Skocz do zawartości

Poprawna izolacja ław i ścian fundamentowych gdy występuje słup żelbet


dedert

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, Chciałbym się dowiedzieć jak poprawnie zaizolować poziomo sytuację kiedy garaż w dylatacji z budynkiem łączy słup dolewany do termoizolacji XPS. Obecnie wygląda to tak:

 

4874e27e2203ee5cgen.jpg

 

Rozumiem że w takiej sytuacji izolacja pozioma występuje dwukrotnie - na ławie i później na ścianie z bloczka czyli pod gazobetonem (zaznaczone czerwonym poniżej). Czy łączymy je później pionową izolacją na ścianie z bloczka betonowego? A co w sytuacji gdy występuje słup wylewany w jednym ciągu z przyszłym stropem? Pod słupem będzie izolacja pozioma ale później już nie mam takiej możliwości (musiałbym słup wylewać na raty). Czy wystarczy taki słup zaizolować tylko pionowo od zewnątrz?

 

7265a561aed0faedgen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

To już chyba trzeci, albo czwarty temat w sprawie fundamentów  tego samego garażu przybudowywanego narożnie do budynku...

Napisano
11 minut temu, uroboros napisał:

To już chyba trzeci, albo czwarty temat w sprawie fundamentów  tego samego garażu przybudowywanego narożnie do budynku...

No coż- drąży temat. W sumie lepiej przed - niż po fakcie :14_relaxed:

Napisano
45 minut temu, zenek napisał:

No coż- drąży temat. W sumie lepiej przed - niż po fakcie :14_relaxed:

No tak... nie śledzę tych drążeń, ale jak do tej pory TUTAJ nie dodrążył się, to jakie jest prawdopodobieństwo, że NAGLE się dodrąży?

Myślę, że bliskie zeru...:bezradny:

Napisano

nie będę szukał tematów... niech tematy szukają mnie :scratching:...

 

1 minutę temu, zenek napisał:

ile się dodrążył.

 ile dodrążył, czy się dodrążył?

Napisano (edytowany)

Uważacie w takim razie że to forum nie jest odpowiednim miejscem żeby rozwiązywać takie problemy? Uprzedzając kolejne niepotrzebne rady - nie, kierownik nie pomoże mi rozwiązać tego problemu bo wielu uważa że beton nie potrzebuje izolacji. A ja chcę po prostu wiedzieć. Jeśli opis jest nieczytelny to obrazkowo. Czy i jak w miejscu zaznaczonym na niebiesko potrzebna jest jakakolwiek izolacja? Pod słupem jest ale w tym miejscu już być nie bo technologicznie jest to trudne (słup będzie wylewany razem z wieńcem)

 

87e865be433e3191gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, dedert napisał:

Uważacie w takim razie że to forum nie jest odpowiednim miejscem żeby rozwiązywać takie problemy?

Forum jest dla takich problemów :14_relaxed:

4 godziny temu, dedert napisał:

Pod słupem jest ale w tym miejscu już być nie bo technologicznie jest to trudne (słup będzie wylewany razem z wieńcem)

Słup jest wylewany razem ze stopą - więc tam i niżej też jest kłopot. Izolacja nie może przecinać zbrojenia. 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

No wiem że nie może, ale terez myślę że to przecież bez sens u bo w tym wypadku wystarczy że będą boki ścian fundamentowych zasmarowane które izolują od zewnątrz, i pod bloczkami również a zawibrowany słup i tak jest po części wodoodporny

Napisano

A może lepiej nie smarować. Masz dreny, one wysuszają teren obok murów, nad stopami fundamentów. To co fundament stopą nabierze, może odda powyżej do w miarę suchego środowiska drenu z obsypką. Ja bym tak zrobił. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...