Skocz do zawartości

Panele do łazienki


Recommended Posts

Cześć,

zażyczyłem sobie wykończenie łazienki (3m^2) panelami na ścianach i panelami na podłodze.
Panele muszą być jednak odporne na stały kontakt z bieżącą wodą - szczególnie od strony prysznica.

Chcę uzyskać taki efekt:panele_z_drewna_na_scianie_w_lazience_w_

 

Dowiedziałem się, że panele muszą być winylowe, ponieważ tylko te są odporne na wilgoć.

Moje pytania - gdzie takie panele mogę dostać? I czy panele podłogowe od paneli ściennych się czymś różnią? Muszę stosować jakiś podkład na podłogę i na ściany?

Link do komentarza
15 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

odporne na stały kontakt z bieżącą wodą

A co Ty będziesz miał wodospad, cieknący po ścianie?

NORMALNIE ściany mają sporadyczny kontakt z wodą, większe zalanie na bieżąco wycierasz, parę wodą po gorącej kąpieli usuwa wentylacja, więc skąd zakładasz stały kontakt z bieżącą wodą O.o

 

Takiego efektu nie uzyskasz panelami, bo ja nie widziałem tak wąskich paneli, jakie chcesz mieć na ścianie...

Link do komentarza
16 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Panele muszą być jednak odporne na stały kontakt z bieżącą wodą - szczególnie od strony prysznica.
Chcę uzyskać taki efekt:panele_z_drewna_na_scianie_w_lazience_w_

 

37 minut temu, uroboros napisał:

A co Ty będziesz miał wodospad, cieknący po ścianie?

NORMALNIE ściany mają sporadyczny kontakt z wodą, większe zalanie na bieżąco wycierasz, parę wodą po gorącej kąpieli usuwa wentylacja, więc skąd zakładasz stały kontakt z bieżącą wodą O.o

 

Myślę że chodziło o te zamontowane w kabinie. (jak widać na zdjęciu)

Wtedy faktycznie będą dosyć mocno narażone na kontakt z bieżącą , pryskającą na nie wodą.

 

Link do komentarza
4 godziny temu, uroboros napisał:

A co Ty będziesz miał wodospad, cieknący po ścianie?

Tak. W kabinie prysznicowej :)

 

Napisałem jasno:

Cytat

Panele muszą być jednak odporne na stały kontakt z bieżącą wodą - szczególnie od strony prysznica.

 

więc nie wiem czemu się domyślacie o co mi chodziło... :icon_rolleyes:

 

 

Przykładowo, chciałbym położyć takie panele: https://www.castorama.pl/panel-motivo-330-q-trecento-carr-id-1104369.html

 

Wychodzi na to, że w kabinie prysznicowej będzie 6 takich kawałków w rogu łazienki.

 

I teraz jak to zrobić? Dać pod to podkład wodoodporny? Wypełnić jakimś spoiwem uszczelniającym?

Link do komentarza
4 minuty temu, Piotr_Budowniczy napisał:

o co mi chodziło.

Faktycznie - spojrzałem na lewą ścianę, nie na kabinę prysznicową za szkłem... moja wina :ih:

 

Ale jak wyrównasz ścianę, zabezpieczysz ją dobrą hydroizolacją , to pewnie można ją okleić tymi panelami...

chociaż te...   z linku CIUT różnią się od tych na zdjęciu :icon_mrgreen: bardziej myślałem o panelach winylowych ze wzorem drewnopodobnym - tak jak sugerowało dodane zdjęcie, niż o "marmurowych", tych z linku...

 

 

Link do komentarza
19 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:


zażyczyłem sobie wykończenie łazienki (3m^2) panelami na ścianach i panelami na podłodze.

 

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że w tych poziomych szczelinach na ścianie będziesz miał za całkiem niedługo ogród botaniczny skrzyżowany z ogrodem zoologicznym. Na podłodze też. Źle Ci nie życzę, ale nie jest to zbyt ciekawe sąsiedztwo.

 

PS. Panele winylowa są jak rodzina. Ładnie wyglądają wyłącznie na fotografiach. Odradzam serdecznie, nie rób wiochy.

Link do komentarza
32 minuty temu, uroboros napisał:

Ale jak wyrównasz ścianę, zabezpieczysz ją dobrą hydroizolacją , to pewnie można ją okleić tymi panelami...

chociaż te...   z linku CIUT różnią się od tych na zdjęciu :icon_mrgreen: bardziej myślałem o panelach winylowych ze wzorem drewnopodobnym - tak jak sugerowało dodane zdjęcie, niż o "marmurowych", tych z linku...

 

 

 

Na razie obojętna grafika, nad tym zastanowię się jak już będę wiedział czy coś z tego da się zrobić. Zdjęcie przedstawia tylko koncept stosowania paneli winylowych w łazience.

 

Układałbym je oczywiście pionowo, a nie jak na obrazku. W sumie potrzebuje ~20 takich paneli ściennych na całą łazienkę aby pokryć wszystkie ściany.

 

 

A wgl skąd ten pomysł? Z lenistwa i oszczędności względem robienia płytek. Tylko czy ten pomysł jest racjonalny na dłuższą metę?

 

 

Chodzi mi bardziej o coś takiego: (bardzo ciężko znaleźć jakiekolwiek zdjęcia z takich rozwiązań)

MB-Mineral-Imperial-Grey-Situ.jpg

 

A to jest mój projekt łazienki:

zaIrYeP.jpg

(toaletę mam w innym pomieszczeniu)

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
27 minut temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Tylko czy ten pomysł jest racjonalny na dłuższą metę?

Otóż to!!! Uważam - tak jak i retrofood - że nie jest to dobry pomysl!

Niedługo dopłacisz za demontaż i wyrzucenie tych paneli, ponowne równanie ścian i zrobienie PRAWDZIWEJ ściany w łazience... per saldo dostaniesz po kieszeni... i lenistwo wyjdzie bokiem...

 

W jakim stanie masz teraz swoją GIGANTYCZNĄ łazienkę?

Gdzie masz odpływ kanalizacji (z brodzika)?

Widzę "projekt"

Link do komentarza

Glazurę zrób tylko tam, gdzie jest konieczna, czyli w kabinie i nad umywalką, resztę można malować jakąś DOBRĄ farbą - a są takie dostępne.

 

ten "komin" 17 cm to pewnie kominy wentylacyjne?

 

Co znaczą te strzałeczki przy umywalce?

Link do komentarza
20 minut temu, uroboros napisał:

W jakim stanie masz teraz swoją GIGANTYCZNĄ łazienkę?

Gdzie masz odpływ kanalizacji (z brodzika)?

Widzę "projekt"

 

Teraz płytki odpadają ze ścian. Ostatni remont był 26 lat temu.

 

Jeszcze nie znalazłem brodzika. Z doprowadzeniem dopływu i odpływu nie będę miał problemu.

 

2 minuty temu, uroboros napisał:

Glazurę zrób tylko tam, gdzie jest konieczna, czyli w kabinie i nad umywalką, resztę można malować jakąś DOBRĄ farbą - a są takie dostępne.

 

ten "komin" 17 cm to pewnie kominy wentylacyjne?

 

Co znaczą te strzałeczki przy umywalce?

Dobry pomysł.

 

Te 17 cm to półka ceglana na różnej wysokości (usunę ją przy kabinie). Komin jest w lewym górnym rogu.

 

Strzałki oznaczają umywalkę przesuwną...

 

...Nie no, żart. :D Prawdopodobnie ją ustawię trochę dalej od wejścia, żeby nie wadziło.

Link do komentarza
2 godziny temu, Piotr_Budowniczy napisał:

 

A wgl skąd ten pomysł? Z lenistwa i oszczędności względem robienia płytek. Tylko czy ten pomysł jest racjonalny na dłuższą metę?

 

Chodzi mi bardziej o coś takiego: (bardzo ciężko znaleźć jakiekolwiek zdjęcia z takich rozwiązań)

Ciężko znaleźć zdjęcia, bo takim szajsem trudno się przecież chwalić.

Nie zapominaj więc o maksymie Nie stać Cię na tanie wykończenie łazienki.

Łazienkę wykończ dobrze, bo inaczej szybko pożałujesz i lenistwa, i taniości.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
    • Można też sobie zrobić zakwas z buraków, podobno to najlepszy probiotyk. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Podobno lepiej uzupełniać bakterie jogurtem i kefirem niż tylko kiszonkami
    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...