Skocz do zawartości

Dobudowa parterowa do domu jednorodzinnego


Recommended Posts

Witam 

Mam pytanie, mianowicie

Chce zrobić dobudówke parterową 25m2 do domu jednorodzinnego, miejsce jest dobre, są zachowane odpowiednie odstępy od sąsiadów itp, jaki może być koszt takiej budowy? 

Czy dobrym pomysłem jest kupno np:drewnianego domku całorocznego I dostawienie go ściana w ścianę I połączeniu drzwiami obu budynków?

Czy lepszym rozwiązaniem jest wymurować?

oraz czy potrzebuje pozwolenie na budowę, czy tylko zgłoszenie?

Dodam, że kompletnie się nie znam więc zanim zacznę robić wolałbym wiedzieć mniej więcej na co muszę się szykować 

Pozdrawiam serdecznie 

 

 

 

20200417_075926.jpg

Link do komentarza

Budynek stoi 20lat,część do której chce dołączyć dobudówke parterową jest murowana,ona służy jako piwnica, ale taka, że spokojnie można ją adaptować na mieszkanie, ponieważ nie jest pod ziemią, na załączonym zdjęciu jest okno do garażu, właśnie do tej części chce dołączyć dobudówke I przerobić to na mieszkanie

Edytowano przez Janek Pieprzyk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Janek Pieprzyk napisał:

 

Chce zrobić dobudówke parterową 25m2 do domu jednorodzinnego.

Czy dobrym pomysłem jest kupno np:drewnianego domku całorocznego I dostawienie go ściana w ścianę I połączeniu drzwiami obu budynków?

A czemu ta dobudówka miałaby służyć?

To ma być do zamieszkania?

 

Edit:

zanim napisałem pojawiła się odpowiedź, sorry.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
13 godzin temu, Janek Pieprzyk napisał:

Chce zrobić dobudówke parterową 25m2 do domu jednorodzinnego, miejsce jest dobre, są zachowane odpowiednie odstępy od sąsiadów itp, jaki może być koszt takiej budowy?

Najważniejsze, to wiedzieć co możesz dobudować (patrz post wyżej - taką info z gminy musisz posziadać) -  i konkretnie wiedzieć, co sam potrzebujesz, jaki chcesz mieć finalny program, wygląd, podział.

Dopiero do tego dopasować koncepcję zawierającą nowy wygląd pomieszczeń i przeznaczenie, wygląd całości, kształt dobudowy i z czego ta dobudowa.

Jedno jest pewne - dobudowana część powinna być zdylatowana, czyli wybudowana jakby osobno tuż koło istniejącego budynku.

Link do komentarza

Kombinujesz nie w tą stronę...

Tak jak pisze zenek, ta dobudówka powinna być dopasowana do bryły całego budynku choćby wyglądem... Masz tam jakiś stromy dach - nie dostawisz tam takiej budki, tylko ze względu na to że będzie taniej...

Pokaż jak wygląda budynek, bo tak, to możemy tylko ogólnikami sypać...

Link do komentarza
1 godzinę temu, Janek Pieprzyk napisał:

bez fundamentu to koszt około 35-40 tysięcy za 25m2-30m2

Nie wiem czy masz np znajomego murarza albo dwóch myślących fachowców. Ale za te pieniądze to ja bym zdecydowanie murował. Oczywiście jeśli ma to być coś w rodzaju kostki a nie fantazyjnej przybudówki z "wodotryskami"

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...