Skocz do zawartości

Fotowoltaika + ogrzewanie elektryczne. Opinie użytkowników


Recommended Posts

Napisano

Możesz zastosować maty grzejne albo folie na ogrzewanie podłogowe. Żadnych grzejników czy pieców akumulacyjnych bym Ci  nie proponował ze względu że ograniczają przestrzeń.

Napisano
1 godzinę temu, MarekLewandowski napisał:

Jest ktoś kto może podpowiedzieć coś w tym temacie ? ;) 

Tak masz telefon do mnie priv zapraszam

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

Warto byłoby zapytać (zapytałem) jak to się sprawuje, bo od uruchomienia trochę czasu upłynęło.

Doczytałem wątek do końca i poprosiłem autora o kontakt - może się zgodzi. Ostatni wpis autora w temacie to luty 2019 - czyli praktycznie koniec sezonu grzewczego ubiegłej zimy. Tego roczna zima jak jest każdy widzi. Jeśli się odezwie będę mógł wyciągnąć wnioski dla siebie.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Maty grzejne są tańsze od PC na etapie inwestycji. Koszty eksploatacji pompy ciepła są 3 razy niższe niż grzanie matami lub folią grzewczą. Pompa  ciepła SCOP około 3,  maty 1.   

 

Przy matach, foliach grzewczych pozostaje do rozwiązania problem CWU. 

 

Ponadto jesteśmy skazani na grzanie prądem, a wielu nie ma pojęcia że ustawa o prosumentach gwarantuje opusty 80% lub 70% na okres 15 lat !   A co jeżeli po tym czasie ustawodawca zmieni zapisy io zamiast magazynowanie energii w sieci będziemy za nią dostawali latem pieniądze po cenach hurtowych np 16 groszy za kWh, a zimą kupowali za 60 groszy ?

 

Największa zaleta grzania elektrycznego to niski początkowy koszt inwestycji. 

 

Napisano

Fotowoltaike założyli moi teściowie, bo akurat ich dom jest bardzo dobrze wystawiony na słońce. Instalacja przebiegła szybko, wygląda to estetycznie i sprawuje się dobrze. Zasila niezbędne urządzenia, w tym ogrzewanie elektryczne. Póki co, czekamy na zimę, wtedy będzie można więcej opowiedzieć :icon_biggrin:

Napisano
Dnia 28.05.2020 o 12:26, marxxx napisał:

Maty grzejne są tańsze od PC na etapie inwestycji. Koszty eksploatacji pompy ciepła są 3 razy niższe niż grzanie matami lub folią grzewczą. Pompa  ciepła SCOP około 3,  maty 1.   

 

Przy matach, foliach grzewczych pozostaje do rozwiązania problem CWU. 

 

Ponadto jesteśmy skazani na grzanie prądem, a wielu nie ma pojęcia że ustawa o prosumentach gwarantuje opusty 80% lub 70% na okres 15 lat !   A co jeżeli po tym czasie ustawodawca zmieni zapisy io zamiast magazynowanie energii w sieci będziemy za nią dostawali latem pieniądze po cenach hurtowych np 16 groszy za kWh, a zimą kupowali za 60 groszy ?

 

Największa zaleta grzania elektrycznego to niski początkowy koszt inwestycji. 

 

Do cwu polecam powietrzna pompę ciepła cena od 2400 za aristona 100 l do 4700 za atlantika 270l , co kto potrzebuje. Co do argumentów na temat rozliczania produkcji z pv to argumenty są z dupy, jaką masz gwarancję że gaz nie będzie 3 razy droższy z uwagi na opłaty emisyjne? Póki co ceny prądu dla odb indyw sa w jakikolwiek sposób dyskutowane a już gazu ziemnego nie. Co do niekorzystnych rozliczeń produkcji z pv to słyszałem o pomysle aby były opłaty za energię nie zużytą w okresie rozliczeniowym (rok) do sieci jako nadmiarową i to ma sens zwłaszcza gratulacje dla osób którym wziśnięto przewymiarowane instalacje PV.

Napisano
Dnia 17.01.2020 o 16:45, MarekLewandowski napisał:

Witam.

 

Jak w temacie bardzo chciałbym poznać (myślę, że nie tylko ja) opinię na temat ogrzewania elektrycznego połączonego z fotowoltaiką. Opinie mile widziane zwłaszcza od użytkowników. :)

Szwagier zamontował 6 paneli x 285 W na stelażu na ziemi orientacja PŁD + przetwornica 3 kW (nie czysty sinus) + grzałka 2kW z termostatem wkręcona w zasobnik cwu. Działa - nie ma buforowania energii ani dodatkowego odbiornika na czas "stygnięcia"/odbioru cwu. W słoneczne dni zagrzewa 150 litrów "migiem". Dobre rozwiązanie do domów na wsi z kopciuchami - nie trzeba latać latem do kotłowni i rozpalać.

 

Ja bym to rozbudował o inwerter off grid z dodatkowymi bateriami do buforowania (np. 2x100 Ahi czystym sinusem na wyjściu + stabilizacja napięcia (AVR). Wtedy można podpiąć urządzenia z układem elektronicznym - TV, Lodówkę, wiatrak a nawet klimatyzator 2kW.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...