Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza z deskowaniem i papą.


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie!

 

Mam kilka pytań odnośnie ocieplenia poddasza.

 

Moja sytuacją wygląda tak że dach mam pokryty papą na której jest położony trapez. Jest to stare budownictwo. A poddasze użytkowe. Wymiary krokwi to 11×11cm. Dach mam paroizolacyjny przez ww. papę nie ma w szczycie zrobionych żadnych otworów. Wiem że muszę zostawić przerwę wentylacyjna między deskowaniem a wełną tak z 3cm. 

 

1.Czy otwory po obu stronach przy kalenicy będą wystarczające? Czy będę musiał się przez deskowanie i papę przebijać w celu polepszenia wentylacji. 

 

2.Murłate mam ocieplić styropianem od wewnątrz tak aby zachować ciągłość ocieplenia i tym samym nie zagrodzić przerwy wentylacyjnej z pod podbitki?

 

3.Ściana szczytowa dotyka dachu i krokwie stykają się z nią. Będę musiał odciąć od zew 20cm od deskowania i włożyć tam wełnę?

 

4.Krokwie są małe bo 11 jak myślicie jak to zrobić żeby upchnąć między krokwie wełnę. Kupić 10 wepchnąć 7 i następna warstwa wzdłuż? Tylko co z tymi dziurami gdzie są krokwie.

 

5.Jaki patent macie na włazy dachowe?

 

Obecnie jestem za granicą także ciężko o jakiekolwiek zdjęcia ale jak będzie trzeba to się coś wykombinuje.

Pozdrawiam!

Napisano

Jaki jest kąt nachylenia tego dachu? Od tego zależy skuteczność wentylacji.

Szczelina wentylacyjna musi być drożna na całej swojej długości - od okapu po otwory wentylacyjne w kalenicy.

O co chodzi w punkcie 3. nie rozumiem.

Wymiar krokwi jest wyjątkowo mały. O ile ich wytrzymałość jest wystarczająca, to trzeba dodać do nich stelaż na wieszakach. W efekcie będzie można wykonać 2- lub 3-warstwowe ocieplenie. Druga warstwa będzie ułożona poprzecznie do krokwi. To pozwoli uniknąć mostków termicznych.

Zrobienie wyłazu dachowego nie powinno spowodować problemów.

Napisano

Kąt to około 30 stopni. Mam zamiar zrobić dystans z foli paroizolacyjnej pocietej na paski ewentualnie z jakiegoś sznurka. Planuje zrobić dwuwarstwowe 25/30cm. Pierwsza miedzy krokwie 10 cm a druga 15/20cm poprzecznie w stelarzach. Nie przejmować się tą dziura ktora bedzie przy krokwiach kiedy wypuszcze wełne? Najgorszą rzeczą w tym wszystkim która spędza mi sen z powiek jest brak wywietrznikow przy kalenicy. Będę musiał wycinać ostatnią deskę przy szczycie i wkładać tam siatke w celu wentylacji? Odnośnie pkt 3 to nie ma żadnej izolacji miedzy ściana szczytowa a deskowaniem.

Napisano

Przede wszystkim pod deskowaniem trzeba ułożyć folię paroprzepuszczalną mocowaną do boku krokwi ok. 3 cm pod deskowaniem. Uchroni ona przed zamoknięciem wełny w razie przecieku, czy kondensacji na deskowaniu oraz wydmuchiwaniem włókien ocieplenia i utrzyma dystans.  Oczywiście w kalenicy trzeba wyciąć deski i papę,  a pod gąsiory włożyć wróblówkę.  Oczywiście od strony pomieszczenia konieczne jest ułożenie folii paroszczelnej np. pod płytami g-k.

Napisano

Przy kalenicy wycinam jedną deskę po obu stronach. Ściagam gąsior z dachu i zakładam wróblówke. Miedzy krokwie muszę nabic folie paroprzepuszczalna która bedzie pełnić rolę dystansu i ochorny wełny( tylko nie wiem czy jest to aż tak potrzebne ze względu na to że jest podwójna warstwa papy na dachu a na tym jest blacha.)

Następnie kotwy do profili na odpowiednia długość zależna od grubości ocieplenia. Na krokwie w celu zlicowania musze użyć lameli o odpowiedniej grubości. Drugą warstwę ocieplenia poprzecznie układać miedzy profile przymocowane do kotew w które uprzednio wsadziłem wełnę. Tylko teraz dalej nie wiem co z tą ścianą szczytową?

Napisano
4 godziny temu, Maływojtek napisał:

Tylko teraz dalej nie wiem co z tą ścianą szczytową

Dobrze byłoby ocieplić.

Ale chyba nie tak:

6 godzin temu, Maływojtek napisał:

Będę musiał odciąć od zew 20cm od deskowania i włożyć tam wełnę?

Po co 20cm?

Ja wyciąłbym 6cm i wkleił 5cm styrodur.

 

Elewację zewn. będziesz dopiero robił - tak?

6 godzin temu, Maływojtek napisał:

Tylko co z tymi dziurami gdzie są krokwie.

Z jakimi dziurami?

Napisano
3 godziny temu, MrTomo napisał:

Elewację zewn. będziesz dopiero robił - tak?

Tak w przyszłym roku najprawdopodbniej.

 

3 godziny temu, MrTomo napisał:

Z jakimi dziurami?

Z powodu małych krokwi będę musiał wypuścić kilka centymetrów wełny ponad krokwie. I żeby zlicować ocieplenie muszę dać coś na krokwie. Była odpowiedz odnośnie tego ale została usunięta tyle że zdążyłem przeczytać żebym użył lameli.

Napisano (edytowany)

Krokwie możesz nadbić jakimiś listwami grubości 20-30mm i szerokości krokwi.

 

Albo przykleić jakieś paski xps albo styropianu.

 

Potem i tak dasz wełnę w poprzek

 

Ja swoje nadbijałem listwami

9 godzin temu, Maływojtek napisał:

Wiem że muszę zostawić przerwę wentylacyjna między deskowaniem a wełną tak z 3cm. 

I wlot powietrza w okapie

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
22 godziny temu, Maływojtek napisał:

Witam serdecznie!

 

Mam kilka pytań odnośnie ocieplenia poddasza.

 

Moja sytuacją wygląda tak że dach mam pokryty papą na której jest położony trapez. Jest to stare budownictwo. A poddasze użytkowe. Wymiary krokwi to 11×11cm. Dach mam paroizolacyjny przez ww. papę nie ma w szczycie zrobionych żadnych otworów. Wiem że muszę zostawić przerwę wentylacyjna między deskowaniem a wełną tak z 3cm. 

 

1.Czy otwory po obu stronach przy kalenicy będą wystarczające? Czy będę musiał się przez deskowanie i papę przebijać w celu polepszenia wentylacji. 

 

2.Murłate mam ocieplić styropianem od wewnątrz tak aby zachować ciągłość ocieplenia i tym samym nie zagrodzić przerwy wentylacyjnej z pod podbitki?

 

3.Ściana szczytowa dotyka dachu i krokwie stykają się z nią. Będę musiał odciąć od zew 20cm od deskowania i włożyć tam wełnę?

 

4.Krokwie są małe bo 11 jak myślicie jak to zrobić żeby upchnąć między krokwie wełnę. Kupić 10 wepchnąć 7 i następna warstwa wzdłuż? Tylko co z tymi dziurami gdzie są krokwie.

 

5.Jaki patent macie na włazy dachowe?

 

Obecnie jestem za granicą także ciężko o jakiekolwiek zdjęcia ale jak będzie trzeba to się coś wykombinuje.

Pozdrawiam!

1. Musisz zapewnić otwory wlotowe w podbitce okapu oraz wylotowe w kalenicy np. poprzez usunięcie desek i nacięcie papy lub tez przy izolacji po trapezie możesz wykonać kratki wentylacyjne w ścianach szczytowych. 
2. Murłatę możesz ocieplić wełną. Ważne jest aby zapewnić ciągłość izolacji  tak by łączyła się z izolacją ścian zewnętrznych 
3. Na grubości ściany szczytowej również izolujemy tak jak pokazuje to poniższe zdjęcie   
4. Proponuje nabić na krokwie łaty zwiększając ich przekrój i wówczas zastosować 10cm izolacji. Jeżeli nie chcesz nabijać łat to zastosuj mniejszą grubość izolacji. tak będzie bezpieczniej i lepiej gdyż zgodnie ze wzorem na opór cieplny R=d/lambda gdzie d oznacza grubość izolacji wynika, że jak ściśniesz wełnę 10 cm do 7 to będzie izolować jak wełna 7 cm. Nie jest również zalecane ściskanie wełny z uwagi na fakt że łamiesz jej włókna. 
 

izolacja na grubości ściany szczytowej.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
    • Jeżeli autora pytania to interesuje to można z tego zrobić układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  To by wymagało zastosowania dwóch podwójnych łączników schodowych oraz podwójnego łącznika krzyżowego.  Jeżeli jest tym zainteresowanie to rozrysuję i opiszę układ połączeń.  Próbowałem jeszcze rozrysować układ z z potrójnymi łącznikami schodowymi i krzyżowymi, z lampami I i II zapalanymi i gaszonymi osobno, ale tu coś mi żył przewodów brakuje.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...