Skocz do zawartości

Kratka ścieków w garazu


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. 

 

Mam w garażu w nowym budynku wykonane podejście pod kratkę ściekową w posadzce ( centralne na środku garażu jednostanowiskowego) o średnicy 30cm, ale nie znalazłem nigdzie w sieci w jaki sposób to zabudowac żeby było szczelne i nie smierdzialo kanalizacja. Na sieci mnóstwo kratek kwadratowych z syfonem bocznym. Większość rzeczy przy wykańczanie robiłem sam i teraz zostały mi detale i ta kratka mnie merytorycznie położyła. Z góry dziękuję za porady. 

IMG_20200104_210701.jpg

Napisano
57 minut temu, Jankan napisał:

Mam w garażu w nowym budynku wykonane podejście pod kratkę ściekową w posadzce ( centralne na środku garażu jednostanowiskowego) o średnicy 30cm, ale nie znalazłem nigdzie w sieci w jaki sposób to zabudowac żeby było szczelne i nie smierdzialo kanalizacja.

A to tak można podłączyć kratkę ściekową z garażu do kanalizacji?

:icon_eek:

Napisano
10 minut temu, MrTomo napisał:

A to tak można podłączyć kratkę ściekową z garażu do kanalizacji?

:icon_eek:

A nie można? :) wymysl dewelopera, ale już tu miałem kilka rewolucyjnych odkryć w różnych dziedzinach budowlanych. Niestety instalacje wod kan są akurat ta gałęzią w której najsłabiej się orientuję dlatego zdecydowałem się tutaj zapytać. 

Napisano
34 minuty temu, Jankan napisał:

A nie można

Jednak wychodzi na to, że można.

 

Szczerze mówiąc jestem lekko zdziwiony, bo to przecież nie tylko woda ale i oleje czy paliwo może się dostać do kanalizacji.

 

Pomijając to, będziesz musiał dać jakąś zasuwe z klapą, żeby Ci nie cofnęło ścieków do garażu.

 

 

Napisano

Garaż i tak pełni rolę warsztatu/schowka. Ale chciałbym to jakoś wykończyć żeby była opcja zmyć podłogę po prostu wodą. 

Napisano (edytowany)

A tam masz jakieś spadki w kierunku tego odpływu?

Generalnie tak jak piszesz, kratek w necie sporo.

 

Poszukaj jakiejś z syfonem, blokadą odorów. Nic więcej chyba nie zrobisz.

 

30cm to spora średnica.

Kratki są z reguły takie 150mmx150mm

A w tym otworze co tam się znajduje?

Kielich rury 100mm?

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Spadek jest czterostronny w kierunku kratki. W środku jest rura 200. Nie chcę kłaść płytek tylko pokryć beton impregnatem ale to tylko chyba dodatkowo komplikuje sprawę bo normalnie pod płytki daje się chyba taki kołnierz, a tutaj cokolwiek będzie ponad posadzkę to będzie blokować odpływ wody

Napisano

A jaka jest głębokość od powierzchni do rury?

Ta rura zakonczona jest kielichem?

Nie wygląda to różowo

:icon_confused:

Możesz zrobić jakieś dokładniejsze zdjęcie do srodka otworu?

Napisano (edytowany)

Tak jeszcze myślę:

 

Może pokombinować coś w ten sposób?

 

https://wszystkodobasenow.pl/redukcja-pvc-krotka-kw-kz

1. Krótka redukcja 200/110

1. Krótka redukcja 200/140?

1. Krótka redukcja 200/160?

image.thumb.png.f8f7356ecfd4936b670e944dd9923ec1.png

2. Taki lub podobny odpływ z syfonem.

https://allegro.pl/oferta/kratka-sciekowa-150-150-110-apv13-7868695982

 

image.png.c86693da3ead7521658506ff6b9433ca.png

 

 

image.png.79d350803465f7f7c8b0b1fb3ea0659b.png

 

On zakończony jest kratką 150/150.

I teraz jeśli wysokością by się zgadzało, to osadzić do równa z posadzką i zalać betonem otwór (pomijam na razie aspekty techniczne jak)

Po operacji miałbyś kratkę zlicowaną z posadzką.

 

Wydaje się to jednak trochę za wysokie, 

ale może weszłoby zamiast do redukcji 200/110 np. do 200/140?

 

Nie znamy tego wymiaru niestety

 

image.png.3f0cd2746b6093261b1b0caa57fff3f1.png

 

 

albo taki dekielek na rurę 150 i coś pomyśleć o połączeniu jednego z drugim?

image.png.2441e6bab79c2e8c33b2744d15da2883.png

image.png

 

 

https://www.norson.pl/pl/oferta/wlazy/wpusty/wpust_na_rure_315.html

 

Najlepszy byłby taki, żeby był większy od Twojego otworu, wtedy łatwiej byłoby zrobić mały "frez" w posadzce i osadzić go tam.

 

 

A może zamówić lub zrobić coś na wymiar?

Ale wtedy co z syfonem?

http://www.asmetkonsorcjum.pl/galeria/odwodnienia/kratki-i-kanaly-sciekowe/

SAM_0412a-1.jpg

 

Może ma ktoś jakieś pomysły?

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Tez uważam że ta kratka z syfonem pionowym jest to najodpowiedniejsza. Dodam tylko od siebie przekrój takiej kratki z syfonem pionowym aby autor widział o co dokładnie tu chodzi.

kratka-podlogowa.jpg

Napisano

Dzięki za podpowiedzi.

 

Jednak pisałem bzdury, wyjście kanalizacji to rura fi 100 zakończona kielichem o średnicy 110mm, czyli redukcji uda mi sie tu uniknac. Sama rura odpływowa jest otoczona rurą fi 300, zapewne na potrzeby wylania wokół niej chudziaka. Na chudziaku jest styropian i potem jastrych w sumie ok 20 cm od chudziaka. 

 

W sumie to co proponujecie dałoby radę, teraz tylko zastanawiam się nad wykończeniem otworu, bo z tego co widzę w interenecie, to obrabia się to raczej na poziomie robienia wylewki, ewentualnie mógłbym to ładnie wykończyć z takim kołnierzem, gdybym poszedł w kafelki, ale, ze po prostu zaimpregnowałem posadzkę farbą (jak fabra zacznie puszczać za kilka lat to może chciałbym to pokryć żywicą epoksydową, ale na razie nie mam na to budżetu za bardzo), to będę miał trochę trudniej.

 

Zastanawiałem się czy po prostu nie wypoziomować sobie kratki do poziomu posadzki, a resztę dookoła zalać betonem, wykładanie dna styropaniem raczej nie ma sensu, bo wyjdzie mi jakaś wycinanka i to się pewnie rozsypie. Warto obłożyć sam  styropian który jest na ścianach i dno folią budowalną czy nie ma to znaczenia większego?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...