Skocz do zawartości

Czas na łazienkę - mój pierwszy remont


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Postanowiłem wziąć się za łazienkę. Zrezygnowałem z paneli, o których myślałem jakiś czas temu i zrobię ją tradycyjnie - płytkami. To moje pierwsze takie przedsięwzięcie, więc proszę o wyrozumiałość. :) Jednak w teorii już dużo wiem co i jak, bo naoglądałem się filmików na yt.

Jest to łazienka w bloku z wielkiej płyty. Powierzchnia 3,06m2.

 

Moje plany wyglądają następująco: 

 

zaIrYeP.jpg

 

Wszystko co namalowane w paint jest stanem obecnej zabudowy łazienki. Na niebiesko są zaznaczone dopływy i odpływy. Na czerwono stara zabudowa (wanna, umywalka i kabina).

 

YPNf24W.jpg

 

 

Płytki są klejone starym sposobem na cement. Są już odparzone i same odpadają, a na ścianie zostają placki cementu. Chciałbym na to dać jakieś ścianki budowlane 3-5 mm, żeby nie bawić się w równanie ścian - szczególnie przy prysznicu. Czy w tym wypadku muszę skuwać stary cement na których były przyklejone płytki?

 

Produktów jest tyle, że głowa mała. Nie wiadomo które wybierać. Stąd prośba o podanie sprawdzonych produktów z rozsądnej półki cenowej. Chciałbym zaopatrywać się w Castoramie lub Obi, bo mam je najbliżej.

 

Potrzebuję:

 

1. płyty budowlane 3-5mm do stref mokrych (prysznic)

2. Klej do tych płyt

3. szpachlę do łączeń na płytach

4. grunt pod płyty (i na płyty też?)

5. coś na hydroizolację

6. klej do płytek glazurowych

7. fuga (obojętnie jaka czy też są różne jakości?)

 

 

Plan działania miałbym następujący. Robiłbym tę łazienkę na raty. Najpierw robiłbym ten kącik 90x90 gdzie ma stać prysznic. Czyli skuwam płytki, demontuje wannę, przyklejam płyty budowlane, na to płytki glazurowe, montuje brodzik i wówczas przełączam hydraulikę ze starego punktu do nowego. Instaluję kabinę i voilà. Dzięki temu podczas remontu nie będzie można korzystać z łazienki tylko przez 1-2 dni. Potem zrobię resztę łazienki na spokojnie.

Czy o niczym nie zapomniałem?

 

Co prawda o hydraulice nie mam żadnego pojęcia, więc zrobię tylko miejsce na dopływ w ścianie do prysznica, a do zrobienia rur wezwę fachowca.

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
Napisano

Po pierwsze - umywalkę przenieś na miejsce starej kabiny - będzie więcej miejsca na ruchy i nie będziesz obijał biodra, wchodząc do łazienki.

Drugie - co masz na myśli pisząc  "płyta budowlana 3 - 5 mm".

Radziłbym jednak równać ściany np. zaprawą tynkową (ja robiłem chemią Atlasa). Jeśli stare placki zaprawy, na której klejone były płytki są stabilne, to nie musisz ich usuwać, choć w tak niewielkiej łazience liczy się każdy centymetr powierzchni...

 

Może pstryknij fotkę tej ściany z kominem i starą wanną...

Napisano

O jakichś płytach budowlanych grubości 3-8 mm czytałem niedawno ale nie mam pojęcia co to jest. Kosztują kilka razy więcej niż płyta g-k

Napisano

Aaaaaa, faktycznie! płyta ultrament... byłem z dziesięć lat temu na szkoleniu w sprawach stosowania tych płyt... drogie i moim zdaniem do nieco innych zastosowań...

 

To już lepiej zwykłą, wodoodporną płytą g/k wyłożyć, chociaż uważam, że najlepiej skuć kawałki zaprawy betonowej, ułożyć "żyletki" 6 mm i wyrównać zaprawą tynkarską!

Napisano
19 minut temu, uroboros napisał:

Aaaaaa, faktycznie! płyta ultrament... byłem z dziesięć lat temu na szkoleniu w sprawach stosowania tych płyt... drogie i moim zdaniem do nieco innych zastosowań...

 

To już lepiej zwykłą, wodoodporną płytą g/k wyłożyć, chociaż uważam, że najlepiej skuć kawałki zaprawy betonowej, ułożyć "żyletki" 6 mm i wyrównać zaprawą tynkarską!

i dobra hydroizolacja

ale dobra hydroizolacja jest w interesie remontującego przy każdym rodzaju materiału

Napisano

Jestem fanem hydroizolacji i może - uważając to za oczywistą oczywistość - o niej nie wspomniałem :bezradny:

 

Dobrze, że czuwasz!!!:91_thumbsup:

Napisano

W takim razie wodoodporna płyta g/k spełni tę rolę tak samo. Potrzebuję jednak czymś ją przykleić, zagruntować. Jakieś produkty polecacie?

2 godziny temu, uroboros napisał:

Radziłbym jednak równać ściany np. zaprawą tynkową (ja robiłem chemią Atlasa).

 

Nie równałem nigdy ścian takim czymś. Wydaje się trudne, a i tak pewnie wyjdzie mi krzywo. Wolę nie ryzykować.

 

Napisano
1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał:

i tak pewnie wyjdzie mi krzywo.

Nie zdajesz sobie sprawy, jak krzywo można położyć płytę g/k :zalamka::icon_rolleyes:...

 

1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał:

wodoodporna płyta g/k spełni tę rolę tak samo

No, prawie tak samo... tylko ona ma 12,5 mm grubości plus placki kleju - to daje 3 - 4 cm... a jeszcze korekta pionu w wielkiej płycie... :zalamka:

 

Aaa, właśnie - jak wyglądają piony ścian?

Napisano (edytowany)
59 minut temu, uroboros napisał:

Aaa, właśnie - jak wyglądają piony ścian?

Chyba dobrze, jeszcze nie skuwałem płytek, ale na oko te co są to równo z kątami 90 stopni i sufitem.

 

Płyty g/k i płyty budowlane są po to chyba żeby ułatwiać pracę. Tak przynajmniej przekonują producenci. W każdym razie nie upieram się na to rozwiązanie, tylko obawiam się komplikacji przy krzywiznach, gdy już skuje płytki i zaprawę. A szczerze powiedziawszy (po remoncie całego mieszkania) mam już dość tych krzywizn, kładzenia gładzi, profilowania krawędzi i maskowania tapetami...

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

rekomendujemy takie rozwiązanie:

- wyrównanie nierówności zaprawami webercem plan 10 lub webercem plan 60 - w zależności od ubytków,

- hydroizolacja: w zależności od typu obciążenia wodą: uniwersalnym i bardzo skutecznym rozwiązaniem jest hydroizolacja mineralna dwuskładnikowa: webertec Superflex D3, więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3 lub jednoskładnikowa weber.tec 824.

- klej, w zależności od wielkości płytek, polecamy niepylący weber ZP414https://www.pl.weber/ukladanie-plytek/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414

 

Więcej o produktach do remontu łazienki znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/lazienka

 

Zachęcamy do kontaktu. :)

  • 3 lata temu...
Napisano

Szanowni Państwo,
W łazience warto stosować materiały o podwyższonej odporności na kondensację pary wodnej. Do wykończenia powierzchni sufitów i ścian rekomenduję gładź wapienną Śnieżka Acryl-Putz RV13 Renova. Gładź może być aplikowana na różnego rodzaju podłoża. Jest elastyczna, ma długi czas obróbki i nie pęka.

  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie licz na to, że wyciszysz działkę do tych 35 - 40 dB w takim miejscu zlokalizowaną... Nawet kilkumetrowej wysokości ekran akustyczny - taki, jakie stawiają przy drogach szybkiego ruchu - nie załatwi tego Mieszkam 250 m od eSki, oddziela mnie od niej pas szerokości około100 m lasu mieszanego i słyszę każdy niemal pędzący pojazd (nie mówię o motocyklach z "ulepszonymi" wydechami ) - ekranu nam nie postawili... Około 700 m od okien jest linia kolejowa Warszawa - Lublin, od niej również "oddziela" nas pas ze 150 m szerokości lasu, również mieszanego... Słychać każdy przejeżdżający skład pociągu - o godzinie  +- 23:40 przejeżdża skład 43 wagonów z węglem Zupełnie inaczej słychać samochody i pociągi w suche dni, a inaczej "po rosie", gdy powietrze jest mocno wilgotne - wtedy wydaje się, że jeżdżą one tuż pod oknami Zaznaczam, że las jest mieszany, bo jest różnica zimą, a miesiącami, gdy są gęste liście na drzewach... Nie mierzyłem natężenia hałasu, ale BYŁ on mocno zauważalny w pierwszych tygodniach zamieszkania - po jakimś czasie przestaje się słyszeć te hałasy, przestają być zauważalne, przeszkadzające i uciążliwe... czasami się je słyszy, ale ucho przyzwyczaja się... Można próbować odgradzać się parkanami, szpalerami tui, czy innych roślin, ale i tak trzeba będzie zaakceptować pozostałe szumy i odgłosy...   Albo szukać innej lokalizacji     Podejrzewam, że takie dane uzyskasz tylko doświadczalnie dla określonej lokalizacji...
    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...