Skocz do zawartości

Jakie są zalety i wady płyt gipsowo-kartonowych?


Recommended Posts

Napisano

Oprócz ogólnych zalet związanych z wyeliminowaniem robót mokrych, dla wielu osób bardzo ważne jest to, że gips jest materiałem ekologicznym. To po prostu naturalny materiał mineralny (skała) uformowany w płyty i oklejony papierem. Nie zawiera więc substancji chemicznych, które mogłyby być szkodliwe dla zdrowia lub środowiska.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/181-jakie-sa-zalety-i-wady-plyt-gipsowo-kartonowych

Gość Jerzy
Napisano
Obawiam się, plyty regips są robione głównie z gipsu syntetycznego powstającego z odsiarczania spalin w elektrowniach. Jeżeli nawet gips kopalny znajduje się w płytach regips, to w zdecydowanej mniejszości. Słyszałem o radioaktywności gipsu syntetycznego.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Gdybym miała te wiedzę 13 lat temu, to bym nie położyła gk w łazience. Sprzedawcy i glazurnik mnie oszukali. Po pęknięciu rury mam grzyba pod glazurą, kilka płyt bezfugowych już skutych, kolejne pewnie też trzeba będzie. Łazienka w strasznym stanie, grzyb w pokoju, przedpokoju, wypaczone framugi drzwi drewnianych. Więcej gk nie chcę widzieć!!!
  • 5 miesiące temu...
Gość zatroskany
Napisano
ja z kolei słyszałem że po ulicach nowego Yorku biega radioaktywny zielony koleś
Napisano
Dnia 3.10.2020 o 16:02, Gość B. napisał:

Gdybym miała te wiedzę 13 lat temu, to bym nie położyła gk w łazience. Sprzedawcy i glazurnik mnie oszukali. Po pęknięciu rury mam grzyba pod glazurą, kilka płyt bezfugowych już skutych, kolejne pewnie też trzeba będzie. Łazienka w strasznym stanie, grzyb w pokoju, przedpokoju, wypaczone framugi drzwi drewnianych. Więcej gk nie chcę widzieć!!!

 

Ty nadal nie masz wiedzy. Bo gips obwiniasz o skutki braku izolacji w łazience. Chyba, ze ta pęknięta rura była własnie z gipsu, wtedy sorry.

Napisano

Szanowni Państwo,
Płyty gipsowo-kartonowe są wygodnym rozwiązaniem, pozwalającym na stosunkowo szybkie wykończenie wnętrz , pod warunkiem, że dobrze przygotujemy podłoże, wykorzystamy do montażu i spoinowania odpowiednie materiały oraz właściwą  technologię pracy. W przypadku klejenia płyt, podłoże musi być oczyszczone i zagruntowane (np. gruntem polimerowym Śnieżka Acryl-Putz® GU40). Do klejenia warto zastosować klej, który jest plastyczny i umożliwia swobodne korygowanie pozycji płyty (Śnieżka Acryl-Putz® KG31). Do spoinowania można zaś wykorzystać masę Śnieżka Acryl-Putz® MS30, która jest odporna na skurcz i pękanie.
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...