Skocz do zawartości

Ile kosztuje ogrzewanie gazem w domu o powierzchni 150 m2?


Recommended Posts

Sposób ogrzewania domu to jedna z najpoważniejszych decyzji, jakie musimy podjąć przy jego budowie. Przede wszystkim dlatego, że koszty ogrzewania to w naszym klimacie główna część kosztów utrzymania budynku. Jednak nie zapominajmy, że wybór sposobu ogrzewania to także decyzje o rodzaju grzejników, ogrzewania płaszczyznowego, sposobie sterowania całością.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/a/246-ile-kosztuje-ogrzewanie-gazem-w-domu-o-powierzchni-150-m2

Link do komentarza
jak sie ma niska emeryture to kto kupi taki kociol ja nie zmienie dlugo poniewasz dach mi cieknie woda lejie sie do domu a niestac mnie na wymiane dachu bo musza zwalic eternit i utilizowac i zalorzyc nowy dach przy takiej drozyznie to nie realne bym zmienil piec i dach my mamy 1800 z zona a leki 800 a oplaty i nazycie zostajie 400 zlotych jak zrobic dach i ogrzewanie niech te zlodziejie pukna sie w glowe ja lekow nie wykupujie wszystkich a mam odlorzyc
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Niestety niewłaściwa polityka dotacji do ocieplania domu i wymiany sposobu ogrzewania jest hamuje postęp w tej dziedzinie. Np. dotacje do fotowoltaiki tylko do mocy 9,99 kW ,a już zainstalowanie 15kW rozwiązuje problem grzewczy w domu. Instalacja elektryczna do ogrzewania jest najtańsza i najprostsza. Ale może lepiej zadymić Polskę elektrowniami węglowymi i kupować drogi gaz z Rosji.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość slawek03100
Dom 165m2 (600m3 kubatura), budowa Dom „Boston 2” 2000-2007. Poddasze PU zamkniętokomurkowa 20cm, ściany styropian 12cm. Okna 2 szybowe 5 komorowe. 2021.01 - roczny koszt ogrzewania 2200zl (+ ciepła woda 1000zl).
Link do komentarza

Zawsze jest ta sama odpowiedź. Zależy, ile ciepła jest potrzebne do ogrzania domu? A to natomiast zależy od wielu czynników: bryła, usytuowanie względem stron świata, ocieplenie przegród, rodzaj wentylacji, rodzaj systemu grzewczego, komfort cieplny narzucony przez domowników + użytkowanie pomieszczeń. I tak można jeszcze długo.

Link do komentarza
Mam junkersa, pogodowke. Ostatnie rachunki za gaz mnie rozwaliły , choć czasem przepalam w normalnym piecu drzewem to i tak rachunek za dwa miesiące 1000zl. Temperatura w pomieszczeniu ustawiona na 20.5st. Na piecu pokrętło na 5. Powiedcie mi proszę jak to ustawić żeby to jedno z drugim grało. Powierzchnia około 180m.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość Dr Mazi
Ja przy domu energooszczędnym płacę 1500-2500 na rok z ciepłą wodą i kuchnią gazową (glass). Metraż 130 m2, koszty realne zwiększające cenę budowy ( ocieplenie ścian 25 cm, strychu 75 cm, podłogi 90 cm, klimatyzacja, rekuperacja, okna passive, ogrzewanie kanałowe, likwidacja mostków ) domu lata 2012-2014 około 40% Temperatura pomieszczeń 21-23 oC
Link do komentarza

pojęcia nie ma o realnych cenach , podaje głupie porównania cytat : gaz z sieci vel gaz z butli dwa razy droższy ...SKA TA CENA PANIE ? Może tak być ale napisz człowieku uczciwie że cena dotyczy butli dzierżawionej !!!! Mam butlę własną i płacę za gaz ok 1,3 zł za litr , dom o powierzchni przeznaczonej do ogrzewania ok 180 m2 ROCZNY podkreślam ROCZNY KOSZT OGRZEWANIA , CWU WYNOSI 3 300 ZŁ !!!!Ściany silka, ocieplenie 20 cm styropian , wylewka anhydrytowa . 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Gosc
Grubosc izolacji to jedno a wykonanie to drugie. Według mne mówienie dom energooszcedny lub pasywny to są tylko frazesy na papierze. Wykonanie w sposób prawidłowy zwykłego domu przyniesie również niskie koszty ogrzewania tylko zrobic to prawidłowo to jest sztuka.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Za moment okaze sie ze twoja instalacja co jest rownowartoscia pozostalej czesci -czyli wiekszosci domu.Elektryk jeszce Ci solary na dach i garaz doradzi z super przeeodami i tak naprawde wyjdze xe ze sam dom to ulamek wydatku jaki trzeba piniesc .Pisanie ze ogrzewanie gazem coraz taniej nas wynosi to zwykle dranstwo i oszustwo jak metoda na wnuczka
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Mam pytanie, ktore mnie nurtuje Otóż kontempluję podłogówkę w domu, dość spory bo przekracza 200 metrów, dół+ piętro i:

1. Rozważam podłogówkę elektryczną pod całością.

Na pewno taniej jeśli chodzi i wykonanie, pewnie mniejsza awaryjność, tylko czy pociągnę to samą fotowoltaiką, czy jednak zeżrą mnie rachunki?

2. Klasyka, czyli ogrzewanie gazowe+podłogówka, niby drożej, ale jednak sposób sprawdzony. Biorę pod uwagę kocioł gazowy. Czy ktoś posiada? 

Nie wiem jednak czy jeśli zdarzy mi się zniknąć na miesiąc w zimie czy coś się z tym nie zadzieje bo i takie historie słyszałem.

3. Jak pkt drugi, jednak z pompą ciepła, niby też drożej, ale na dłuższą metę chyba eksploartacja wyjdzie taniej.

Czy ktoś miał styczność? Szczególnie z 1. opcją?

Jakieś mankamenty, na które trzeba zwrócić uwagę? Awarie, które wam się przytrafiały?

Rady żeby przed budową zmądrzeć?

No i podpunkt ostatni, możliwe że w przyszłości przystosujemy również poddasze, co za tym idzie warto by wtedy taką instalację "Pociągnąć" dalej. Czy jest to możliwe? W których opcjach?

 

Link do komentarza
8 godzin temu, januszkarpaty napisał:

 

Na pewno taniej jeśli chodzi i wykonanie, pewnie mniejsza awaryjność, tylko czy pociągnę to samą fotowoltaiką, czy jednak zeżrą mnie rachunki?
 

Jak będziesz latem grzał to tak. Ale zimą masz za krótki dzień i zwykle pochmurny, więc tego prądu będzie dużo za mało.

 

8 godzin temu, januszkarpaty napisał:

2. Klasyka, czyli ogrzewanie gazowe+podłogówka, niby drożej, ale jednak sposób sprawdzony. Biorę pod uwagę kocioł gazowy. Czy ktoś posiada? 

Nie wiem jednak czy jeśli zdarzy mi się zniknąć na miesiąc w zimie czy coś się z tym nie zadzieje bo i takie historie słyszałem.

 

Kocioł nie wymaga byś przy nim stał gdy pracuje. Wiec twój wyjazd nie robi mu różnicy.
Natomiast jak coś się zepsuje to może się zdarzyć i w kotle gazowym i w falowniku.
W tej chwili pytanie jest czy zakład gazowy w ogóle ci gaz podłączy. Bo w mojej okolicy zawieszono budowę przyłączy.

Awarie mi się przydarzyły trzy w ciągu 8 lat mieszkania, w tym mocno kosztowna czyli wentylator, który był zintegrowany z kilkoma innymi częściami, by nie dawał się tanio naprawić (Junkers). Druga to nieszczelność na jakimś zaworku i trzecia to pęknięty rotametr na rozdzielaczu, który zrobił miniaturową fontannę. 

Ostatnie - w każdej opcji możesz sobie grzać poddasze. Albo wymieniasz kocioł/PC na mocniejszą i ciągniesz nową nitkę (można ją pociągnąć do stropu i zaślepić) albo dokupujesz nowy kocioł/PC (przy kotle trzeba rozbudowac instalację gazową) do grzania tylko góry.

Nie ma sensu na dziś kupować zbyt dużego kotła/PC, jeśli zagospodarowanie poddasza to nieokreślona przyszłość, bo na mniejszej powierzchni nie będą pracować efektywnie.
Chyba, że trafisz na jakiś model z możliwością szerokiej regulacji pracy, ale to musiałbyś wykonać obliczenia obciążeń cieplnych. 

Na dodatek technika i realia ekonomiczne zmieniają się tak szybko, że nie wiadomo co będzie najlepszym wyborem za 10 lat

Link do komentarza
21 godzin temu, januszkarpaty napisał:

Mam pytanie, ktore mnie nurtuje Otóż kontempluję podłogówkę w domu, dość spory bo przekracza 200 metrów, dół+ piętro i:

 

1. Masz już odpowiedź. Na nowych zasadach PV nie ma to za bardzo sensu. Chyba, że masz dostęp do dobrych cen prądu w taniej strefie (G12w/G13) albo taryfy antysmogowej. Wtedy taką opcje można wziąśc pod uwagę - aczkolwiek nie sądzę, żeby projektowanie całego CO pod kątem aktualnej dosępności korzystnej taryfy było dobrym posunieciem. Za 5 lat zmieni się całkowicie taryfa i co wtedy?

2. To może być najlepsza opcja pod warunkiem że zostaniesz podłączony do tego gazu ;)

3. Tak, rozwiązanie droższe, ale eksploatacyjnie tańsze. Droższe, ale pozbawione wad rozwiązania nr 1 - tutaj też jak najbardziej można skorzystać z tańszego prądu w różnych taryfach.

Jeśli jesteś pewny na 100% że będziesz te poddasze adoptować w przyszłości, to najlepiej dać urządzenie z dobraną pod oba wiarianty modulacją mocy. Oczywiście wykonanie wczesniej stosownych obliczeń dla samego dołu i całości powinno być twoim obowiązkiem. I mam na myśli tutaj profesjonalny audyt energetyczny, a nie obliczenia które standardowo są dołączane do projektu

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło. Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  
    • Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane... Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica... Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem... W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle... MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka       A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem...   Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:
    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...