Skocz do zawartości

Wzmocnienie ugiętego stropu


Recommended Posts

Cześć. Jestem na forum pierwszy raz. Szukam sposobu na wzmocnienie ugiętego stropu. Sprawa wygląda tak: dom jest z lat 70 składa się z suteryn, parteru , pietra i niezamieszkanego poddasza. Pomieszczenia na parterze i piętrze są takie same,  suteryny różnią się tylko tym że jest w 1/4 budynku to  garaż (belki wzmacniające w suterynach są tam gdzie powinny być i nie są popękane).Na stropach betonowych były tregle i deski a przestrzeń pod deskami wypełniona piaskiem i hasiem .Po zdemontowaniu desek i tregli (chcę ułożyć 5 cm styropianu i 5/6 cm wylewki) chodząc po stropie czuć delikatne drgania, pomieszczenia 5m/4m. Największe  ugięcie jest na stropie miedzy poddaszem a piętrem w jednym pokoju większe w drugim mniejsze.Ugięcie jest około 6 cm,  strop jest za zbrojony drutem nieżebrowanym w jedną stronę idzie drut fi 10 mm 12 mm a w drugą fi 6 mm oczka około 12 cm 15 cm. Myślałem nad wzmocnieniem tego stropu, wstawić 2 sztuki  dwuteownika 100 heb rozmieszczonego symetrycznie pod stropem między ścianą zewnętrzną a nośną  ( na ścianie 4 m) lub ulać belkę szerokość 150mm na 100mm za zbrojoną drutem żebrowym 12mm połączonym ze zbrojeniem stropu .

Link do komentarza

Dość duże to ugięcie, ale nie wiadomo, czy to ugięcie, czy tak było zaszalowane?

A czy są jakieś pęknięcia?

Zamieść jakiśrysunek, fotki.

Ja bym radził jednak wizytę na miejscu jakiegoś konstruktora

7 godzin temu, romgo napisał:

ulać belkę szerokość 150mm na 100mm za zbrojoną drutem żebrowym 12mm połączonym ze zbrojeniem stropu

Taka belka (4m dług) to chyba ledwo siebie utrzyma. Tak na oko oceniam.

Link do komentarza

Nie ma pęknięć od strony pokoju (na suficie)jest tylko pęknięcie od strony strych przy ścianie . Belki raczej nie będę ulewać  tylko podeprę dwuteownikiem 100 lub 120 po środku dwie sztuki złączone ze sobą. Na strych będzie tylko ocieplenie na stropie. Fotki postaram się zrobić po świętach ,nie mieszkam tam remontuje cały dom.Pozdrawiam cześć

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...