Skocz do zawartości

maj 2020 który wybrać grafit czy zwykły?


Recommended Posts

Napisano

Styropian grafitowy w ostatnich latach bardzo zyskał na popularności i cieszy się dużym uznaniem inwestorów, szczególnie indywidualnych, którzy cenią sobie dobre parametry izolacji. Styropianu grafitowego musimy kupić  mniej niż zwykłego białego, by uzyskać takie same efekty ocieplenia jak w przypadku zwykłego styropianu,  ponieważ ma lepsze  parametry izolacyjne.  Dla porównania; jeśli zastosuje Pan styropian TERMONIUM PLUS fasada o lambdzie 0.031 i grubości 20 cm to można uzyskać ochronę cieplną budynku taką jak w przypadku ocieplenia zwykłym białym styropianem o lambdzie 0.044 i grubości ponad 27 cm.  Porównując ceny zakupu 1 m3 styropianu grafitowego i zwykłego różnice w cenie mogą być obecnie naprawdę niewielkie, a w niektórych przypadkach  Miejmy na uwadze fakt, że drożejące ceny nośników energii są nieuniknione, dlatego warto przed wyborem raz jeszcze się zastanowić, porównać koszty i podjąć najlepszą decyzję. Styropian GALAXY fasada jak i wszystkie płyty styropianowe z oferty Termo Organika „FASADA” wchodzą w skład kompletnego systemu ociepleń. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na  stronie: https://termoorganika.pl/kompletny-system-ocieplen

Napisano

Czy w takiej sytuacji lepiej ocieplić dom 20cm(jak jest w projekcie) grafitowym o lepszych parametrach izolacyjnych i mieć cieplejszy dom, czy możę zwykłym, albo grafitowym 15cm ?

Napisano
11 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

O pieniądzach gentelmani nie dyskutują

Oj tam, oj tam. Nie dyskutują, ale czynią odpowiednie wybory :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...