Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
romgo

Wzmocnienie ugiętego stropu

Recommended Posts

Cześć. Jestem na forum pierwszy raz. Szukam sposobu na wzmocnienie ugiętego stropu. Sprawa wygląda tak: dom jest z lat 70 składa się z suteryn, parteru , pietra i niezamieszkanego poddasza. Pomieszczenia na parterze i piętrze są takie same,  suteryny różnią się tylko tym że jest w 1/4 budynku to  garaż (belki wzmacniające w suterynach są tam gdzie powinny być i nie są popękane).Na stropach betonowych były tregle i deski a przestrzeń pod deskami wypełniona piaskiem i hasiem .Po zdemontowaniu desek i tregli (chcę ułożyć 5 cm styropianu i 5/6 cm wylewki) chodząc po stropie czuć delikatne drgania, pomieszczenia 5m/4m. Największe  ugięcie jest na stropie miedzy poddaszem a piętrem w jednym pokoju większe w drugim mniejsze.Ugięcie jest około 6 cm,  strop jest za zbrojony drutem nieżebrowanym w jedną stronę idzie drut fi 10 mm 12 mm a w drugą fi 6 mm oczka około 12 cm 15 cm. Myślałem nad wzmocnieniem tego stropu, wstawić 2 sztuki  dwuteownika 100 heb rozmieszczonego symetrycznie pod stropem między ścianą zewnętrzną a nośną  ( na ścianie 4 m) lub ulać belkę szerokość 150mm na 100mm za zbrojoną drutem żebrowym 12mm połączonym ze zbrojeniem stropu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dość duże to ugięcie, ale nie wiadomo, czy to ugięcie, czy tak było zaszalowane?

A czy są jakieś pęknięcia?

Zamieść jakiśrysunek, fotki.

Ja bym radził jednak wizytę na miejscu jakiegoś konstruktora

7 godzin temu, romgo napisał:

ulać belkę szerokość 150mm na 100mm za zbrojoną drutem żebrowym 12mm połączonym ze zbrojeniem stropu

Taka belka (4m dług) to chyba ledwo siebie utrzyma. Tak na oko oceniam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pęknięć od strony pokoju (na suficie)jest tylko pęknięcie od strony strych przy ścianie . Belki raczej nie będę ulewać  tylko podeprę dwuteownikiem 100 lub 120 po środku dwie sztuki złączone ze sobą. Na strych będzie tylko ocieplenie na stropie. Fotki postaram się zrobić po świętach ,nie mieszkam tam remontuje cały dom.Pozdrawiam cześć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sposób wzmocnienia stropu wymaga zawsze dostosowania technologii do konkretnych warunków i powinien to zrobić uprawniony projektant ustalając m. in.

przekroje i rozstawienie zbrojenia, klasę i grubość betonu, sposób kotwienia i t d.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...