Skocz do zawartości

Muszę wyremontować stare nierówne schody betonowe i taras, który jest nad garażem


Recommended Posts

Napisano

Witam Panstwa

 

Mam Pytanko, musze wyremontować stare nierówne schody betonowe (40mtr2)  i taras ktory jest and garazem (55mtr2) ktory ma male 4 rysy / pekniencia(2-3mm szerokosci I 2mtr dlugosci) fachowo to chyba Mikropęknięcia

Jak pisalem taras jest nad garazem w które wnikaja czasami male kropelki wody przy duzych deszczach, szukam Produktow do renowacji tego betonu, plytki sa juz zerwano, beton oczyszczony, jest kupiona siatka I pręty zbrojeniowe.

 

Chce zastosowana zasada kompatybilności/ sprężystości, Maly Skurcz wiązania i twardnienia oraz współczynnik pełzania powinien być bliski zeru.

1.potrzebuje jakas Żywice  ktora wypełnia rysy i wzmacnia konstrukcję.

2. Stosowny preparat gruntujący.

3. Szpachla naprawcza do betonu, na Tasas chcialym nalorzyc 5cm (na 55mtr2 )a na schody 3cm (na 40mtr2 )moze szpachla wzmocniona włóknami ktora wyróżnia się wysoką wytrzymałością końcową

4. I jakis plyn material gruntijacy pod farbe.

5. na koniec chcemy aplikując farbe ktowa jest wodoszczelna i antyposlizgowa

Czy o czyms zapomilalem, moze jakies dodatkowe uszczelnienia ?

 

Mozliwe

Na Tarasie dwukrotne zastosowanie szpachli naprawczej do betonu jako warstwy pośredniej i warstwy wyrównawczej zastępuje dodatkowe gruntowanie. Czy stosowanie mas samopoziomujących

 

Moze doradzili by Panstwo jakie produckty doklanie trzeba urzyc etc.

 

Dziekuje i pozdrawiam.

1.png

2.png

3.jpg

Napisano

Zestawy materiałów do renowacji tarasów oferują uznane firmy  specjalizujące się w chemii budowlanej, a i dobór i technologię stosowania określa się po zbadaniu stanu podłoża na miejscu. Działania naprawcze odnoszą się nie tylko do podłoża, ale również robót towarzyszących  (odwodnienia , uszczelnień brzegowych, dylatacji itp.) Na podstawie samego opisu trudno dobrać optymalne materiały ale pewne sugestie można znaleźć w w publikacjach firmowych np. Sopro, Kreisel, Atlas itp.

 

Napisano

Szefie-kuchni, czy masz zamiar sam wykonać wszystkie prace przy tej inwestycji?

 

Zarys zgrubnego  oszacowania kosztów materiałowych:

 

Z grubsza szacując - bo nawet jeszcze nie licząc - potrzeba gruszkę tej zaprawy na taką powierzchnię... tak lekko licząc na wyliczone powierzchnie 4,95 m sześciennego... albo około 500 worków zaprawy posadzkowej postar 40 Atlasa po ok. 40 zł za worek...

 

Nie bardzo wiem, po co te pręty zbrojeniowe i siatka... siatka metalowa? Taras się trzyma, więc po co go dodatkowo dozbrajać?

 

Żadnej masy samopoziomującej nie można tu stosować, bo koniecznie trzeba zachować spadek 1,5 - 2 %, aby umożliwić wodom opadowym w miarę swobodne spłynięcie.

 

To ta zaplanowana wylewka...

 

Pod to solidna hydroizolacja - polecałbym WODER DUO, z niego hydroizolacja średniego typu na taras to 7 zestawów po 32 kg, na schody lekka izolacja wystarczy - to 5 zestawów, razem 12 zestawów po 32 kg po ok. 250 zł za zestaw... Przy tym taśmy doszczelniające, itp...

 

Farb nie polecę żadnych, bo nigdy na tarasach ich nie stosowałem, ale tu na forum był user polecający wykonanie powierzchni z żywic - w forumowym dziale ogłoszeń jest pewnie jakiś ślad i namiar. Grunty zalecane przez producenta farby/żywicy.

 

Plus robocizna - cen aktualnych nie znam...

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 11.05.2020 o 21:02, uroboros napisał:

Szefie-kuchni, czy masz zamiar sam wykonać wszystkie prace przy tej inwestycji?

 

Zarys zgrubnego  oszacowania kosztów materiałowych:

 

Z grubsza szacując - bo nawet jeszcze nie licząc - potrzeba gruszkę tej zaprawy na taką powierzchnię... tak lekko licząc na wyliczone powierzchnie 4,95 m sześciennego... albo około 500 worków zaprawy posadzkowej postar 40 Atlasa po ok. 40 zł za worek...

 

Nie bardzo wiem, po co te pręty zbrojeniowe i siatka... siatka metalowa? Taras się trzyma, więc po co go dodatkowo dozbrajać?

 

Żadnej masy samopoziomującej nie można tu stosować, bo koniecznie trzeba zachować spadek 1,5 - 2 %, aby umożliwić wodom opadowym w miarę swobodne spłynięcie.

 

To ta zaplanowana wylewka...

 

Pod to solidna hydroizolacja - polecałbym WODER DUO, z niego hydroizolacja średniego typu na taras to 7 zestawów po 32 kg, na schody lekka izolacja wystarczy - to 5 zestawów, razem 12 zestawów po 32 kg po ok. 250 zł za zestaw... Przy tym taśmy doszczelniające, itp...

 

Farb nie polecę żadnych, bo nigdy na tarasach ich nie stosowałem, ale tu na forum był user polecający wykonanie powierzchni z żywic - w forumowym dziale ogłoszeń jest pewnie jakiś ślad i namiar. Grunty zalecane przez producenta farby/żywicy.

 

Plus robocizna - cen aktualnych nie znam...

Dziekuje Panu 

 

Jan narazie taraz jest zeszlifowany , zalaczam fotki tarasu I nad garazem.

Tak Cale Prace bede robil sam, najpierw schody a potem taras, myslame zeby zrobic wylewke tylko na 5 cm , jak pan mysli ?

Pozdrawiam.

 

 

Taras zeszlifowany (1).jpg

Przed chwilą, Szef-Kuchni napisał:

Dziekuje Panu 

 

Jan narazie taraz jest zeszlifowany wyglada calkiem niezle I rysy sa mniejsze jak myslalem , zalaczam fotki tarasu I nad garazem.

Tak Cale Prace bede robil sam, najpierw schody a potem taras, myslame zeby zrobic wylewke tylko na 5 cm , jak pan mysli ? 

Pozdrawiam.

 

 

Taras zeszlifowany (1).jpg

 

Taras zeszlifowany (2).jpg

 

byly wslaciciel, zakleij te rysy w garazu troche silikonem a troche jakims klejem , I tak po jakism czasie troche kapalo 

Beton od  dolnej czesci w garazu zeszlifowany (1).jpg

Beton od  dolnej czesci w garazu zeszlifowany (2).jpg

Beton od  dolnej czesci w garazu zeszlifowany (3).jpg

Napisano (edytowany)
Dnia 10.05.2020 o 14:36, Szef-Kuchni napisał:

Mam Pytanko, musze wyremontować stare nierówne schody betonowe (40mtr2)  i taras ktory jest and garazem (55mtr2) ktory ma male 4 rysy / pekniencia(2-3mm szerokosci I 2mtr dlugosci) fachowo to chyba Mikropęknięcia

Jak pisalem taras jest nad garazem w które wnikaja czasami male kropelki wody przy duzych deszczach, szukam Produktow do renowacji tego betonu, plytki sa juz zerwano, beton oczyszczony, jest kupiona siatka I pręty zbrojeniowe.

Wylewki 5 cm betonowej bym nie robił, bo to strop - i taka warstwa jest dość dużym obciażenie.

 

Szedłbym raczej w kierunku specjalistycznych zapraw naprawczych do wyrównania tych nierówności i rys, potem impregnacji betonu pod izolację przeciwwilgociową i położył izolacje przeciwwilgociową - i na to bym położył wykończenie, płytki, czy coś innego.

To samo schody.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

po wyszlifowaniu powierzchnia wygląda całkiem dobrze, natomiast niepokojące są te pęknięcia, które polecamy mimo wszystko zszyć za pomocą żywicy weber.prim 803. Instrukcję krok po kroku znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/naprawa-pekniec-i-zarysowan-podloza-i-posadzki-zszywanie

Następnie nierówności należałoby wyrównać zaprawą - szpachlówką PCC- weber.rep 755 i będzie to bardzo dobre podłoże pod np. wykończenie żywiczne.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/zywica-poliuretanowa-na-balkonie-system-weberdry-balkon

Informacje o weber.rep 755https://www.pl.weber/naprawa-betonu/weberrep-755

 

Zachęcamy do kontaktu. :)

Napisano
Dnia 3.06.2020 o 09:41, Eksperci Weber napisał:

Dzień dobry,

 

po wyszlifowaniu powierzchnia wygląda całkiem dobrze, natomiast niepokojące są te pęknięcia, które polecamy mimo wszystko zszyć za pomocą żywicy weber.prim 803. Instrukcję krok po kroku znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/naprawa-pekniec-i-zarysowan-podloza-i-posadzki-zszywanie

Następnie nierówności należałoby wyrównać zaprawą - szpachlówką PCC- weber.rep 755 i będzie to bardzo dobre podłoże pod np. wykończenie żywiczne.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/zywica-poliuretanowa-na-balkonie-system-weberdry-balkon

Informacje o weber.rep 755https://www.pl.weber/naprawa-betonu/weberrep-755

 

Zachęcamy do kontaktu. :)

dziekuje, juz pracuje nad tymi rysami, pozd.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...