Skocz do zawartości

Pomocy gruntowalem ściany wytynkowanej gruntem mira co teraz zrobić


Recommended Posts

Napisano

Witam mam pytanie odnośnie gruntu Mira 4180 a mianowicie gruntowalem ściany w mieszkaniu gdzie położone były tynki żeby położyć gipsy wspomnianym gruntem rozczienczonym wedle instrukcji na 5 L gruntu 15L wody i jak widać zawadzilem kawałek ręka a akurat miałem mokra od gruntu i się kleiła wiec odeszło to wszystko jak na załączonym obrazku w mniejszym stopniu lecz jak to zobaczyłem zacząłem odrywać wokół i tak zaczęło odchodzić ze teraz nie wiem co robić czy zostawić to wszystko jak jest czy zrywać wszystko izagruntować ct 17 ponownie pod gips

36175A4A-54F8-4129-893B-29BF0B4F65AB.jpeg

BEE39F6E-3006-4DAC-8061-B00EA9F96A0B.jpeg

65199979-16C3-4FB9-9D5C-4BB2F7AA4384.jpeg

CB60EE30-BEA0-4E15-8E3B-B1CD29472F13.jpeg

Napisano
27 minut temu, Bukos-WML napisał:

gruntowalem ściany w mieszkaniu gdzie położone były tynki

Co to za tynki? Dawno kładzione?

Napisano

Czyli zrywać wszystko ręcznie bądź przeszlifować żyrafa i zagruntować ct 17 Tak mianowicie nie wiem czemu się tak stało ale rzeczywiście on nie wchłonął się bo schodzi jak papier 

Co do nasiąkliwości wchłania wodę dość szybko 

Napisano (edytowany)

Nie ta zagruntowana powierzchnia nie wchłaniania wody jak przeciągnąłem kawałek zagruntowanej ściany pędzlem to robi się mokra i świecąca ale wody nie wchłania i nie jest tak ze to odchodzi samo tylko dopiero jak się potrze np palcem trochę w jednym miejscu wtedy zaczyna się łuszczyć i odchodzi jak na załączonych obrazkach.. 

Czy może naciągnąć na to siatkę elewacyjna gdyż tam gdzie np. Zarabiałem kanały pod kable tv tynkiem i tez są przegruntowane nie ma takiego czegoś jak tutaj na ścianie która była wytynkowana dużo wcześniej... 

Edytowano przez Bukos-WML (zobacz historię edycji)
Napisano
51 minut temu, Bukos-WML napisał:

Co do nasiąkliwości wchłania wodę dość szybko 

Mówisz o miejscu z którego usunąłeś złuszczony "grunt"?

Jak reaguje na moczenie ten kawałek?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

nie wsiąkał w tynk co może wskazywać na wadę gruntownika.

Masz jeszcze opakowanie po gruncie? jaka jest data przydatności preparatu? czy w czasie przechowywania nie zamarzł?

Ewidentnie grunt nie był "dobry"!

Napisano

Mam jest 07.2020 a był trzymany w piwnicy w ciepłym miejscu w sumie. Mam pytanie co teraz zrobić zrywać wszystko i co nie zejdzie przetrzeć żyrafa i ponownie zagruntować np ceresitem ct17 ? 

Napisano
1 minutę temu, Bukos-WML napisał:

zrywać wszystko i co nie zejdzie przetrzeć żyrafa i ponownie zagruntować np ceresitem ct17 ? 

Chyba innego wyjścia nie ma .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...