Skocz do zawartości

Mała koza do altanki ogrodowej


Recommended Posts

Witam. Chciałbym zapytać czy to dobry pomysł.. Buduję altankę ogrodową, drewnianą. 2 ściany całe z drewna, jedne drzwi rozsuwane szerokie na 3m i okno rozsuwane na 2.5m. Całość powierzchni 12-15m2. Osoba, która będzie mi to budowała podsunęła mi pomysł aby wyprowadzić komin (metalowy) od razu przy budowie, obić ściany i podłogę blachą i zostawić sobie takie miejsce 1x1m na kominek aby dogrzać ewentualnie te altankę zimnym wieczorem. Będzie to typowa altanka letnia ze stołem w środku i krzesłami. NIE mieszkalna, NIE całoroczna. Ot altanka obok domu. Czy warto instalować taką kozę? Jeśli tak to jaki rodzaj kupić? Czy jest coś co powinienem wiedzieć o takim projekcie a jako laik nie wiem? A może nie warto się w to bawić i pozostać przy lampie grzewczej elektrycznej? Pozdrawiam

 

Załączam poglądowy projekt altany.

Altana.jpg

Link do komentarza

Łatwo spalić taki domek, gdyż wielu ludzi myśli że stalowy dwuścienny komin izolowany jest już gotowym zabezpieczeniem p-poż. A to nieprawda. Obowiązują dodatkowe zasady montażu. Na blogu opisałem i pokazałem trochę tych spraw. To czy warto, jest już Twoim indywidualnym wyborem. W dni deszczowe, zimne, słotne, warto sobie uprzyjemnić pobyt odrobiną ciepła. Możliwość upieczenia pizzy, upieczenia kiełbaski, czy podgrzania zupy też nie w kij dmuchał....

http://blog.kominki-batura.pl/montaz-komina-i-piecyka-w-domu-z-drewna/

http://blog.kominki-batura.pl/montaz-odnowionej-kozy-z-koniem/

 

 

 

Link do komentarza
Gość mhtyl
Dnia 8.05.2020 o 20:27, Croc123 napisał:

 A może nie warto się w to bawić i pozostać przy lampie grzewczej elektrycznej?

Jak już to polecam okazjonalnie ogrzewanie gazem z butli. Kup parasol grzewczy na gaz albo nagrzewnica/dmuchawa.

Link do komentarza
2 minuty temu, Pit-4 napisał:

Bardzo klimatycznie... ;) Ale skutecznie i wygodnie.

 

Problemem może być wysokość takiego parasola... ponad 2,2 m... Do ogródka faktycznie może być klimatycznie, ale w tej altance może być - tak mi się wydaje - ciut niebezpieczne... Lepszy byłby zwykły piecyk na propan-butan

piecyk.jpg.033827fbfcf98f82fe963193439c0c3c.jpg

Link do komentarza
4 godziny temu, Pit-4 napisał:

Łatwo spalić taki domek, gdyż wielu ludzi myśli że stalowy dwuścienny komin izolowany jest już gotowym zabezpieczeniem p-poż. A to nieprawda. Obowiązują dodatkowe zasady montażu. Na blogu opisałem i pokazałem trochę tych spraw. To czy warto, jest już Twoim indywidualnym wyborem. W dni deszczowe, zimne, słotne, warto sobie uprzyjemnić pobyt odrobiną ciepła. Możliwość upieczenia pizzy, upieczenia kiełbaski, czy podgrzania zupy też nie w kij dmuchał....

http://blog.kominki-batura.pl/montaz-komina-i-piecyka-w-domu-z-drewna/

http://blog.kominki-batura.pl/montaz-odnowionej-kozy-z-koniem/

 

 

Bardzo ciekawe instalacje. Ja chciałem dokładnie taką kozę z koniem :) Jest to dokładnie model Jøtul 602. Komin myśleliśmy wypuścić przez dach od razu podczas budowy altany. Bardzo dobry pomysł z tą przestrzenią za ekranem. Tak jak pisałem będzie to altana zaraz obok domu więc w deszczowe dni raczej tam nie będziemy siedzieli. Raczej w przedłużający się wieczór letni kiedy robi się trochę chłodno. Nic więcej raczej. Nie ukrywam, że to też pewnie są koszta dlatego proszę Was o poradę czy warto się w to bawić czy nie?:) Mam jeszcze lampę elektryczną co grzeje i daje światło i mogę jej używać ale jak miałem namiot postawiony to nie była w stanie tego ogrzać. Altana będzie trochę większa od namiotu.

 

Link do komentarza
Dnia 8.05.2020 o 20:27, Croc123 napisał:

Witam. Chciałbym zapytać czy to dobry pomysł..  wyprowadzić komin (metalowy) od razu przy budowie, obić ściany i podłogę blachą i zostawić sobie takie miejsce 1x1m na kominek aby dogrzać ewentualnie te altankę zimnym wieczorem Czy jest coś co powinienem wiedzieć o takim projekcie a jako laik nie wiem?

 

Link do komentarza
2 minuty temu, animus napisał:

Napisz do Jarka on to przetestował.

https://twitter.com/domidrewno

Znam takich co to testowali 25 lat a w 26 roku im się zjarało....Koło mnie, w podobnej "samoróbce" rura w 20 cm otulinie z wełny nie dała rady  już po 2 sezonach. Dlatego wolę niemieckie normy, od filmików różnych Jarków ( z całym szacunkiem za to co robią). Ten przypadek niekoniecznie musi być beznadziejny, ale taka nauka, powinna zawierać informacje o grubości przejścia (ściany z drewna). To jest kluczowy parametr, determinujący rodzaj zabezpieczenia.

Link do komentarza
21 minut temu, Pit-4 napisał:

Ciągle martwię się o bezpieczeństwo tego przejścia przez ścianę drewnianą

Nie jest wykluczone - chyba... - że Jarek ma budynek murowany i tylko wykończony boazerią i przez nią jest prezentowane przejście

Link do komentarza
11 minut temu, Pit-4 napisał:

Znam takich co to testowali 25 lat a w 26 roku im się zjarało....Koło mnie, w podobnej "samoróbce" rura w 20 cm otulinie z wełny nie dała rady  już po 2 sezonach. 

To co on podłączał pod ten komin? Chyba chciał grzać  powietrze na zewnątrz a nie wnętrze. :hahaha2:

Link do komentarza
Przed chwilą, uroboros napisał:

Nie jest wykluczone - chyba... - że Jarek ma budynek murowany i tylko wykończony boazerią i przez nią jest prezentowane przejście

Jarek wymienił komin na większy, podczas instalacji kominka - jest film.  Jego ściana jest z drewna (desek) od wewnątrz i z zewnątrz. W środku wełna. Grubość całości 20 cm. To co zaprezentował, nie powinno być pokazywane. U niego może się udać, u kogoś innego już niekoniecznie. 

1 minutę temu, animus napisał:

To co on podłączał pod ten komin? Chyba chciał grzać  powietrze na zewnątrz a nie wnętrze. :hahaha2:

Przestałbyś się śmiać, gdybyś zobaczył zwłoki 12 letniej dziewczynki. Spalonej bo jakiś idiota nie uwzględnił pożaru sadzy w przyłączu kominowym ....Najwięksi producenci kominów w Europie, określają normy na instalację kominów systemowych stalowych dwuściennych. i tego się należy trzymać....Normy skandynawskie, po kilku spektakularnych pożarach przejść przez drewno o wiele bardziej restrykcyjnych, zmieniane są właśnie na komin trójwarstwowy z obowiązkową warstwą pustki.  No chyba że komuś do śmiechu...Wtedy zawsze można się śmiać...Oby nie z własnej głupoty... ;) 

Link do komentarza
25 minut temu, animus napisał:

To co on podłączał pod ten komin? Chyba chciał grzać  powietrze na zewnątrz a nie wnętrze. :hahaha2:

Jak Ci nie pasuje, to stosuj się do norm nadrzędnych, czyli krajowych, których nikt nie "wyłączył". A te znasz doskonale. Przypomnę, że mówią one nie o dystansie komina do drewna, a  o odległości drewna od strumienia dymu lub spalin. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Pit-4 napisał:

Jarek wymienił komin na większy, podczas instalacji kominka - jest film.  Jego ściana jest z drewna (desek) od wewnątrz i z zewnątrz. W środku wełna. Grubość całości 20 cm. To co zaprezentował, nie powinno być pokazywane. U niego może się udać, u kogoś innego już niekoniecznie. 

Przestałbyś się śmiać, gdybyś zobaczył zwłoki 12 letniej dziewczynki. Spalonej bo jakiś idiota nie uwzględnił pożaru sadzy w przyłączu kominowym ....Najwięksi producenci kominów w Europie, określają normy na instalację kominów systemowych stalowych dwuściennych. i tego się należy trzymać....Normy skandynawskie, po kilku spektakularnych pożarach przejść przez drewno o wiele bardziej restrykcyjnych, zmieniane są właśnie na komin trójwarstwowy z obowiązkową warstwą pustki.  No chyba że komuś do śmiechu...Wtedy zawsze można się śmiać...Oby nie z własnej głupoty... ;) 

Jak jest coś dookoła kozy z drewna, to zawsze może się zapalać, nawet z braku wyobraźni, można zaprószyć ogień. 

Większy problem widzę w tym, że bawiące się dziecko może się oparzyć od kozy, czy gorącej rury spalinowej, może też zapalić się na nim ubranie czy meble od promieniowania cieplnego. 

To jest altana z kozą  do przepalania w chłodniejsze dni, a nie do ciągłego palenia, nie ma co przesadzać, odgrodzić miejsce, założyć czujnik czadu, postawić gaśnicę i tyle.    

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, animus napisał:

To co on podłączał pod ten komin? Chyba chciał grzać  powietrze na zewnątrz a nie wnętrze.

Parę lat temu podłączałem kozę w domku na działce, wprawdzie murowanym z bloczków i z wylanym stropem (z użytkowym poddaszem), ale założenie było takie, że pali się w kozie, a grzeje rura, więc szła ona wpierw z metr w stronę ściany, potem z metr do góry i na jakichś 1,8 - 2 m przez ścianę na zewnątrz i do góry ponad dach...

Oczywiście - żadnych mebli w pobliżu rur stalowych... i żadnych dzieci w "okresie grzewczym" :icon_lol:

Link do komentarza
3 minuty temu, animus napisał:

a to co ma?

To ma trzy pola grzewcze katalityczne i grzeje promieniując... Gaz pali się bezpłomieniowo i grzeje porządnie! Ciepło reguluje się ilością włączonych pól...

Przy takich piecykach robiłem wielką kuchnię w niegrzanym domu na przełomie jesieni i zimy - dało się!

Link do komentarza
17 minut temu, uroboros napisał:

To ma trzy pola grzewcze katalityczne i grzeje promieniując...

Czyli badzie ogrzewać meble. Podtruwa organizm produktami spalania, oraz zabiera z powietrza tlen.

To to samo?

1.jpg

17 minut temu, uroboros napisał:

 grzeje porządnie!

Raczej do góry.

17 minut temu, uroboros napisał:

Ciepło reguluje się ilością włączonych pól...

Czyli trzeba cały czas tam majstrować.Tamto bezobsługowe.

17 minut temu, uroboros napisał:

Przy takich piecykach robiłem wielką kuchnię w niegrzanym domu na przełomie jesieni i zimy - dało się!

Ja przy tym śmierdziele-słoneczko pracowałem, wykańcza.  :hahaha2:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
16 godzin temu, animus napisał:

Czyli badzie ogrzewać meble. Podtruwa organizm produktami spalania, oraz zabiera z powietrza tlen.

Chyba raczysz żartować...

 

A to cudo Krafta nie grzeje mebli oczywiście i tlen pobiera nie z powietrza... i gazu nie spala...

16 godzin temu, animus napisał:

Raczej do góry.

Owszem, jako że gorące powietrze leci... jakby do góry...

16 godzin temu, animus napisał:

Czyli trzeba cały czas tam majstrować.Tamto bezobsługowe.

Tiaaaa... tamto samo sobie ustawi 20 stopni i jeszcze co tam sobie ustawi...

A ten piecyk ustawiasz na max, po paru minutach jak zagrzeje zimne pomieszczenie - ustawiasz na grzanie tylko jednym polem katalitycznym i..... koniec majstrowania... po trzecim kieliszku można całkowicie wyłączyć...

Link do komentarza
16 minut temu, aru napisał:

a produktem spalania gazu jest.......

Dlatego ktoś tam słusznie zaproponował grzanie elektryczne!

 

17 minut temu, aru napisał:

gdy szyby ściany będą zimne, a powietrze ogrzane będzie gazem to będzie....

mokro... tu i tam...

 

ale jak będzie grzanie nawet elektryczne i "ludzkie", i ci ludzie będą żyć, spożywać zimne i gorące to i tamto, rozmawiać, a może i tańczyć - to też, gdy szyby ściany będą zimne, to będzie...

Link do komentarza

w sumie jak okazjonalnie to prąd ma tu chyba najlepsze zastosowanie

dużo szkła więc ciepło będzie zwiewać, ale zwykły konwektorowy grzejnik by dał radę, cenowo bezkonkurencyjny 50-90PLN,

ja czasami dogrzewam takim chałupkę drewnianą (no nie całą :) ), jak mi się nie chce palić w piecu

Link do komentarza
37 minut temu, aru napisał:

dużo szkła

Może zamiast inwestować w kominek i oprzyrządowanie - zrobi to szkło w postaci zespolonych szyb... już będzie oszczędniej...

Tylko musi powiesić tabliczkę "nie strzelać do pianisty i nie rzucać butelkami"...

Link do komentarza
2 godziny temu, uroboros napisał:

Chyba raczysz żartować...

A to cudo Krafta nie grzeje mebli oczywiście i tlen pobiera nie z powietrza... i gazu nie spala...

Owszem, jako że gorące powietrze leci... jakby do góry...

Nie żartuję.

To od Krafta czy kogo innego grzeje na dole gdzie najzimniej, przez nawiew po nogach, ma inny palnik.

Tamto goowno grzeje do góry w głowę, posiada palnik co produkuje – oprócz ciepła pochodzącego ze spalania – dwutlenek węgla i wodę. Para wodna w połączeniu z dużą zawartością dwutlenku węgla w powietrzu, nie polecam, siedzisz i się trujesz wdychasz spaliny:icon_mrgreen:, konieczne jest wzmożenie wentylowania ogrzewanego pomieszczenia, nadmiar CO₂ sprawia, że bez ciągłego nawiewu świeżego powietrza, w takim pomieszczeniu, odczuwać będziemy coraz bardziej się nasilający dyskomfort..

Nagrzewnica może zasysać powietrze z zewnątrz, wystarczy otwór w ścianie.

Cytat

Tiaaaa... tamto samo sobie ustawi 20 stopni i jeszcze co tam sobie ustawi...


Nagrzewnica ma termostat, sama się uruchamia i wyłącza, ustawiasz żądaną temperaturę i zapominasz,

 

Cytat

A ten piecyk ustawiasz na max, po paru minutach jak zagrzeje zimne pomieszczenie - ustawiasz na grzanie tylko jednym polem katalitycznym i..... koniec majstrowania... po trzecim kieliszku można całkowicie wyłączyć...

a w tym piecyku t trzeba majstrować, bo albo za gorąco, albo za zimno.

Link do komentarza
3 godziny temu, animus napisał:

Nagrzewnica może zasysać powietrze z zewnątrz, wystarczy otwór w ścianie.

No, a produkty spalania to zapach lawendy i delikatne dawki ozonowanego, świeżego, nadmorskiego powietrza... nieprawdaż... bo tam nie ma palnika

3 godziny temu, animus napisał:

 co produkuje – oprócz ciepła pochodzącego ze spalania – dwutlenek węgla i wodę.

:scratching:

 

3 godziny temu, animus napisał:

Nagrzewnica ma termostat, sama się uruchamia i wyłącza, ustawiasz żądaną temperaturę i zapominasz,

Czy Ty taką nagrzewnicę masz/miałeś i użytkowałeś, czy znasz ją tylko z tego filmiku?

Link do komentarza
12 minut temu, Croc123 napisał:

To może coś takiego? Piecyk gazowy z nadmuchem?

171522a74a0e88cdfaa303667fce

To to samo, palnik do dupy, dwutlenek węgla i woda.

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Czy Ty taką nagrzewnicę masz/miałeś i użytkowałeś, czy znasz ją tylko z tego filmiku?

Używałem innej firmy.

Taki piecyk też  i słoneczko również.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...