne narożniki czy każdej płyty? Ja już dozbroilem każdej płyty ale zastanawiamy się czy potrzebnie: Link do komentarza
dedert Napisano 30 października 2020 Autor Udostępnij #340 Napisano 30 października 2020 (edytowany) Pytanie o otwór na strych. W kierunku prętów głównych zrobiłem solidną belkę na 35 cm wysoką. A przy prostopadłej linii otworów na razie tylko zagęściłem: Ale zamierzałem dodać takie niebieskie odgięcia żeby pręty w tym miejscu miały oparcie w stopie: .. i na to dwa pręty górą: Ale teraz tak myślę że skoro otwór jest taki duży i być może będzie tutaj stała jakaś ścianka działowa z gazobetonu to może lepiej zrobić belkę dochodzącą do obecnej belki? Edytowano 30 października 2020 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zenek Napisano 30 października 2020 Udostępnij #341 Napisano 30 października 2020 Najpierw się zdecyduj, jaki twór duży, w którym miejscu, i co tam na wierzchu będziesz miał. I wtedy zakładaj pręty. Drugie wyjście to zrobić taką płyte, że gdziekolwiek zrobisz otwór czy obciążysz, to i tak wytrzyma. Tylko że będzie ciężka i droga, i nie wiem czy ścianki na dole wytrzymają. Link do komentarza
dedert Napisano 30 października 2020 Autor Udostępnij #342 Napisano 30 października 2020 otwór jak widać ok 250x200 cm. Pod spodem nie ma ścianek. Mi chodzi o ścianke na tym poddaszu. Z tą płytą nie rozumiem. Ścianka miała by stać w miejscu niebieskich prętów Link do komentarza
zenek Napisano 30 października 2020 Udostępnij #343 Napisano 30 października 2020 8 godzin temu, dedert napisał: otwór jak widać ok 250x200 cm. Pod spodem nie ma ścianek. Mi chodzi o ścianke na tym poddaszu. Z tą płytą nie rozumiem. Ścianka miała by stać w miejscu niebieskich prętów To duży otwor. Skonsultuj z konstruktorem. Otwór i sciankę. Link do komentarza
animus Napisano 30 października 2020 Udostępnij #344 Napisano 30 października 2020 40 minut temu, zenek napisał: To duży otwor. Skonsultuj z konstruktorem. Nareszcie dobra odpowiedź. Link do komentarza
dedert Napisano 30 października 2020 Autor Udostępnij #345 Napisano 30 października 2020 Jeśli chodzi o sam otwór to konstruktor mówił przy jednym boku belka (biegnącą w kierunku głównych) a na drugim boku gdzie rozdzielcze to dać pręty odgiete. Ale nie pytałem wtedy o możliwość postawienia ścianki działowej. Czy jeśli płyta stropowa nie miałaby otworu to postawienie ścianki działowej wymaga żeby dać pod niej belkę? Link do komentarza
zenek Napisano 30 października 2020 Udostępnij #346 Napisano 30 października 2020 10 minut temu, dedert napisał: Jeśli chodzi o sam otwór to konstruktor mówił przy jednym boku belka (biegnącą w kierunku głównych) a na drugim boku gdzie rozdzielcze to dać pręty odgiete. Ale nie pytałem wtedy o możliwość postawienia ścianki działowej. Czy jeśli płyta stropowa nie miałaby otworu to postawienie ścianki działowej wymaga żeby dać pod niej belkę? zależy od ciężaru ściany i wytrzymałości stropu. Jak to będzie ścianka z pyt gipsowych z wełną min. - to nie. Jak z bloczków, cegły - to różnie. Link do komentarza
dedert Napisano 30 października 2020 Autor Udostępnij #347 Napisano 30 października 2020 (edytowany) No to ja w pierwszym stropie o grubości 14 cm w miejscu ścianek działowych nie mam żadnych belek. A część ścianek stoi z gazobetonu. Chyba tylko w jednym miejscu majster zrobił zagęszczenia na długości 10m i chyba w tym miejscu stoi już śacianka na 3,3m Edytowano 30 października 2020 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 30 października 2020 Udostępnij #348 Napisano 30 października 2020 1 godzinę temu, dedert napisał: Jeśli chodzi o sam otwór to konstruktor mówił przy jednym boku belka (biegnącą w kierunku głównych) a na drugim boku gdzie rozdzielcze to dać pręty odgiete. Ale nie pytałem wtedy o możliwość postawienia ścianki działowej. Czy jeśli płyta stropowa nie miałaby otworu to postawienie ścianki działowej wymaga żeby dać pod niej belkę? Mówić to sobie można ma to wrysować w projekt. Link do komentarza
dedert Napisano 31 października 2020 Autor Udostępnij #349 Napisano 31 października 2020 Dnia 30.10.2020 o 09:41, zenek napisał: Najpierw się zdecyduj, jaki twór duży, w którym miejscu, i co tam na wierzchu będziesz miał. I wtedy zakładaj pręty. Drugie wyjście to zrobić taką płyte, że gdziekolwiek zrobisz otwór czy obciążysz, to i tak wytrzyma. Tylko że będzie ciężka i droga, i nie wiem czy ścianki na dole wytrzymają. Zazbrojenie tej jednej płyty stropowej 375x500cm jako płyty czyli rozumiem zbrojenie górne i dolne z kratki 12x12 nie było by pewnie kosztowne, tylko teraz sobie myślę że przecież jeszcze w pobliżu otworu na strych będzie stał słup dachu. Więc chyba trzeba by zrobić belkę w tym miejscu Link do komentarza
zenek Napisano 31 października 2020 Udostępnij #350 Napisano 31 października 2020 17 godzin temu, dedert napisał: No to ja w pierwszym stropie o grubości 14 cm w miejscu ścianek działowych nie mam żadnych belek. A część ścianek stoi z gazobetonu. Chyba tylko w jednym miejscu majster zrobił zagęszczenia na długości 10m i chyba w tym miejscu stoi już śacianka na 3,3m Nie potrafię ci odpowiedzieć nt wytrzymałości twego stropu - 3.5 m to mała rozpiętość, a 14 cm to dosć typowa grubość. Liczy się też średnica prętów i ilość, czy krzyżowo zbrojona. Niemniej masz tam dziurę - i to komplikuje sprawę obciążeń i naprężeń stropu. Ja konstrukcję zawsze uzgadniam z konstruktorem, bo najpierw to mi się nie chce przypominać, jak to się liczy, a potem wolę się upewnić u takiego, co to na codzień robi. Bo co innego wiedzieć jak zrobić konstrukcje z sensem i "czuć" ją - a co innego dodatkowo skonsultować i zastosować konkretne wymiary. Poza tym miło i bezpiecznie się dowiedzieć od konkretnego branżowca, że miało się dobre zamiary i wybory, sprawdzić się. Co dwie fachowe głowy, to nie jedna - a konstrukcja niestety wiąże się z bezpieczeństwem i błąd może być bolesny i kosztowny . Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się